2011-07-08, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Guede attackerade henne vid hennes hemkomst.

Guede satt nog på toan och bajsade när Kercher kom hem. Därför spolade han inte, för att vara tyst.
Citera
2011-07-24, 15:04
Medlem
Sfarzo har en lång och detaljerad artikel om DNA-rapporten idag.

http://perugiashock.com/2011/07/23/the-war-over-dna/

Bl a förklarar han i detalj vari problemen består vad gäller både kniven och bh-fästet. Men intressantast är att han kan mycket om personerna som är inblandade och som kan tänka vittna imorgon, samt vilka försvarsargument åklagarsidan kan tänkas komma med (för imorgon sitter åklagarsidan i den anklagades bänk, så att säga)
Citera
2011-07-24, 23:21
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ka kui
Sfarzo har en lång och detaljerad artikel om DNA-rapporten idag.

http://perugiashock.com/2011/07/23/the-war-over-dna/

Bl a förklarar han i detalj vari problemen består vad gäller både kniven och bh-fästet. Men intressantast är att han kan mycket om personerna som är inblandade och som kan tänka vittna imorgon, samt vilka försvarsargument åklagarsidan kan tänkas komma med (för imorgon sitter åklagarsidan i den anklagades bänk, så att säga)

Ja, i morgon granskas DNA-rapporten och de oberoende experternas rapport i rätten. Patrizia Stefanoni är inte glad och tänker försvara sin DNA-analys. Hon antyder också att hon tänker sälla sig till skaran av stackars myndighetspersoner som känner sig så förtalade att de stämmer försvaret och de anklagade. Men Stefanoni tar ett steg till och talar om att stämma sin vetenskapliga kollegor Carla &Vecchiotti för att de haft fräckheten att kritisera hennes rapport. Ett krig mellan experter förväntas alltså, men jag har mycket svårt att tänka mig att domstolen kommer att bortse från rapporten från de oberoende expertera som domstolen själv utsett. Därmed skall behåspännets och den dubbla DNA-knivens saga vara all och Knox/Sollecito bör frikännas i september. Men vi får se om det bekräftas i morgon måndag 25/7.

Citat:

Amanda Knox DNA appeal sparks legal battle by forensic experts

Forensic scientist threatens to sue after her work on Meredith Kercher murder is attacked in Amanda Knox appeal report

Amanda Knox's appeal against her conviction for the murder of British student Meredith Kercher in Italy faces a fresh challenge. A prominent forensic scientist, whose DNA evidence helped to convict the US student and her former boyfriend, has vowed to overturn the findings of an independent report that says much of her work in the case was unreliable.

Knox returns to court in Perugiaon Monday, armed with the new forensic report, which she hopes will help lead to her being freed.

Kercher was found with her throat slit in the Perugia apartment she shared with Knox in 2007. Knox and her former boyfriend, Raffaele Sollecito, were sentenced to 26 and 25 years respectively in 2009 for the murder. A third suspect, Rudy Guede, had already been convicted for his role in the killing.

Written by two independent experts from Rome's Sapienza University, the 145-page DNA review rubbishes the work of Patrizia Stefanoni, the police forensic scientist who found Knox's and Kercher's DNA on a kitchen knife at Sollecito's house and identified DNA belonging to Sollecito on a torn bra clasp found beside Kercher's semi-naked body.

The report claims Stefanoni ignored international DNA protocols, made basic errors and gave evidence in court that was not backed up by her laboratory work, rendering the knife and bra strap worthless as evidence. But Stefanoni has vowed to fight back during three hearings devoted to the DNA reviews.

"I am angry about the false statements in this report and ready to come to court to highlight the past record of these experts," she told the Observer. "I am also looking into taking legal action against them. What international DNA protocols are they talking about? The Italian police is a member of the European Network of Forensic Science Institutes (ENFSI), while they are not."

...........

http://www.guardian.co.uk/world/2011...-appeal-threat
Citera
2011-07-25, 10:49
Medlem
Citat:
Patrizia Stefanoni är inte glad och tänker försvara sin DNA-analys. Hon antyder också att hon tänker sälla sig till skaran av stackars myndighetspersoner som känner sig så förtalade att de stämmer försvaret och de anklagade. Men Stefanoni tar ett steg till och talar om att stämma sin vetenskapliga kollegor Carla &Vecchiotti för att de haft fräckheten att kritisera hennes rapport. E

Som om Patrizia Stefanoni inte redan avslöjats som en enda stor bluff, detta måste vara sista spiken i kistan för henne.

I stället för att resonera vetenskapligt, tänker hon angripa sina vetenskapliga kollegor genom stämning (för att hon ogillar deras resultat) och genom att hävda att hon minsann har bättre meriter på CV:n än vad de har. (vad skulle det vara... "jag har fejkat DNA i jätte jätteviktiga fall och kommit undan med det... vad har ni gjort?")

Hur långt från en vetenskaplig och sanningssökande inställning kan man komma?
Senast redigerad av ka kui 2011-07-25 kl. 10:56.
Citera
2011-07-25, 13:46
Medlem
vattholma-2s avatar
Jag börjar med att säga att jag skulle spänna på Amanda Knox utan att tveka, med kondom måste jag tillägga!

