Jag börjar med att säga att jag skulle spänna på Amanda Knox utan att tveka, med kondom måste jag tillägga!
Jag vet inte hur många som varit i Italien och sett hur samhället är där, det är inte så skyddat som i lilla Sverige. Amanda Knox kanske var en snäll liten flicka i staterna, men hon kan snabbt ha förändrats i Perugia. Italien är fullt av droger och Cannabis, Extacy, cola och annat finns det gott om och det är relativt billigt. Att en fin flicka kommit i kontakt med droger och blivit kär i det liv man kan leva med droger ser jag inte som omöjligt. Hennes pojkvän är dessutom en italienare som kommer från en fin familj, de fina familjerna i Italien är inte som många tror. De lever ofta sina liv som hulliganer och både knarkar och knullar på till höger och vänster + mitt i mellan. Pengar och makt hjälper väldigt mycket i Italien och det är inte omöjligt att hon träffat Raffaele Sollecito genom Rudy Guede. Att det inte finns några SMS eller telefonsamtal mellan de tre spelar ingen roll, vill man köpa droger i Italien sitter man inte och ringer runt efter folk. Man knallar till den plats de är på och köper det man vill ha. Det finns så mycket droger att hitta att man kan fråga någon annan om den man söker inte finns där när man kommer dit.
Min gissning är att AK levt ett skyddat liv i Staterna där familjen kanske fått rycka ut någon gång för att hjälpa henne från problem. Märk hur tyst det är om hennes tidiga historia i allt man läser, alla historier, artiklar, dokumentärer börjar med mordet och ingen verkar vara intresserad av att ta reda på vad AK och hennes familj haft för sig tidigare i USA. Hon är nu i ett nytt land och märker att det finns en god tillgång på droger till en billig penning och sätter igång ordentligt med festandet. I samband med detta får hon kontakt med RG som hon köper lite av på stan och en dag stöter hon på en charmig Italienare
(om RS är blyg och tillbakadragen är det knappast troligt att han fångar en utbytesstudent!) genom RG eller bara av en händelse. Killen kommer från en fin familj i Italien och har gott om pengar som han sprider runt sig. En del av dessa hamnar i näsan och AK ser en kille som kan ge vad hon vill ha. De hänger ett tag och blir tillsammans, de köper fortfarande av RG som känner dem lite ytligt och vet var de bor. På något sätt hamnar de tre i huset/lägenheten och MK kommer på dem mitt i en drog orgie/affär och det spårar ut med ett mord. Jag funderar lite på varför så lite kommer fram om RS i den här historien, han är ett lika stort mysterium som AK.
Nog för att Italien är ett skitland jag inte skulle vilja få problem med polisen i men att de skall fuska med bevis i den omfattningen som krävs känns lite underligt. Det är för mycket helt enkelt! Vem som gjort vad vet jag inget om men det verkar uppenbart att AK och RS har något de döljer och troligen har något med mordet att göra. AK's familj griper efter halmstrån och försöker hitta något som skall kunna rädda deras dotter från fängelse. De har som jag ser det inte hittat något man kan ta på ännu utan prodcerar en blogg och en dokumentär om hur dåligt det Italienska rättsväsendet är. Jag tror att familjen kan ha ställt till det lite för sig själva, Italienare kommer inte vara intresserade av att hjälpa någon som kastar skit på dem i ett par år om något skulle komma fram.
Det jag skulle vilja veta är vad AK pysslat med i USA före hon åkte till Italien, det måste finnas något att ta på här men det enda man får veta är att en ensam rädd flicka lämnar hemmet för att bo ensam i ett främmande land med en barbarisk polis som står och väntar på flygplatsen för att sätta dig oskyldiga turister och utbytesstudenter. Konstigt nog har jag klarat mig utan problem i Italien och jag är långt från en oskyldig liten flicka utan skit i bagaget.
Här får ni en bild på AK och två Italienska poliser...
http://1.bp.blogspot.com/_azWmV5p47R...nda+knox+1.jpg
EDIT: AK åkte till Italien för att studera Italienska, det är bara folk med för mycket pengar som kan göra det. Tyder lite på att familjen har ordentligt med pengar, någon som vet hur mycket?