2013-03-03, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nizo
Finns det någon grym MultiTasking/Multiscreen app för surfplattor här? Hittade en som heter "MultiScreen MultiTasking THD". Finns det någon bättre? Alltså så att man kan ha t.ex. Webbläsaren öppen och typ titta på film samtidigt? Som på datorn.. att de ligger bredvid varandra.

Kan någon Launcher göra detta?

Jag använder stick-it för det. Det funkar för film både från youtube och från minnekortet. Troligtvis funkar det på andra streaminghemsidor också men är osäker då jag faktiskt aldrig använt appen "seriöst" eller på ett produktivt sätt.

https://play.google.com/store/apps/d...sageek.stickit

För att se på youtube samtidigt går du först in på youtube via browsern och väljer klipp, sedan använder "share"-knappen för att skicka den vidare till "stick-it", då poppar en ruta med youtube-klippet upp. Kolla lite på nätet hur den fungerar i fall du tänkt köpa den.
Citera
2013-03-03, 23:51
Medlem
BirgittaSpetss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lullebulle1
Inställningar -> Lagring
Det står även i Inställningar -> Appar/Program

Nej.

Hej!
Jag har bara 26 mb intern lagring kvar. Fattar inte varför det är så. Funderar på att deleta hela interna minnet och börja om, men då förlorar jag väl alla telefonnummer? Jag har lagt de flesta på telefonminnet. Hur skall jag göra?

Fattar för övrigt inte varför jag har så lite plats. Jag bytte från ett sdkort på 8 gig till ett på 32 och då finns det en massa appar kvar på homescreensen, men de är liksom genomskinliga och oklickbara.
Citera
2013-03-04, 07:12
Medlem
Lullebulle1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BirgittaSpets
Hej!
Jag har bara 26 mb intern lagring kvar. Fattar inte varför det är så. Funderar på att deleta hela interna minnet och börja om, men då förlorar jag väl alla telefonnummer? Jag har lagt de flesta på telefonminnet. Hur skall jag göra?

Fattar för övrigt inte varför jag har så lite plats. Jag bytte från ett sdkort på 8 gig till ett på 32 och då finns det en massa appar kvar på homescreensen, men de är liksom genomskinliga och oklickbara.
Ta backup på det du vill spara sen gör du en fabriksåterställning eller så avinstallerar du program/spel i Inställningar -> Program.
Citera
2013-03-04, 11:59
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Hej!

Har du använt ett gmail-konto och tillåtit att det gör backup så kommer dina appar, kontakter och i vissa fall inställningar kvar och återställs efter ominstallation.
Är du osäker kan jag rekommendera något backupprogram; jag använder en gammal Titanium Backup men det finns även gratisalternativ. Kolla bara så att de klarar icke rootade mobiler, vilket t ex TB inte gör, om jag minns rätt.
Citera
2013-03-04, 12:22
Medlem
Vet inte om det här är rätt tråd men ställer frågan iallafall

Vart kan jag hitta dom telefonnumren som är synkade? just nu har jag 7-8 likadana poster i telefonboken,ibland brukar jag gå igenom telefonboken och radera några men varje gång jag synkar telefonen igen så kommer ALLA tillbaka
Citera
2013-03-04, 13:04
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av primeramannen
Vet inte om det här är rätt tråd men ställer frågan iallafall

Vart kan jag hitta dom telefonnumren som är synkade? just nu har jag 7-8 likadana poster i telefonboken,ibland brukar jag gå igenom telefonboken och radera några men varje gång jag synkar telefonen igen så kommer ALLA tillbaka

Du måste radera dubbletterna i ditt Gmailkonto telefonen synkar mot.
Citera
2013-03-04, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
Du måste radera dubbletterna i ditt Gmailkonto telefonen synkar mot.

vart hittar jag dubbletterna då har gått in på alla "flickar" på gmailen jag hittar men hittar inte vart synkningen hamnar
Citera
2013-03-04, 15:08
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
vart hittar jag dubbletterna då har gått in på alla "flickar" på gmailen jag hittar men hittar inte vart synkningen hamnar

Kolla igenom din kontaktlista på Gmail
Citera
2013-03-04, 17:34
Medlem
BirgittaSpetss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lullebulle1
Ta backup på det du vill spara sen gör du en fabriksåterställning eller så avinstallerar du program/spel i Inställningar -> Program.

Tjena, måste jag roota telefonen för att kunna flytta alla appar till sd-kortet?
Var kan jag göra det billigast i Örebro?
Citera
2013-03-04, 17:39
Medlem
Lullebulle1s avatar
Citat:
Tjena, måste jag roota telefonen för att kunna flytta alla appar till sd-kortet?
Var kan jag göra det billigast i Örebro?
Ja, utvecklaren (av programmet) måste aktivera en inställning för att man ska kunna flytta programmet till den externa lagringen.
Om du vill flytta alla program oavsett vad utvecklaren valt så måste du roota.

Roota gör du billigast själv.
Citera
2013-03-04, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
Kolla igenom din kontaktlista på Gmail

Finns ingen
Citera
2013-03-04, 22:06
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Finns ingen

Nehej? Vad synkar du med då? Tomma intet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in