2011-06-20, 15:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av catscan
Kruthuset har knappast varit ensamma om sin grej. Snuten slog till för att det varit alldeles för mycket runt just Kruthuset. Dom har kört för ofta (det är trots allt semilegalt/illegalt), sålt för dyr öl utan rättigheter (priset kan inte rättfärdigas i ett "slutet sällskap"), att se mellan fingrarna med knarkandet blev till slut ohållbart + ett berg av otrevliga rykten runt ledningen på Kruthuset som jag inte vill prata om publikt.

Helt klart intressant. Och förståeligt på ett sätt, ändock tråkigt.
Men om vi då fortsätter vidare mot ex W08, inte samma arr men samma bittra slut där också. Det ryktas om att större etablissemang och företag här i stan har gått till polisen och politiker och grinat över "osjyst konkurrens som inte spelar under samma regler".
Kan det vara en slump att KH rök i samma veva som W08, men av olika anledningar?
Citera
2011-06-20, 18:29
Medlem
catscans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av folkoel
Men om vi då fortsätter vidare mot ex W08, inte samma arr men samma bittra slut där också. Det ryktas om att större etablissemang och företag här i stan har gått till polisen och politiker och grinat över "osjyst konkurrens som inte spelar under samma regler".
Kan det vara en slump att KH rök i samma veva som W08, men av olika anledningar?

Haha oj, det hade jag inte ens tänkt på… stureplansgruppen då eller?
Men det kan ju helt klart ligga något i det. Vilka jävla bitterfittor.

Vilda spekulationer här men WH08 hade ju lite samma approach, att kapitalisera maximalt, som Kruthuset. Så att det skulle vara ekonomiska krafter (typ SPG) som påverkat politiker och polisen låter ju inte helt otroligt. Att politiker och poliser lyder Kapitalet vet vi ju sedan tidigare från t.ex The Pirate Bay / Hollywood… sen att vi har en jävla idiot till kulturminister är en annan sak man kan gråta över.

Samma natt som Kruthuset fick bomma igen var det ju The Office och dit kom det två civilpoliser för att kolla läget. Inget konstigt med det, men där har vi också en skillnad på arrangörer… de som arbetar hårt för en kultur och de som arbetar hårt för att tjäna pengar på samma kultur.

En riktig brytfest vore intressant!
Citera
2011-06-21, 03:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av folkoel
Bara spekulationer men låter ju snarare som att det är folket bakom slakthuset, snarare än stureplansgruppen, som grinar över konkurrensen då de, om än inte helhjärtat, riktar in sig till folk som är beredda att åka ut till förorter för att lyssna på techno.
Citera
2011-06-21, 15:48
Bannlyst
Finns det spelautomater på Kruthuset?
Citera
2011-06-21, 15:48
Bannlyst
Citat:
Haha oj, det hade jag inte ens tänkt på… stureplansgruppen då eller?
Men det kan ju helt klart ligga något i det. Vilka jävla bitterfittor.

Vilda spekulationer här men WH08 hade ju lite samma approach, att kapitalisera maximalt, som Kruthuset. Så att det skulle vara ekonomiska krafter (typ SPG) som påverkat politiker och polisen låter ju inte helt otroligt. Att politiker och poliser lyder Kapitalet vet vi ju sedan tidigare från t.ex The Pirate Bay / Hollywood… sen att vi har en jävla idiot till kulturminister är en annan sak man kan gråta över.

Samma natt som Kruthuset fick bomma igen var det ju The Office och dit kom det två civilpoliser för att kolla läget. Inget konstigt med det, men där har vi också en skillnad på arrangörer… de som arbetar hårt för en kultur och de som arbetar hårt för att tjäna pengar på samma kultur.

En riktig brytfest vore intressant!

SPG och Debaser nämns som de mest påstridiga iallafall. Mer: se nedan.

Citat:
Ursprungligen postat av Luke the Duke
Bara spekulationer men låter ju snarare som att det är folket bakom slakthuset, snarare än stureplansgruppen, som grinar över konkurrensen då de, om än inte helhjärtat, riktar in sig till folk som är beredda att åka ut till förorter för att lyssna på techno.

Slakthuset tänkte jag faktiskt inte på, men du har säkerligen en poäng där!
Detta gällande konkurrenssnacket bör jag inflika må vara påhitt, men är utförligt skrivet (med tidigare nämnda företag) på ett forum av en technoklubbsarrangör, som om jag inte är helt ute och cyklar arrade festen på WH08 som blev nedstängd.
Kände att det kanske behövde förtydligas lite då jag inte har någon vattentät källa utan bara en "större" arrangörs uttalande att gå på.
Citera
2011-06-21, 23:12
Medlem
catscans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Painfree
Finns det spelautomater på Kruthuset?

Nej.
Citera
2011-06-27, 21:18
Medlem
Slakthuset har inget med det här att göra.

Någon som ska se literon och skudge på fredag?
Citera
2011-06-27, 22:39
Medlem
catscans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fflashbacker
Slakthuset har inget med det här att göra.

Hm, oklart, har sett Skudge live tidigare (otroligt jävla bra), Literon har jag tyvärr dålig koll på och Slakthuset som ställe tror jag inte på (förutfattade meningar).

Vänligt tips, testa att posta i…

https://www.flashback.org/t973232
eller
https://www.flashback.org/t773104

Dessutom är det både Juan Atkins (+ Support: The Office) och Todd Terje på lördag, vet inte riktigt hur jag ska satsa mitt krut (haha).

Du ska dit antar jag?
Citera
2011-06-28, 12:29
Medlem
Stressoraklets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fflashbacker
Irrelevant för tråden då Slakthuset är ett superrisigt "vitt" ställe

P.S. Kan hända, Skudge är ändå Skudge.
Citera
2011-06-28, 12:32
Medlem
Stressoraklets avatar
Citat:

Dessutom är det både Juan Atkins (+ Support: The Office) och Todd Terje på lördag, vet inte riktigt hur jag ska satsa mitt krut (haha).

Du ska dit antar jag?
Var kan man se Todd Terje på lördag?
Citera
2011-06-28, 14:04
Medlem
catscans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stressoraklet
Var kan man se Todd Terje på lördag?

Todd Terje, Trädgården
Juan Atkins, Berns
Citera
2011-06-28, 15:58
Medlem
Kommer besöka trädgården på lördag jag med.

Sedan på tal om att krut tar överpris skulle jag inte tro. Om man tittar på deras bokningar så kostar dom en del pengar. Sedan så ligger funktion1 systemet på ca 10k - 13k på en kväll. Sprit & ölen tjänar dom väl ca 27k - 30k på. Inträdet som brukar ligga på 160kr gånger en bra kväll med 300gäster blir 48k.

Kanske är ute och cyklar men något sådant gissar jag på och då går det inte tillräckligt runt med pengarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in