2011-04-07, 11:52
Medlem
bumbees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HimmelsBlau
Tjackisar och tjackisar, jag känner personligen en hel del folk som har detta i deras eget intresse, och det här är inga amfetaminkrösusar, utan vanligt folk, som jag själv, som bara vill kunna vara ute längre än tre utan att behöva gå till Stureplan.
Men visst finns det tyvärr en annan typ av nattklubbskultur, den borde egentligen ha växt fram tillsammans med många av de andra västländernas utveckling på det kulturella planet.
Folk att knega konstiga tider finns det alltid.

missförstå mig rätt, jag talar ur perspektivet av en besviken klubbesökare men framförallt arrangör. jag har bott i flera storstäder i europa och festar gärna till söndag kväll. men i sverige är folk uppfostrade att bli svinfulla innan klockan ett och gå hem och lägga sig sen. på fester jag själv har arrat har det visat sig att man nästan måste sätta en sluttid för att folk inte automatiskt ska gå hem klockan tre.
Citera
2011-04-07, 13:56
Medlem
catscans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HimmelsBlau
Tjackisar och tjackisar, jag känner personligen en hel del folk som har detta i deras eget intresse, och det här är inga amfetaminkrösusar, utan vanligt folk, som jag själv, som bara vill kunna vara ute längre än tre utan att behöva gå till Stureplan.
Men visst finns det tyvärr en annan typ av nattklubbskultur, den borde egentligen ha växt fram tillsammans med många av de andra västländernas utveckling på det kulturella planet.
Folk att knega konstiga tider finns det alltid.

Starten till den här diskussionen om öppettider började i någon som tyckte det var jobbigt att The Office hade en sluttid på sina kvällar.

Dom brukar köra till 07:00…

Citat:
Ursprungligen postat av Stressoraklet
Senast jag hörde från Fukt så var #7 på planeringsstadiet

Haha, ja men det var ju mig du hörde det från
Men sen jag hörde det har det inte hänt något.
Citera
2011-04-07, 14:24
Medlem
Stressoraklets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catscan
Haha, ja men det var ju mig du hörde det från
Men sen jag hörde det har det inte hänt något.
Haha, oops! Okej, men jag fick ännu ett bekräftelsemail på detta så sent som tidigare i veckan, så det verkar inte vara heldött i alla fall! Håller tummarna för en återuppståndelse!
Citera
2011-04-07, 22:15
Medlem
catscans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stressoraklet
Haha, oops! Okej, men jag fick ännu ett bekräftelsemail på detta så sent som tidigare i veckan, så det verkar inte vara heldött i alla fall! Håller tummarna för en återuppståndelse!

Åfan, sorry. Då vet ju du mer än jag för tillfället
Pepp.
Citera
2011-04-15, 11:20
Medlem
Ännu inte fått medborgarskap på kruthuset. Gått 1½ dag nu och eventet är imorgon. Bör man oroa sig?
Citera
2011-04-24, 01:21
Medlem
jackees avatar
Kruthuset är bäst i världen, känns det som när man är där.
Citera
2011-05-04, 16:27
Medlem
Har varit dött ifrån kruthuset ett tag, någon som vet när nästa är? Hörde att de håller på och expandera.
Citera
2011-05-04, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cheaped
Har varit dött ifrån kruthuset ett tag, någon som vet när nästa är? Hörde att de håller på och expandera.

7 Maj, fick meddelande på ansiktsboken idag. Tydligen någon blomma som ska blomma om jag inte missuppfattade att det var en metafor för något annat, orkade inte fundera så mycket på det.
Citera
2011-05-04, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirenstilen
7 Maj, fick meddelande på ansiktsboken idag. Tydligen någon blomma som ska blomma om jag inte missuppfattade att det var en metafor för något annat, orkade inte fundera så mycket på det.
Kollade min mail precis och fick samma meddelande, 7 maj. Ja, kruthuset kan vara lite kluriga med deras metaforer ibland.
Citera
2011-05-04, 20:40
Medlem
jackees avatar
Skulle inte Kruthuset ha ett uppehåll till slutet utav maj? Uppfattades som så efter deras senaste kväll för några veckor senast.
Citera
2011-05-04, 21:46
Medlem
isnaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jackee
Skulle inte Kruthuset ha ett uppehåll till slutet utav maj? Uppfattades som så efter deras senaste kväll för några veckor senast.

Från deras facebook: "På Ronjas förfrågan så öppnar vi Kruthuset på lördag mer info inom kort.Kram"

Vem denne Ronja är vet jag tji, men jag är tacksam över att hon gav denna förfrågan.
Citera
2011-05-05, 00:34
Medlem
Vozhds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isnaa
Från deras facebook: "På Ronjas förfrågan så öppnar vi Kruthuset på lördag mer info inom kort.Kram"

Vem denne Ronja är vet jag tji, men jag är tacksam över att hon gav denna förfrågan.

Ronja var någon som kommenterade på Kruths status under den du tog upp.

Tror den 7 kan bli riktigt bra, Axel Boman är en klar favorit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in