2013-11-29, 20:09
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utforska
Den hade vart perfekt om den hade aktiverats utan mänsklig manöver.
Precis vad jag är ute efter.

Ja det var en riktig skärmsläckare det, jag fick bara upp en mörk skärm och inget mer.
Tack ändå.

Nu börjar jag tro att det här är så enkelt så att lösningen finns framför näsan men att jag inte ser den !

Fler förslag ?
Alltså klockan skall synas så fort telefonen är inaktiv, utan att jag gör något.

Tack för ert tålamod..

Jag tror dessvärre att det är så att android saknar stöd för det du eftersöker.
Citera
2013-11-29, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident

Symbian-Nokior klarar ju detta, (kanske även WP-nokior?) borde man inte kunna skapa en sådan app till en android?
Citera
2013-11-29, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clinto
Symbian-Nokior klarar ju detta, (kanske även WP-nokior?) borde man inte kunna skapa en sådan app till en android?

Det finns en hel del min gamla symbian/s60-telefon klarade som android inte klarar av. Operativsystem är för olika för att man ska kunna säga så.

Jag är inte helt hundra, men som jag förstått det så har man inte tillgång till power managment på sättet som skulle behövas för att göra en sån app.
Möjligt att det skulle kunna gå att göra om man har möjlighet att peta i kerneln... men det är något som normalt inte går.
Citera
2013-11-30, 08:27
Medlem
Jag söker en musikspelare med bra bokmärkesfunktion. Lyssnar mycket på podcasts/pratradioprogram i mp3 och behöver därför möjlighet att pausa för att sedan fortsätta, gärna även om jag lyssnat på något annat emellan.

Cleant utseende och enkla inställningar är att föredra. Använt Mortplayer och den funkar, men känns ibland lite för invecklad för sitt eget bästa.

Använder just nu Android music player och den fyller väl egentligen syftet, men känns lite otvättad och tråkig. Det får gärna finnas stöd för låsskärmswidget, men det är inte viktigt. Använder inte widgetlocker.
Senast redigerad av Oskar. 2013-11-30 kl. 09:03.
Citera
2013-11-30, 11:24
Medlem
utforskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Jag har kommit fram till att Du troligen har rätt.

Det beror på att dagdröm/daydream läget endast är aktiv när mobilen är dockad eller på laddning.

Så jag får ge upp och köpa en Ifåne igen.

Nä jag skojar, aldrig mer en sådan.
Citera
2013-11-30, 13:46
Medlem
mr-virros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oskar.
Jag söker en musikspelare med bra bokmärkesfunktion. Lyssnar mycket på podcasts/pratradioprogram i mp3 och behöver därför möjlighet att pausa för att sedan fortsätta, gärna även om jag lyssnat på något annat emellan.

Cleant utseende och enkla inställningar är att föredra. Använt Mortplayer och den funkar, men känns ibland lite för invecklad för sitt eget bästa.

Använder just nu Android music player och den fyller väl egentligen syftet, men känns lite otvättad och tråkig. Det får gärna finnas stöd för låsskärmswidget, men det är inte viktigt. Använder inte widgetlocker.
För podcasts använder jag mig av Pocket Cast https://play.google.com/store/apps/d...ketcasts&hl=sv

Jag vet inte hur den fungerar om man tankar egna podcasts utanför appen, men ser inte varför det inte skulle fungera.
Citera
2013-11-30, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr-virro
För podcasts använder jag mig av Pocket Cast https://play.google.com/store/apps/d...ketcasts&hl=sv

Jag vet inte hur den fungerar om man tankar egna podcasts utanför appen, men ser inte varför det inte skulle fungera.
Det är inte podcasts, men det är podcasts. Lyssnar på amerikansk pratradio, mp3or på runt fyra timmar stycket och därför är jag i behov av samma funktioner som om det vore "vanliga" pods. Ska testa den där!
Citera
2013-11-30, 15:11
Medlem
Hej! Får snart min första mobil som kan köra androidappar. Då har jag ingen aning om vilka program som är bäst och allt annat. Vilka appar rekommenderar ni för en ung studerande man?
Citera
2013-11-30, 15:23
Medlem
TheGamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av strutsjavel
Hej! Får snart min första mobil som kan köra androidappar. Då har jag ingen aning om vilka program som är bäst och allt annat. Vilka appar rekommenderar ni för en ung studerande man?

Avancerad miniräknare, buss/tåg app, bankapp, "to-do-list", en bra almanacka, kanske lite spel, väderapp - lite knapp information här, några hobbies?
Citera
2013-11-30, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av strutsjavel

Kolla igenom sidan 779 i tråden.
Citera
2013-11-30, 15:42
Medlem
TheGamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lljooo
Kolla igenom sidan 779 i tråden.

Vilket är vilken sida? För mig är vi just nu på sidan 235.
Citera
2013-11-30, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheGamer
Vilket är vilken sida? För mig är vi just nu på sidan 235.

Senast den frågan ställdes och besvarades var på sidan 234 (om man har 40 inlägg per sida).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in