2013-11-30, 16:31
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av strutsjavel
Hej! Får snart min första mobil som kan köra androidappar. Då har jag ingen aning om vilka program som är bäst och allt annat. Vilka appar rekommenderar ni för en ung studerande man?

https://www.flashback.org/p46148817#p46148817
Läs den där sidan, så får du flera tips.

Du borde fundera på att studera sökteknik och lära dig söka i en tråd...
Citera
2013-11-30, 16:46
Medlem
Nihennas avatar
Någon som använder SEB:s bankapplikation?
Någon som har problem med OCR-scannern att kameran är helt snedbriden?

Håller man mobilen vågrätt så visas kameran i lodrätt-läge och tvärtom, men det är inte det enda problemet; det stora problemet är att kameran då inte lyder vilket håll man siktar kameran mot.

Rör man mobilen åt höger blir det typ uppåt istället, går man vänster går det nedåt, upp = höger och ner = vänster, eller något.

Jääättekonstig bugg och jag vet ärligt talat inte hur jag ska lösa det.

Kameran funkar annars fintfint och jag har en Galaxy S4, jag hade exakt samma problem dock på min HTC Desire så jag tror att det har något med applikationen att göra och inte den specifika mobilen.

Här tänkte man ju att det skulle gå snabbare att betala räkningar utan att behöva skriva in massa nummer men nä, inte om det ska strula på det här sättet .
Citera
2013-12-03, 00:03
Medlem
GO SMS Pro har börjat dumma sig med mms på sistone. När jag tar emot ett mms så ligger det kvar längst ner i tråden en stund, det som skrivs efteråt hamnar liksom ovanför bilden. Mycket enerverande och jag hittar ingen inställning för att ta bort det.
Citera
2013-12-03, 23:13
Medlem
pimmetjes avatar
Finns det verkligen inga presentkort till svenska android market/google play eller vad nu android-appstoren heter. Det har väl funnits i flera år till Apples appstore? Har ingen jättelust att slänga in mitt kortnummer men måste man så måste man. Har googlat och får upp en massa info om att det kom till USA förra året men hittar inget nyare om att det skulle ha kommit till Sverige.
Citera
2013-12-03, 23:32
Medlem
stilltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pimmetje
Finns det verkligen inga presentkort till svenska android market/google play eller vad nu android-appstoren heter. Det har väl funnits i flera år till Apples appstore? Har ingen jättelust att slänga in mitt kortnummer men måste man så måste man. Har googlat och får upp en massa info om att det kom till USA förra året men hittar inget nyare om att det skulle ha kommit till Sverige.
personligen känner jag mig tryggare att handla genom google med kortet än direkt ur någon butik i sverige, men det är kanske en annan diskussion...

om du har Tre, comviq eller telenor så tror jag du kan handla med teleabonnemanget/kontantsaldo.
Citera
2013-12-04, 08:55
Medlem
pimmetjes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stillton
personligen känner jag mig tryggare att handla genom google med kortet än direkt ur någon butik i sverige, men det är kanske en annan diskussion...

om du har Tre, comviq eller telenor så tror jag du kan handla med teleabonnemanget/kontantsaldo.
Jo precis, jag undrar inte om det är säkert att slänga in sitt kortnumr, utan om det finns något alternativ. Men tack iaf, även om det är just presentkort som jag är intresserad av i första hand så att man har ett inlagt saldo så att säga. Jävligt skumt att det inte finns än.. eller finns det och jag är bara helt dum i huvudet?
Citera
2013-12-04, 11:13
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Jo precis, jag undrar inte om det är säkert att slänga in sitt kortnumr, utan om det finns något alternativ. Men tack iaf, även om det är just presentkort som jag är intresserad av i första hand så att man har ett inlagt saldo så att säga. Jävligt skumt att det inte finns än.. eller finns det och jag är bara helt dum i huvudet?

Verkar inte finnas nej.
Rätt kasst. Nåt jag saknar är möjligheten att köpa appar till andra. Något som skulle kunna lösas med ett sånt system antar jag.
Citera
2013-12-04, 11:16
Medlem
stilltons avatar
Citat:
nej, det finns inte ännu, men det borde vara på gång, eftersom man numer kan köpa böcker även i svenska butiken. när man även kan köpa musik i den svenska play store så gissar jag att dom börjar sälja presentkort.
däremot tror jag att du ska kunna skapa ett virtuellt betalkort via exempelvis swedbank eller paypal, och därmed "tanka" det betalkortet med valfritt belopp.
Citera
2013-12-04, 11:22
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stillton
nej, det finns inte ännu, men det borde vara på gång, eftersom man numer kan köpa böcker även i svenska butiken. när man även kan köpa musik i den svenska play store så gissar jag att dom börjar sälja presentkort.
däremot tror jag att du ska kunna skapa ett virtuellt betalkort via exempelvis swedbank eller paypal, och därmed "tanka" det betalkortet med valfritt belopp.

Att betala med ekort från swedbank hos google play slutade dessvärre fungera i anslutning till förrförra årskiftet.
Citera
2013-12-04, 17:10
Medlem
cavvemans avatar
Finns det något sätt där man kan köpa flera produkter samtidigt på Google Play, så att man kan få en samlad räkning att betala.
Avskyr att man måste betala sakerna en i taget.
Citera
2013-12-04, 20:56
Medlem
[complex]s avatar
Xposed framework, för rootade androids. Grym app.
Finns en massa moduler för allt möjligt...

Går att göra det mesta med root och android tack vare xda developers. Kör själv det med cyanogenmod 10.2. Man kan säga att det nästan är som greasemonkey var för firefox, typ.. Fast för android. Liten rekommendation för dom som missat och är intresserade.. Kan vara bra att göra en nanodroid backup innan ifall om nått skulle gå fel.
Senast redigerad av [complex] 2013-12-04 kl. 20:58.
Citera
2013-12-05, 08:23
Medlem
Salorms avatar
Jag lyckades på något sätt att återställa min HTC One till fabriksinställning inatt på fyllan, kan man kjomma tillbaks till hur den var på något vis?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in