2011-03-22, 22:20
Medlem
roadiss avatar
Utbudet på svartklubbar i stoockholm är ju inte överväldigande stort, så nog borde de få plats i samma tråd?

Angående Pluto kan jag inte riktigt förstå att polisen har slagit till med dem än (de kanske de har nån gång? nån som vet)
Jag menar, de kör ju som alla andra med "slutet sällskap" och så vidare men jag tycker de syns oftare i tidningar där kommande gig nämns och osv. Regel 1 för en svartklubb bör ju vara att hålla så låg profil som möjligt.
Citera
2011-03-22, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av roadis
Utbudet på svartklubbar i stoockholm är ju inte överväldigande stort, så nog borde de få plats i samma tråd?

Angående Pluto kan jag inte riktigt förstå att polisen har slagit till med dem än (de kanske de har nån gång? nån som vet)
Jag menar, de kör ju som alla andra med "slutet sällskap" och så vidare men jag tycker de syns oftare i tidningar där kommande gig nämns och osv. Regel 1 för en svartklubb bör ju vara att hålla så låg profil som möjligt.
Har faktiskt också funderat på detta, pluto ligger ju även i ett bostadsområde och musiken pumpar ju sent på morgonen.
Citera
2011-03-23, 09:09
Medlem
Imperors avatar
Saken är den att det ju faktiskt är helt fullt lagligt och inte behöver hymlas med! OK att priserna i baren blivit betydligt högre än självkostnad, något som farbror polisen gärna får komma och fixa, billigare sprit till gästerna! Självklart har polisen varit och letat knark på dessa ställen med viss regelbundenhet, men sådant sköts så snyggt att de inte har något att komma med. (Ingen handel på plats).
Citera
2011-03-23, 09:44
Medlem
DrGreenthumbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catscan
Japp, existerar vanligtvis inte någon drogförsäljning.
Blivit erbjuden att köpa 1 gång på cirka tre års festande.

Tvärtom för mig, speciellt kruthuset, blir erbjuden typ hela jävla tiden, allt från gratis till dyrt!
Citera
2011-03-23, 14:41
Medlem
roadiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imperor
Saken är den att det ju faktiskt är helt fullt lagligt och inte behöver hymlas med! OK att priserna i baren blivit betydligt högre än självkostnad, något som farbror polisen gärna får komma och fixa, billigare sprit till gästerna! Självklart har polisen varit och letat knark på dessa ställen med viss regelbundenhet, men sådant sköts så snyggt att de inte har något att komma med. (Ingen handel på plats).

Det är ju inte fullt lagligt pga just det du säger, det är inte självkostnadspris på alkoholen.
Rätta mig om jag har fel, men man får väl inte heller ta inträde till en sluten fest?

Iaf, jag är glad att polisen väljer att låta de ställen som det är lugnt på vara.
Citera
2011-03-23, 18:22
Medlem
catscans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrGreenthumb
Tvärtom för mig, speciellt kruthuset, blir erbjuden typ hela jävla tiden, allt från gratis till dyrt!

Att bli bjuden av främlingar eller kompisar är en annan sak
Jag menade bara "du pysen, vill du köpa knark!?" … det har bara hänt en gång för mig.

Edit
Om du blir erbjuden så mycket tycker jag bestämt att vi ska bli irl-kompisar, he he he.
Senast redigerad av catscan 2011-03-23 kl. 18:26.
Citera
2011-03-23, 19:07
Medlem
Imperors avatar
Citat:
Det är ju inte fullt lagligt pga just det du säger, det är inte självkostnadspris på alkoholen.
Rätta mig om jag har fel, men man får väl inte heller ta inträde till en sluten fest?

Iaf, jag är glad att polisen väljer att låta de ställen som det är lugnt på vara.

Man får ta inträde för att täcka kostnader precis som med alkoholen. Hyra, utrustning o artister t ex. Men även där så fuskas det väl en del... Men som du säger så är det skönt att de låter dessa ställen som ju ändå är städade finnas!
Citera
2011-03-23, 23:13
Medlem
tagga!!!!!!

http://www.facebook.com/event.php?eid=190978387609357
Citera
2011-03-24, 01:24
Medlem
roadiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av publicmenace
tagga!!!!!!

http://www.facebook.com/event.php?eid=190978387609357

tråkigt att saker ska behöva clasha, men för mig går the office alltid först!
Citera
2011-03-24, 11:53
Medlem
Stressoraklets avatar
Citat:
Efter att ha sett dig svara här inne många gånger måste jag fråga: Är du en del av the office-gänget eller bara en erfaren besökare?
Oavsett, syns på lördag!
Hehe, nix, är inte en del av Detroit
Hade varit tråkigt att behöva rodda en sån kväll när man inget hellre vill än att stå och dansa och njuta av musiken.
Citera
2011-03-24, 12:23
Medlem
Herr_Oins avatar
Hur ligger det till med The Office? Är det medlemskap och skit eller kan man bara dyka upp? Har försökt facebooka/googla mig fram men utan resultat.

Är för övrigt Detroit något att ha?
Senast redigerad av Herr_Oin 2011-03-24 kl. 12:25.
Citera
2011-03-24, 13:33
Medlem
roadiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stressoraklet
Hehe, nix, är inte en del av Detroit
Hade varit tråkigt att behöva rodda en sån kväll när man inget hellre vill än att stå och dansa och njuta av musiken.

jag är inte en del av detroit eller head office men jag är en del "av de som hjälper till" så att säga, och kan rapportera att jag har kul ändå!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in