Jag vet inte hur många som varit i Italien och sett hur samhället är där, det är inte så skyddat som i lilla Sverige. Amanda Knox kanske var en snäll liten flicka i staterna, men hon kan snabbt ha förändrats i Perugia. Italien är fullt av droger och Cannabis, Extacy, cola och annat finns det gott om och det är relativt billigt. Att en fin flicka kommit i kontakt med droger och blivit kär i det liv man kan leva med droger ser jag inte som omöjligt. Hennes pojkvän är dessutom en italienare som kommer från en fin familj, de fina familjerna i Italien är inte som många tror. De lever ofta sina liv som hulliganer och både knarkar och knullar på till höger och vänster + mitt i mellan. Pengar och makt hjälper väldigt mycket i Italien och det är inte omöjligt att hon träffat Raffaele Sollecito genom Rudy Guede. Att det inte finns några SMS eller telefonsamtal mellan de tre spelar ingen roll, vill man köpa droger i Italien sitter man inte och ringer runt efter folk. Man knallar till den plats de är på och köper det man vill ha. Det finns så mycket droger att hitta att man kan fråga någon annan om den man söker inte finns där när man kommer dit.

Min gissning är att AK levt ett skyddat liv i Staterna där familjen kanske fått rycka ut någon gång för att hjälpa henne från problem. Märk hur tyst det är om hennes tidiga historia i allt man läser, alla historier, artiklar, dokumentärer börjar med mordet och ingen verkar vara intresserad av att ta reda på vad AK och hennes familj haft för sig tidigare i USA. Hon är nu i ett nytt land och märker att det finns en god tillgång på droger till en billig penning och sätter igång ordentligt med festandet. I samband med detta får hon kontakt med RG som hon köper lite av på stan och en dag stöter hon på en charmig Italienare (om RS är blyg och tillbakadragen är det knappast troligt att han fångar en utbytesstudent!) genom RG eller bara av en händelse. Killen kommer från en fin familj i Italien och har gott om pengar som han sprider runt sig. En del av dessa hamnar i näsan och AK ser en kille som kan ge vad hon vill ha. De hänger ett tag och blir tillsammans, de köper fortfarande av RG som känner dem lite ytligt och vet var de bor. På något sätt hamnar de tre i huset/lägenheten och MK kommer på dem mitt i en drog orgie/affär och det spårar ut med ett mord. Jag funderar lite på varför så lite kommer fram om RS i den här historien, han är ett lika stort mysterium som AK.

Nog för att Italien är ett skitland jag inte skulle vilja få problem med polisen i men att de skall fuska med bevis i den omfattningen som krävs känns lite underligt. Det är för mycket helt enkelt! Vem som gjort vad vet jag inget om men det verkar uppenbart att AK och RS har något de döljer och troligen har något med mordet att göra. AK's familj griper efter halmstrån och försöker hitta något som skall kunna rädda deras dotter från fängelse. De har som jag ser det inte hittat något man kan ta på ännu utan prodcerar en blogg och en dokumentär om hur dåligt det Italienska rättsväsendet är. Jag tror att familjen kan ha ställt till det lite för sig själva, Italienare kommer inte vara intresserade av att hjälpa någon som kastar skit på dem i ett par år om något skulle komma fram.

Det jag skulle vilja veta är vad AK pysslat med i USA före hon åkte till Italien, det måste finnas något att ta på här men det enda man får veta är att en ensam rädd flicka lämnar hemmet för att bo ensam i ett främmande land med en barbarisk polis som står och väntar på flygplatsen för att sätta dig oskyldiga turister och utbytesstudenter. Konstigt nog har jag klarat mig utan problem i Italien och jag är långt från en oskyldig liten flicka utan skit i bagaget.

Här får ni en bild på AK och två Italienska poliser...
http://1.bp.blogspot.com/_azWmV5p47R...nda+knox+1.jpg

EDIT: AK åkte till Italien för att studera Italienska, det är bara folk med för mycket pengar som kan göra det. Tyder lite på att familjen har ordentligt med pengar, någon som vet hur mycket?
Senast redigerad av vattholma-2 2011-07-25 kl. 14:15.
Citera
2011-07-25, 14:26
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vattholma-2
Jag börjar med att säga att jag skulle spänna på Amanda Knox utan att tveka, med kondom måste jag tillägga!

Jag vet inte hur många som varit i Italien och sett hur samhället är där, det är inte så skyddat som i lilla Sverige. Amanda Knox kanske var en snäll liten flicka i staterna, men hon kan snabbt ha förändrats i Perugia. Italien är fullt av droger och Cannabis, Extacy, cola och annat finns det gott om och det är relativt billigt. Att en fin flicka kommit i kontakt med droger och blivit kär i det liv man kan leva med droger ser jag inte som omöjligt. Hennes pojkvän är dessutom en italienare som kommer från en fin familj, de fina familjerna i Italien är inte som många tror. De lever ofta sina liv som hulliganer och både knarkar och knullar på till höger och vänster + mitt i mellan. Pengar och makt hjälper väldigt mycket i Italien och det är inte omöjligt att hon träffat Raffaele Sollecito genom Rudy Guede. Att det inte finns några SMS eller telefonsamtal mellan de tre spelar ingen roll, vill man köpa droger i Italien sitter man inte och ringer runt efter folk. Man knallar till den plats de är på och köper det man vill ha. Det finns så mycket droger att hitta att man kan fråga någon annan om den man söker inte finns där när man kommer dit.

