2009-09-24, 14:13
Medlem
Garfield.coms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av autostoperka
Omaskerad bild på anställda på vägen ut ur lokalen:

http://www.vecernji.hr/data/slika/9/41922.jpg
En del personer ser inte så pålitliga ut. Den långe som går långt bak ser ut som en hippie med konstigt ful kalufs. Tanten i lila har en massa blåmärken på armarna. Den kortklippte ljushårige med svarta kläder och röda axelrivärer ser onekligen skum ut. Personen bakom Gunwald ser lite halv latino seriös ut.

Gunwald=verklighetens Gunwald Larsson/Rambo.
Citera
2009-09-24, 14:14
Bannlyst
vem vet? det kanske är en konspiration.... rånarna är egentligen utbildade snutar som behövde pengar till kåren.. så de iscensatte ett rån och sprider ryktet att de är folk ifrån balkan, grovt kriminella stockholmare m,fl... VEM VET!! INGEN VET....
Citera
2009-09-24, 14:15
Bannlyst
Dagens absolut roligaste inlägg står hitokiriordbajsaren för:

Citat:
Ursprungligen postat av hitokiribatosaj
helikoptern tar 4+1

och pengarna väger inte mindre när de är inte staplade, utan tvärtom.
Ska du ha 300 kg i pengar (ca 150 miljoner) så måste pengarna vara staplade och bara DÅ kan du säga att helin var fullastad.
Pengar i bags/väskor what ever tar upp större plats men väger mindre. Slutsatsen är att de troligen inte fick me sig mer än 70 mille. Tippar nog på runt 50

Missade du samtliga mattelektioner i grundskolan? Eller har du gått i särskola?

Hur fan kan staplade pengar väga mer än motsvarande mängd ostaplade pengar? Förändras densiteten eller massan när pengar staplas?
Citera
2009-09-24, 14:15
Medlem
KerhoffizHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garfield.com
En del personer ser inte så pålitliga ut. Den långe som går långt bak ser ut som en hippie med konstigt ful kalufs. Tanten i lila har en massa blåmärken på armarna. Den kortklippte ljushårige med svarta kläder och röda axelrivärer ser onekligen skum ut. Personen bakom Gunwald ser lite halv latino seriös ut.

Gunwald=verklighetens Gunwald Larsson/Rambo.

aka födelsemärken
Citera
2009-09-24, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fotokåt
Han i rödring ser väldigt skum ut tkr jag, ser ut som han sneglar lite uppåt.
http://img190.imageshack.us/img190/3369/41922.jpg

"Oj där är mina pengar" kanske han tänker?
hehe, tycker också han såg lite skum ut. och vad har han på huvudet?
Citera
Medlem
smileos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tudeQQ
Någon som hört vilka det var som gjorde detta ? Hörde att det skulle vara ngn "maffiaboss" bosatt utomlands som hade planerat hela kuppen. Kan det vara OG?

HAHAHA, tvekar på det gubben..

om jag får gissa så tror jag på serbien
Citera
Medlem
cloNes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av autostoperka
Omaskerad bild på anställda på vägen ut ur lokalen:

http://www.vecernji.hr/data/slika/9/41922.jpg
http://www.vecernji.hr/data/slika/9/41920.jpg

Känns inte som att någon av dessa är en potentiell insider. Jag tror knappast att de var medvetna om att just denna värdedepå var obevakad under natten.
De är bara några inhyrda mongon från Samhall som har i uppgift att räkna pengar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KerhoffizH
aka födelsemärken

aka tatoos
Citera
2009-09-24, 14:17
Medlem
Fugeess avatar
hmm

Några tankar angående helikoptern;
Jag tror absolut inte att de tränade och/eller testade vikten med den stula helikoptern som användes vid råntillfället utan jag tror att helikopterföraren är en van förare sedan tidigare och hade i alla fall en ganska stor uppfattning om vad en sådan heli klarar av..
Och de måste ha haft någon koll på scheman osv där de snodde choppern?
Utan jag tror inte de bara gick in och tog första bästa, säkert hade föraren kört just denna typ innan.
Jag tycker de låter modigt att ta helikoptern bara natten innan, låter jävligt tight. Och var parkerade man den under natten?

jävligt spektakulärt i alla fall..
Citera
2009-09-24, 14:17
Medlem
Claysons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koios
hehe, tycker också han såg lite skum ut. och vad har han på huvudet?

Ja vad brukar man ha på huvudet, hår.
Citera
2009-09-24, 14:18
Medlem
DemHerrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rohyp
Bilen i Örnsberg kan du skriva av på två röda, har inget med detta att göra. Men förstår din poäng. Vidare är det svårt att reka denna typ av brott då luftburen maskin använts. Det enda faktiska man behöver är rutinerna hos G4S och det är insider. Vidare är det så att om man någonsin besökt Roslagens flygarklubb behövs inte alls mycket rekognoscering. Det räcker med att bara veta vilka helikoptrar som står stationerade där och hur hangaren är byggd. Mer behövs absolut inte, all den informationen återfinns utan att ens behöva besöka platsen fysiskt.

Är du helt säker på bilen i Örnsberg?

Roslagens flygklubb för att se vart man förvarar nycklarna, och vilka larm som finns.
Citera
2009-09-24, 14:18
Medlem
SebbeBoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clayson
Haha, har NI börjat rekrytera anabola portvakter?

Då polisen inte har dopingtester på sina anställda, så är det nog en del ifrån Piketen samt NI som trycker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in