Kan säga att jag älskar Kruthuset. Stämningen som i regel råder och musiken brukar vara otroligt bra, ofta bättre än på de andra svartklubbar som dyker upp här i stan. Har dock ej kommit till skott och besökt The Office än.
Apropå saker som diskuterats tidigare i tråden såg jag dock något tråkigt i helgen. En av vakterna lackade sönder på en besökare och tog ett ordentligt stryptag på honom och höll det länge, vilket från vårt håll såg extremt omotiverat ut. Killen var lite tjatig om att han bara ville få komma in och hämta sin jacka, och sen direkt kunde gå om det var så, men vakten var förbannad och det slutar med att han blev bortsläpad, hela tiden med sjukt aggressiv attityd från vaktens håll.
I övrigt har jag dock aldrig vart med om något liknande, och jag kan inte säga säkert att killen i fråga in förtjänade bemötandet från vakten, även om det som sagt verkade starkt omotiverat.
Citat:
Ursprungligen postat av folkoel
Nån här borde väl ha varit i nya lokalen vid Skogskyrkogården och kan berätta lite om branden och händelseförloppet?
Jag var där. Var rätt odramatiskt egentligen. En av vakterna kastar sig upp på scen och säger bara att alla måste utrymma lokalen och självklart tänker man bittert "det är då fan att polisen ska komma och paja!", men efter ett par minuter utanför byggnaden står halva kåken i lågor och fasaden smälter i stort sett sönder. Verkade gå rätt smidigt allt dock, bara att hoppas att det inte blev för stora problem för arrangörerna.