2011-06-28, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fflashbacker
Kommer besöka trädgården på lördag jag med.

Sedan på tal om att krut tar överpris skulle jag inte tro. Om man tittar på deras bokningar så kostar dom en del pengar. Sedan så ligger funktion1 systemet på ca 10k - 13k på en kväll. Sprit & ölen tjänar dom väl ca 27k - 30k på. Inträdet som brukar ligga på 160kr gånger en bra kväll med 300gäster blir 48k.

Kanske är ute och cyklar men något sådant gissar jag på och då går det inte tillräckligt runt med pengarna.

Jag har då aldrig sett ett par Funktion One på Kruthuset. De kanske har haft det, men inte när jag har varit där i alla fall. Tycker deras ljud brukar vara ganska dåligt faktiskt.
Egentligen får de väl bara sälja öl till självkostnadspris om de ska gå under "slutet sällskap". Tvivlar på att de köper in bärsen för 40kr styck. Klart de är tvungna att ta ut överpriser, men med 40kr bärsen så är de väl överlägset dyraste svart/medlems-klubben.
Citera
2011-06-28, 17:03
Medlem
Stressoraklets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steez
Jag har då aldrig sett ett par Funktion One på Kruthuset. De kanske har haft det, men inte när jag har varit där i alla fall. Tycker deras ljud brukar vara ganska dåligt faktiskt.
.
Tror som sagt inte att Kruthuset någonsin haft F1.
Citera
2011-06-28, 21:35
Medlem
Det är iofs sant att dom inte använder funktion 1. när jag tänker efter så använder dom d&b? som ligger ca 4k billigare.

Håller med om att 40kr för en öl är dyrt för den ölen som dom säljer.
Citera
2011-06-28, 21:42
Medlem
Stressoraklets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fflashbacker
Det är iofs sant att dom inte använder funktion 1. när jag tänker efter så använder dom d&b? som ligger ca 4k billigare.

Håller med om att 40kr för en öl är dyrt för den ölen som dom säljer.
50 spänn för en 33:a Staropramen gällde ett tag. Not cool, not cool at all. Men handen på hjärtat så kan jag leva med det om det är det eller inget Kruthus över huvudtaget. Synd att det verkar bli det senare...
Citera
2011-06-30, 06:24
Medlem
elgecys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stressoraklet
50 spänn för en 33:a Staropramen gällde ett tag. Not cool, not cool at all. Men handen på hjärtat så kan jag leva med det om det är det eller inget Kruthus över huvudtaget. Synd att det verkar bli det senare...

Det sista som lämnar människan är hoppet än, hoppas hoppas hoppas jag!
Citera
2011-07-03, 23:38
Medlem
Imperors avatar
Om andra i "branschen" kan tjäna bra med pengar på fester med både lägre entré och billigare bar utan att varken äga sitt ljud eller långtidshyra sin lokal så är det väldigt tydligt att Kruthuset tar ut ohederliga priser. Något som bekräftas om man känner folket runt omkring...
Att ens ett F1 system skulle braka loss på över 10k för en kväll har jag också väldigt svårt att gå med på! Det skulle vara en herrejävlarrigg för en lokal större än de flesta i Stockholm isf... Några tuss går det ju på men är rätt så säker på att Kruthuset köpt sitt eget ljud vid det här laget, annars är han ju helt förvirrad! Iaf en del av det som kanske kompletteras med viss utrustning vid behov.
Artistgage är huvudkostnaden vid arr.
Citera
2011-07-14, 00:27
Medlem
Yeamons avatar
Kruthuset hade från början en rätt låg hyra. Vad jag hört så är den idag närmare 100 000 per månad. Därav det stigande ölpriset För att kunna täcka det så behöver de köra typ 2 lyckade fester per månad. Gissningsvis har ekonomin varit rätt så ansträngd en längre tid och när polisen kom in och snodde en åtskillig del av kakan fick de nog helt enkelt nog.

Men nu är det sommar och då kan man ju i alla fall roa sig med massa utomhus-events. De duggar tätt just nu.

Någon som hört något med om Warehouse?
Citera
2011-07-16, 20:14
Medlem
catscans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yeamon
Kruthuset hade från början en rätt låg hyra. Vad jag hört så är den idag närmare 100 000 per månad. Därav det stigande ölpriset För att kunna täcka det så behöver de köra typ 2 lyckade fester per månad. Gissningsvis har ekonomin varit rätt så ansträngd en längre tid och när polisen kom in och snodde en åtskillig del av kakan fick de nog helt enkelt nog.

Men nu är det sommar och då kan man ju i alla fall roa sig med massa utomhus-events. De duggar tätt just nu.

Någon som hört något med om Warehouse?

100 000 kr / mån för en halv lagerbyggnad utanför stan?
Har jag mycket svårt att tro på.
Citera
2011-07-18, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av catscan
100 000 kr / mån för en halv lagerbyggnad utanför stan?
Har jag mycket svårt att tro på.

Håller med. Har man dessutom mer alkohol i lokalen än vad som behövs för kvällen får de ju skylla sig själva, inte direkt oväntat att polisen kan svänga förbi..
Citera
2011-07-18, 23:31
Medlem
1s2s3ss avatar
En fråga om Pluto, dom har alltså bara paus fram till hösten?
Citera
2011-07-19, 19:30
Medlem
catscans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1s2s3s
En fråga om Pluto, dom har alltså bara paus fram till hösten?

Marksanering tydligen, vad det nu innebär. Men så som jag förstått det kommer lokalen vara igång igen till hösten.
Citera
2011-08-05, 22:12
Medlem
rpattzs avatar
För oss som ej har hunnit bli svartklubbsvälsignande: Det finns ett ställe i tunnelbanan i Solna eller hur? "Bakom den stängda, svarta dörren?" Är det Solna HQ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in