2010-02-20, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av i_Love_MaryJane
Eftersom du skriver sjukt många onödiga ord i ditt svar till mig, så får du ett litet men bra svar.

Jag pratar inte imot mig själv. Vad golbögar gör och vill har jag ingen insyn i. Så du pratar med fel person här och nu.

Vad jag vet om den här saken spelar mindre roll. Skulle "tyvärr" inte berätta ett ord som har betydelse för dig eller någon annan 0a.

Gamla nyheter? Det finns garanterat nya nyheter som du inte har en aning om. Så du kan ta dina google sökningar och gömma dig undr den stenen som du nyss vaknat under.

Och jag vet/känner poliser som spelar på andra sidan. Om du tror att jag kommer skriva till någon polis sida som du skriver, så tror du kraftigt fel.

Finns garanterat mer att tjäna på andra saker än att skriva till polisen.
Och för övrigt så tror jag inte att du sover gott om nätterna. Sitter här och jagar som någon idiot.

Vad är du för en surpuppa?

Varför postar du inlägg om du inte har något att bidrag med mer än dina sura uppstötningar?
Både Sverige och världen vore lite bättre om Säpo kunde rensa bort korrupta poliser ur poliskåren.
Sen att du inte är man nog att bidra är ju uppenbart men varför bevisa det inför, nja inte hela världen, utan FB.
Jodå, jag sover alldeles utmärkt. Ja, du vet ett gott samvete är den bästa huvudkudden.
Citera
2010-02-23, 10:25
Medlem
Hur sannolikt är det här på en skala 1 - 10 ?

http://www.expressen.se/Nyheter/1.18...elikopterranet

Citat:
<H1 class="rubrik-ab42 mb10">Lyxbilen kan fälla misstänkt för helikopterrånet
Citat:

Lyxbilsaffären kan bli den misstänkte helikopterrånarens fall. Tre dagar efter värdekuppen mot G4S i Västberga greps 38-åringen - ensam i en nyinköpt svart BMW X6, värd 650 000 kronor. Bilen köptes - dagen efter det spektakulära rånet.
</H1>

Alla ni med insyn i värdetransportrån, skulle någon gå och köpa lyxbil dagarna efter ett rån ?

Ja förresten ni behöver inte svara. Svaret är naturligtvis, NEJ.

Vad håller Åklagaren Leif Görts och Expressen på med ?

Sakframställan i massmediadomstolen utan att försvarsadvokaten Leif Silbersky får vara med ?

Var finns försvarsadvokatens frågor som att det är bevisat att bilen var avsedd för TV4-fotografen, att telefonsamtalet verkligen ägt rum, att det verkligen är TV4-fotografen som talar och att det han säger är vad åklagaren påstår etc, etc,

Det här luktar förfalskade bevis på skuld och ett justititemord i vardande av en desperat åklagare och det är inte det minsta förvånande då det igår framkom att försök till förfalskade telefonsamtal med imitatörer försökte lura in personer som TV4-fotografen gjort ett program om i ett attentat.
Med personskydd på plats så lyckades det inte och försök att nå de tilltänkta offrens målsägarombud Leif Silbersky blockerades och deras dator kapades och rensades.

Det är förresten progrommet som TV4-fotografen gjort som är orsaken till att han har blivit lockad in i en fälla enligt min mening.
Senast redigerad av Utredaren 2010-02-23 kl. 10:31.
Citera
2010-02-23, 10:44
Bannlyst
Hur kan du svara nej på en fråga där du inte vet svaret? Jag vet inte hur vanligt det är med klumpiga bilinköp så nära inpå ett rån, men jag vet att det har förekommit.
Citera
2010-02-23, 11:45
Bannlyst
Ha-ha det ar en klassiker att kopa en ny karra direkt efter lyckat ran. Finns extremt mycket varre exempel an detta. Namner inga, men ni som sitter dar i era lite forstora och lite for dyra"neger-raketer" vet nog vilka av er jag menar
Citera
2010-02-23, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren
Hur sannolikt är det här på en skala 1 - 10 ?

http://www.expressen.se/Nyheter/1.18...elikopterranet

</H1>

Alla ni med insyn i värdetransportrån, skulle någon gå och köpa lyxbil dagarna efter ett rån ?

Ja förresten ni behöver inte svara. Svaret är naturligtvis, NEJ.

Vad håller Åklagaren Leif Görts och Expressen på med ?

Sakframställan i massmediadomstolen utan att försvarsadvokaten Leif Silbersky får vara med ?

