2010-12-14, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anusman
Okej tack för tipset . Hat alltid gillat techno/dance och all sådan musik , samt att dansa i timmar . Men har aldrig besökt något ställe , då jag varken har haft tid,pengar eller vetskap om sådana ställen .
Har du några tips på klubbar ? har hört att det ska finns mycket skogsrave och liknande på sommaren. och hur blir man inbjuden dit ? Mvh

Klubbar i Stockholm? Passar väl inte riktigt i tråden men Nype gillade jag skarpt. Inte så mycket stekar f.... och inga drägg, bra musik och bra setup med ljus och ljud. Fast det är ju då house och mycket kommersiell sådan, inte riktigt det som spelas på The Office eller Kruthuset.

Skogsrave och liknande brukar undvika, har väl snubblat för något nån gång men tycker inte om det. Massa drägg och polisen kommer ofta och plockar in folk för piss. Men kolla på Badboll.nu, tror att det kommer upp en del där.
Citera
2010-12-20, 13:55
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirenstilen
Ansök medlemskap (som alltid blir accepterat) i Facebook gruppen och invänta invite till nästa gång de kör. Tror nog jag drar till The Office i vår när det blir lite varmare, vet inte varför men verkar mer tilltalade än Kruthuset. Känns lite mer "äkta" och inte så konstfack muppigt på något sätt som Kruthuset tenderar att göra.
Det enda som är bra med Office är den Doomliknande lokalen.

Hur gör Kruthuset och The Office för att kringgå serveringsreglerna? Man blir medlem, klassas som slutet sällskap? Tell me!
Citera
2010-12-22, 18:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly

Hur gör Kruthuset och The Office för att kringgå serveringsreglerna? Man blir medlem, klassas som slutet sällskap? Tell me!

Finns en del kryphål men det är jävligt snårigt och det händer att polisen ser till att hitta något som gör att det inte får fortgå.
Det senaste har det såvitt jag vet varit lugnt. Dessa fester (även andra underground-fester) brukar i regel vara ganska städade och inget bråk = sköter man sig så får man fortsätta. Polisen i den här stan har blivit jäkligt medgörlig så länge man inte stör någon annan eller käftar.
Citera
2011-01-06, 18:32
Medlem
Citat:

Så antar att du föredrar kruthuset? Kan ingen förklara lite mer genomgående skillnaden på de båda ställena och jämföra för/ nackdelar för någon som inte pallrat sig dit än utan bara hört via kompisar och läst här?

Har sett bilder tagna av kompisar som varit på kruthuset och tbh. verkade det vara lite 'konstfack muppigt' om ni förstår vad jag menar, inget ont om konstfack men verkade lite hm. krystat?

Visst kan jag inte döma då jag inte själv varit där men bilder är ganska talande, hursomhelst tell me!
Citera
2011-01-06, 23:50
Bannlyst
Citat:
Så antar att du föredrar kruthuset? Kan ingen förklara lite mer genomgående skillnaden på de båda ställena och jämföra för/ nackdelar för någon som inte pallrat sig dit än utan bara hört via kompisar och läst här?

Har sett bilder tagna av kompisar som varit på kruthuset och tbh. verkade det vara lite 'konstfack muppigt' om ni förstår vad jag menar, inget ont om konstfack men verkade lite hm. krystat?

Visst kan jag inte döma då jag inte själv varit där men bilder är ganska talande, hursomhelst tell me!

Tycker personligen att det känns jävligt söderkis-aktigt på festerna numera. Det är ju häftigt att gå på undergroundfest, det är häftigt att vara alternativ... Dvs perfekt för de som tidigare såg Marie Laveau, Underbara Bar eller Debaser Medis som det mest optimala stället.

Nä tvi vale.....
Citera
2011-01-08, 23:11
Medlem
gendarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av folkoel
Tycker personligen att det känns jävligt söderkis-aktigt på festerna numera. Det är ju häftigt att gå på undergroundfest, det är häftigt att vara alternativ... Dvs perfekt för de som tidigare såg Marie Laveau, Underbara Bar eller Debaser Medis som det mest optimala stället.

Nä tvi vale.....

Klart man alltid kan klaga på inne-människorna, men så länge det inte finns nån klubb i Sthlm som spelar lika bra musik, med samma öppettider, känns det som det egentligen inte har nån betydelse att vissa bara går dit för att det är "coolt".
Citera
2011-01-09, 00:06
Medlem
Stressoraklets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av folkoel

Nä tvi vale.....
Citat:
Ursprungligen postat av gendarn
Klart man alltid kan klaga på inne-människorna, men så länge det inte finns nån klubb i Sthlm som spelar lika bra musik, med samma öppettider, känns det som det egentligen inte har nån betydelse att vissa bara går dit för att det är "coolt".
Big fuckin word på båda. Finns inge bättre klubb i Stockholm så man får stå ut med goonsen som bara är där för att visa upp sig.
Citera
2011-01-11, 20:59
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:

Jag kan inte riktigt säga då jag inte har jättestor koll men Office ute i (??) låg dåligt till. Vi tog taxi från Alvik tror jag. Hem gick det inga bussar. Det var äcklig, men billig, öl. Lite folk. Tråkig lokal.
Kruthuset har blivit rätt folkligt, som ngn ovan skrev, ändå väldigt trevligt när jag varit där. Dyr öl. Bra musik.

Sämsta undergroundklubben jag varit på var superduper Lr fan skiten hette. Där kryllade det av 18 åringar och förortsligister.
Citera
2011-01-12, 11:37
Medlem
Stressoraklets avatar
Citat:
Jag kan inte riktigt säga då jag inte har jättestor koll men Office ute i (??) låg dåligt till. Vi tog taxi från Alvik tror jag. Hem gick det inga bussar. Det var äcklig, men billig, öl. Lite folk. Tråkig lokal.
Kruthuset har blivit rätt folkligt, som ngn ovan skrev, ändå väldigt trevligt när jag varit där. Dyr öl. Bra musik.

Sämsta undergroundklubben jag varit på var superduper Lr fan skiten hette. Där kryllade det av 18 åringar och förortsligister.
Lite folk och tråkig lokal? Hmm, antar att vi har olika preferenser. Tycker att det brukar var ganska lagom med folk i lokalen...

HyperHyper?
Citera
2011-01-12, 17:53
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stressoraklet
Lite folk och tråkig lokal? Hmm, antar att vi har olika preferenser. Tycker att det brukar var ganska lagom med folk i lokalen...

HyperHyper?
Förvisso tyckte jag det såg ut som spelet DooM där inne, vilket kanske säger en del.
Citera
2011-01-12, 18:23
Medlem
Stressoraklets avatar
Citat:
Förvisso tyckte jag det såg ut som spelet DooM där inne, vilket kanske säger en del.
Kan vara lite spartanskt och avskalat där ibland ja, fast var du där senast? Var riktigt ombonat och utsmyckat då! Grymt var det.
Citera
2011-01-12, 18:57
Medlem
Fred Friendlys avatar
December, 4:e tror jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in