2010-12-29, 15:09
Medlem
Eshmooties avatar
vilken app rekommenderar ni till att kolla upp hur mycket data trafik apparna använder och för att stänga datatrafik från apparna?

Offtopic: har ett litet problem med min telefon, har ofta dålig täckning och det är typ ett R (roaming) tror jag men jag har det avstängt i inställningarna , är det något jag bör vara orolig över?
Citera
2010-12-29, 15:32
Medlem
Kenzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eshmootie
vilken app rekommenderar ni till att kolla upp hur mycket data trafik apparna använder och för att stänga datatrafik från apparna?

Använder Advanced Task Killer och OSmonitor på min Desire hd, fungerar bra!
Citera
2010-12-29, 15:55
Medlem
mr-virros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proppis
Jag kör Mybackup Pro utan att ha rootat, inga problem.
Men då får du inte backup på ALLT.
Citera
2010-12-29, 16:49
Medlem
mr-virros avatar
Verkar som att applanet fungerar igen!
Citera
2010-12-29, 17:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mr-virro
Verkar som att applanet fungerar igen!
Det har fungerat utan problem både idag och igår.
Citera
2010-12-29, 17:23
Medlem
karamellpojkens avatar
Jag hittar inte svenska spel på android maarket, eller så kanske det inte finns?
Citera
2010-12-29, 17:28
Medlem
Eshmooties avatar
Citat:

Offtopic: har ett litet problem med min telefon, har ofta dålig täckning och det är typ ett R (roaming) tror jag men jag har det avstängt i inställningarna , är det något jag bör vara orolig över?

Citat:
Ursprungligen postat av Kenza
Använder Advanced Task Killer och OSmonitor på min Desire hd, fungerar bra!

jag menar alltså internet data trafik... testade osmonitor och den var inte så användarvänlig till detta ändamål
Citera
2010-12-29, 17:34
Medlem
Habhomes avatar
Citat:

R'et står för Roaming, och den typen av Roaming går inte att stänga av utan att sätta telefonen i flygläge, för det som finns i inställningar gäller för datatrafik, inte samtal.

Vad gäller din första fråga. Jag använder 3G watchdog, men den ger bara en total, ingen uppdelning på apps. PhoneUsage ger dig däremot lite grafer och grejjer, men ingen kontrol att ändra inställningar.
Citera
2010-12-29, 17:42
Medlem
Eshmooties avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Habhome
R'et står för Roaming, och den typen av Roaming går inte att stänga av utan att sätta telefonen i flygläge, för det som finns i inställningar gäller för datatrafik, inte samtal.

Vad gäller din första fråga. Jag använder 3G watchdog, men den ger bara en total, ingen uppdelning på apps. PhoneUsage ger dig däremot lite grafer och grejjer, men ingen kontrol att ändra inställningar.

okej, hittade precis 3g watchdog men somsagt går inte att göra så att vissa appar inte "får" tillgång till internet med den appen , får leta vidare om ingen annan vet någon sådan app?
Citera
2010-12-29, 19:19
Medlem
mr-virros avatar
Citat:
okej, hittade precis 3g watchdog men somsagt går inte att göra så att vissa appar inte "får" tillgång till internet med den appen , får leta vidare om ingen annan vet någon sådan app?
DroidWall kräver root
http://www.appbrain.com/app/droidwal...code.droidwall
Citera
2010-12-29, 20:03
Medlem
Hittade appen mapfriends och upptäckte en as bra funktion. Det är ett alarm som larmar på distans istället för på en tid som vanliga alarm brukar göra.

Använder den för samåkningen på morgonen. När jobbarkompisen är inom 2 mil larmar det.

Fint smidigt!
Citera
2010-12-29, 21:53
Medlem
Habhomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johan9876
Hittade appen mapfriends och upptäckte en as bra funktion. Det är ett alarm som larmar på distans istället för på en tid som vanliga alarm brukar göra.

Använder den för samåkningen på morgonen. När jobbarkompisen är inom 2 mil larmar det.

Fint smidigt!

Kräver inte det att den andre också har appen? Skulle vara coolt med en app som larmade vid punkter man själv satt på en karta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in