Var finns försvarsadvokatens frågor som att det är bevisat att bilen var avsedd för TV4-fotografen, att telefonsamtalet verkligen ägt rum, att det verkligen är TV4-fotografen som talar och att det han säger är vad åklagaren påstår etc, etc,

Det här luktar förfalskade bevis på skuld och ett justititemord i vardande av en desperat åklagare och det är inte det minsta förvånande då det igår framkom att försök till förfalskade telefonsamtal med imitatörer försökte lura in personer som TV4-fotografen gjort ett program om i ett attentat.
Med personskydd på plats så lyckades det inte och försök att nå de tilltänkta offrens målsägarombud Leif Silbersky blockerades och deras dator kapades och rensades.

Det är förresten progrommet som TV4-fotografen gjort som är orsaken till att han har blivit lockad in i en fälla enligt min mening.

38 åringen är ju inte AE eller "tv4-fotografen", det är inte hans bil. Han hade ju en Q7..

Återigen vad är det för ett program du talar om? Och han är ju ingen fotograf utan en bildproducent, kan hända att han fotat lite men länge sen...

Vilka har utfört de förfalskade samtalen? Polis ?

Skadestånd på 39 milj, innan de ens blivit dömda, låter inte klokt! Hur mycket var det som stals då egentligen, om 39 milj är mot en person...
Citera
2010-02-23, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av morgongava
38 åringen är ju inte AE eller "tv4-fotografen", det är inte hans bil. Han hade ju en Q7..

Återigen vad är det för ett program du talar om? Och han är ju ingen fotograf utan en bildproducent, kan hända att han fotat lite men länge sen...

Vilka har utfört de förfalskade samtalen? Polis ?

Skadestånd på 39 milj, innan de ens blivit dömda, låter inte klokt! Hur mycket var det som stals då egentligen, om 39 milj är mot en person...

Jag förstod det så att det gällde AE men blir naturligtvis glad om det inte är så. När du säger det så så står det ju också i artikeln att han bodde i centrala Stockholm och AE bor ju långt därifrån.
Jag har skrivit tidigare om detta och det är så att AE har producerat ett program för UG som vad jag förstår stoppades där. När det därefter skulle visas i Kalla Fakta så kom terrorbomben mot TV4-medarbetaren som ett brev på posten.
Sedan några år tillbaks har kvinnan som programmet handlar om varit utsatt för ett flertal attentat varav mordförsöket i lördags var det sjätte i ordningen.
Det förfalskade telefonsamtalet var vad jag förstår avsett att skilja de två personerna åt så att den ena kunde dödas. Ungefär som han i Rotebro som fick telefonsamtal från grannen och gick för att hämta posten varvid han mördades.
Vem det var som ringde det falska telefonsamtalet vet jag inte men samtalet skall finnas inspelat och vad jag begriper av en del av omständigheterna så måste det vara professionella aktörer. Därmed inte sagt svensk polis.

Sen är ju omständigheterna ändå så att det första i ordningen av tänkbara alternativ pekar i riktningen mot att han skulle åka fast och att det var bestämt i förväg.
Senast redigerad av Utredaren 2010-02-23 kl. 19:59.
Citera
2010-02-23, 19:47
Medlem
Citat:
Jag förstod det så att det gällde AE men blir naturligtvis glad om det inte är så. När du säger det så så står det ju också i artikeln att han bodde i centrala Stockholm och AE bor ju långt därifrån.
Jag har skrivit tidigare om detta och det är så att AE har producerat ett program för UG som vad jag förstår stoppades där. När det därefter skulle visas i Kalla Fakta så kom terrorbomben mot TV4-medarbetaren som ett brev på posten.
Sedan några år tillbaks har kvinnan som programmet handlar om varit utsatt för ett flertal attentat varav mordförsöket i lördags var det sjätte i ordningen.
Det förfalskade telefonsamtalet var vad jag förstår avsett att skilja de två personerna åt så att den ena kunde dödas. Ungefär som han i Rotebro som fick telefonsamtal från grannen och gick för att hämta posten varvid han mördades.
Vem det var vet jag inte men samtalet skall finnas inspelat och vad jag begriper av en del av omständigheterna så måste det vara professionella aktörer. Därmed inte sagt svensk polis.

Sen är ju omständigheterna ändå så att det första i ordningen av tänkbara alternativ pekar i riktningen mot att han skulle åka fast och att det var bestämt i förväg.

Hm ok, låter väldigt invecklat..

