2011-04-05, 04:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fflashbacker
Hah! Vilken vakt var det? Långt hår med tofs, orange skägg eller brunt skägg?
Förstår om vakten tar till med ilska om någon tar droger öppet. Men annars brukar vakterna där vara hårda men väldigt trevliga och snälla.

Registrering för medborgarskap kommer öppnas snart för för en liten stund om jag minns rätt, eller det kanske bara var för dom som måste registrera om sig igen så att dom slipper visa sitt mail hela tiden.

Ja de kan man ju fråga sig....
Citera
2011-04-05, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av catscan
Det är stängt för nya ansökningar för tillfället.
Vet inget om när dom kommer ta emot nya ansökningar igen.

Det är inte stängt för nya ansökningar, men man får besöka deras kontor under onsdagseftermiddagar och ansöka om medlemskap personligen, istället.
Citera
2011-04-05, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sugarrush
Vet ju att vakten ifråga just hade ertappat killen med att dra en lina i trappen mitt framför ögonen på honom, där av det stora missnöjet iom att narkotika span var på kruthuet förra festen och visade sitt missnöje med att gripa någon som öppet krängde grejer för innehav. Attityden på kruthuset har ju länge varit vi är inte dina föräldrar men sköt er i och utanför lokalen men vad ni gör bland tågen struntar dom i. Tycker personligen inte att det är förmycket begärt så själv frekventerar jag bangårdens fina miljö allt som oftast.
Det kan jag iofs. verkligen förstå. Även jag personligen inte har något emot att man drar en lina i trappen så är det hemskt onödigt att utsätta hela klubben för en sådan risk, verkligen. Var ungefär vad jag misstänkte hade hänt, ärligt talat.
Citera
2011-04-05, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fflashbacker
Hah! Vilken vakt var det? Långt hår med tofs, orange skägg eller brunt skägg?
Förstår om vakten tar till med ilska om någon tar droger öppet. Men annars brukar vakterna där vara hårda men väldigt trevliga och snälla.

Registrering för medborgarskap kommer öppnas snart för för en liten stund om jag minns rätt, eller det kanske bara var för dom som måste registrera om sig igen så att dom slipper visa sitt mail hela tiden.

Det var killen med lätt babyface och långt hår i tofs, yes!
Citera
2011-04-05, 17:04
Medlem
HimmelsBlaus avatar
Citat:
Kanske för att slippa allt tänkbart strul som följer med open end.
* Folk som tagit för mycket substanser och kan hålla på hur länge som helst.
* Ökat intresse från polisens sida.
* Dom som äger lokalen kanske inte tillåter det.
* Arrangörerna vill sova.

Osv… massor med tänkbara anledningar.
Har full förståelse för det.

Man har ju uppenbarligen överseende med det i många övriga storstäder på kontinenten, för att ta ett exempel. Vad är egentligen grejen? Det finns alltid folk som är villiga att arbeta under dygnets alla timmar, det måste ju handla om restriktioner från lagens långa arm.
Citera
2011-04-05, 17:54
Medlem
bumbees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HimmelsBlau
Man har ju uppenbarligen överseende med det i många övriga storstäder på kontinenten, för att ta ett exempel. Vad är egentligen grejen? Det finns alltid folk som är villiga att arbeta under dygnets alla timmar, det måste ju handla om restriktioner från lagens långa arm.

I andra städer i Europa finns en helt annan nattklubbskultur. Dom som vill stanna efter klockan sju i Stockholm är samma fem tjackisar varje gång och det är inte många som har lust att jobba hela söndag eftermiddag för att underhålla dom.
Citera
2011-04-05, 20:12
Bannlyst
Sen kan det ju vara så enkelt som att de faktiskt bara har lokalen till ex kl 10 och därför väljer att bryta vid 07 för att hinna städa och rigga ner?
Citera
2011-04-06, 14:23
Medlem
bumbees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av folkoel
Sen kan det ju vara så enkelt som att de faktiskt bara har lokalen till ex kl 10 och därför väljer att bryta vid 07 för att hinna städa och rigga ner?

En fördel med att hyra sin lokal på heltid. Förutom all extratid man har att lägga på ombyggnad och dekorationer kan man hålla öppet tills personalen svimmar eller säger upp sig.
Rekommenderar Solna HQ på lördag: http://hardworkingbiff.com/2010/12/21/doom-service-2/
Citera
2011-04-06, 21:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bumbee
En fördel med att hyra sin lokal på heltid. Förutom all extratid man har att lägga på ombyggnad och dekorationer kan man hålla öppet tills personalen svimmar eller säger upp sig.
Rekommenderar Solna HQ på lördag: http://hardworkingbiff.com/2010/12/21/doom-service-2/

Absolut, men det är ju som du säkert vet, enorm lokalbrist i den här stan.
Citera
2011-04-06, 21:38
Medlem
catscans avatar
Någon som vet om Fukt kommer återupplivas?
Dom nätterna var brutala.
Citera
2011-04-07, 04:56
Medlem
HimmelsBlaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bumbee
I andra städer i Europa finns en helt annan nattklubbskultur. Dom som vill stanna efter klockan sju i Stockholm är samma fem tjackisar varje gång och det är inte många som har lust att jobba hela söndag eftermiddag för att underhålla dom.

Tjackisar och tjackisar, jag känner personligen en hel del folk som har detta i deras eget intresse, och det här är inga amfetaminkrösusar, utan vanligt folk, som jag själv, som bara vill kunna vara ute längre än tre utan att behöva gå till Stureplan.
Men visst finns det tyvärr en annan typ av nattklubbskultur, den borde egentligen ha växt fram tillsammans med många av de andra västländernas utveckling på det kulturella planet.
Folk att knega konstiga tider finns det alltid.
Citera
2011-04-07, 10:10
Medlem
Stressoraklets avatar
Citat:
Någon som vet om Fukt kommer återupplivas?
Dom nätterna var brutala.
Senast jag hörde från Fukt så var #7 på planeringsstadiet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in