Men jag tror också att det handlar om någon form av hot eller att det är uppgjort, som du säger, att AE ska åka dit. Verkar för jävla dumt om AE skulle vara inblandad, och sedan åka till Arlanda, för att fly då, och tro att han kan komma undan, det måste också ha varit planerat..
Citera
2010-02-23, 19:56
Medlem
Citat:
Hm ok, låter väldigt invecklat..

Men jag tror också att det handlar om någon form av hot eller att det är uppgjort, som du säger, att AE ska åka dit. Verkar för jävla dumt om AE skulle vara inblandad, och sedan åka till Arlanda, för att fly då, och tro att han kan komma undan, det måste också ha varit planerat..

Det är nog så att det var planerat att dom andra, även dom som var med om rånet, dvs skyldiga, skulle åka dit också och att det var bestämt i förväg. Polisen skulle med andra ord lösa brottet och få med sig AE men inte dom som befann sig i helikoptern de tre operatörerna och den ende piloten. Eller de som planlade kuppen och deras samarbetspartner inom Serbisk och Svensk Polis.
Citera
2010-02-23, 20:15
Medlem
zejlkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lebueff
Ha-ha det ar en klassiker att kopa en ny karra direkt efter lyckat ran. Finns extremt mycket varre exempel an detta. Namner inga, men ni som sitter dar i era lite forstora och lite for dyra"neger-raketer" vet nog vilka av er jag menar
Hahaha du menar x5an som zindjin casha för direkt efter Arlandarånet?
Citera
2010-02-23, 20:36
Medlem
Citat:
Det är nog så att det var planerat att dom andra, även dom som var med om rånet, dvs skyldiga, skulle åka dit också och att det var bestämt i förväg. Polisen skulle med andra ord lösa brottet och få med sig AE men inte dom som befann sig i helikoptern de tre operatörerna och den ende piloten. Eller de som planlade kuppen och deras samarbetspartner inom Serbisk och Svensk Polis.

Det underliga är varför just AE har blivit insyltad,?? han verkar ju vara en helt vanlig kille med familj schysst jobb mm. Och hur kan han ha känningar i den kriminella världen(serber),?? varför lurade dom inte Aram R tex...??
Citera
2010-02-23, 20:51
Medlem
Citat:
Det underliga är varför just AE har blivit insyltad,?? han verkar ju vara en helt vanlig kille med familj schysst jobb mm. Och hur kan han ha känningar i den kriminella världen(serber),?? varför lurade dom inte Aram R tex...??

Som jag ser det är inte AE insyltad på något sätt. Han har blivit lurad till en plats i närheten för att köpa någon slags narkotika och där blivit påkörd av den enda anledningen att det skall finnas ett objektivt bevis på att han varit där.

Mer behövs inte för att en korrupt åklagare skall påstå att han förde helikoptern därifrån till i närheten av sitt hem.
Det finns flera oklara frågor. Vad hände med hans krockade bil, vad är AEs version om hur han tog sig hem, hur gick det med mötet han skulle ha några timmar senare, var han där ? etc etc etc.
Frågor som åklagaren inte vill skall ställas i Expressen eller Aftonbladet eftersom han vill ha informationsmonopol genom yttrandeförbud för att måla ut AE som skyldig inför hela Sverige utan att han får någon möjlighet att försvara sig. Det är rättsröta.

Att Aram eller vilken annan hkp-pilot som helst inte drogs in i detta beror på att det var AE man var ute efter. Allt annat var av underordnad betydelse. Sen tror jag inte AE har några känningar i den kriminella serbvärlden. AE blev ett lätt byte för professionella aktörer som lurade honom i fällan.

Läs gärna detta inlägg:
https://www.flashback.org/sp21555911
Citat:

Varenda ranar gruppering i Stockholm hade ju fatt forfragan om Vastberga depan i 2 ars tid. Helt otroligt att inte grisarna visste om det, trots allt ligger ju riksbankens reserv valv dar!
De dom lurade med sig på "tåget" var nog inte gräddan av den hmm "organiserade brottsligheten" som Åklagaren Leif Görtz säger han kämpar för att komma åt. Så kan det gå när man litar på beskydd från korrupta poliser.
Citat:

Vi kämpar för att komma åt den organiserade brottsligheten och nu vässar vi våra metoder genom att gå mot de misstänktas tillgångar, säger åklagaren Leif Görts.
Senast redigerad av Utredaren 2010-02-23 kl. 20:55.
Citera
2010-02-24, 11:43
Medlem
ftpws avatar
Citat:

Precis vad jag sagt hela tiden det är det bästa i planen .!!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in