Min gissning är att AK levt ett skyddat liv i Staterna där familjen kanske fått rycka ut någon gång för att hjälpa henne från problem. Märk hur tyst det är om hennes tidiga historia i allt man läser, alla historier, artiklar, dokumentärer börjar med mordet och ingen verkar vara intresserad av att ta reda på vad AK och hennes familj haft för sig tidigare i USA. Hon är nu i ett nytt land och märker att det finns en god tillgång på droger till en billig penning och sätter igång ordentligt med festandet. I samband med detta får hon kontakt med RG som hon köper lite av på stan och en dag stöter hon på en charmig Italienare (om RS är blyg och tillbakadragen är det knappast troligt att han fångar en utbytesstudent!) genom RG eller bara av en händelse. Killen kommer från en fin familj i Italien och har gott om pengar som han sprider runt sig. En del av dessa hamnar i näsan och AK ser en kille som kan ge vad hon vill ha. De hänger ett tag och blir tillsammans, de köper fortfarande av RG som känner dem lite ytligt och vet var de bor. På något sätt hamnar de tre i huset/lägenheten och MK kommer på dem mitt i en drog orgie/affär och det spårar ut med ett mord. Jag funderar lite på varför så lite kommer fram om RS i den här historien, han är ett lika stort mysterium som AK.

Nog för att Italien är ett skitland jag inte skulle vilja få problem med polisen i men att de skall fuska med bevis i den omfattningen som krävs känns lite underligt. Det är för mycket helt enkelt! Vem som gjort vad vet jag inget om men det verkar uppenbart att AK och RS har något de döljer och troligen har något med mordet att göra. AK's familj griper efter halmstrån och försöker hitta något som skall kunna rädda deras dotter från fängelse. De har som jag ser det inte hittat något man kan ta på ännu utan prodcerar en blogg och en dokumentär om hur dåligt det Italienska rättsväsendet är. Jag tror att familjen kan ha ställt till det lite för sig själva, Italienare kommer inte vara intresserade av att hjälpa någon som kastar skit på dem i ett par år om något skulle komma fram.

Det jag skulle vilja veta är vad AK pysslat med i USA före hon åkte till Italien, det måste finnas något att ta på här men det enda man får veta är att en ensam rädd flicka lämnar hemmet för att bo ensam i ett främmande land med en barbarisk polis som står och väntar på flygplatsen för att sätta dig oskyldiga turister och utbytesstudenter. Konstigt nog har jag klarat mig utan problem i Italien och jag är långt från en oskyldig liten flicka utan skit i bagaget.

Här får ni en bild på AK och två Italienska poliser...
http://1.bp.blogspot.com/_azWmV5p47R...nda+knox+1.jpg

Citat:
AK's familj griper efter halmstrån och försöker hitta något som skall kunna rädda deras dotter från fängelse. De har som jag ser det inte hittat något man kan ta på ännu utan prodcerar en blogg och en dokumentär om hur dåligt det Italienska rättsväsendet är. Jag tror att familjen kan ha ställt till det lite för sig själva, Italienare kommer inte vara intresserade av att hjälpa någon som kastar skit på dem i ett par år om något skulle komma fram.

Har du hängt med i den senaste utvecklingen? Just nu vittnar de av domare Hellmans domstol utsedda oberoende experterna om hur undermåligt den italienska vetenskapliga polisen ledda av Patrizia Stefanoni har skött den tekniska undersökningen. Resultat är fullständigt opålitligt och bevisar inte alls Knox' och Sollecitos inblandning. Tidigare har polisens huvudvittne Curatolo visat sig vara just den förvirrade, ljugande, knarkande och knarkförsäljande uteliggare polisen hela tiden vetat han var. De har hela tiden känt till att hans vittnesmål inte kan stämma. Polisen har frekvent släppt lögner till pressen och misskött utredningen. När de arresterad Patrick Lumumba deklarerade de att de löst fallet. Deras raseri när det visade sig att de var inkompetenta dumskallar gick ut över Knox och Sollecito som de till varje pris skulle sätta fast. Patrizia Stefanoni gick så långt att hon bedrev vetenskapligt fusk, inriktat på att hitta något som kunde binda studenterna till mordet. Hon var ingen vetenskapsman, utan en desperat polis. Det blir just idag uppdagat för hela världen och hennes skuld till att två oskyldiga suttit mellan tre och fyra år i fängelse är blytung.

http://www.independent.co.uk/news/wo...l-2319931.html

Citat:
Pengar och makt hjälper väldigt mycket i Italien och det är inte omöjligt att hon träffat Raffaele Sollecito genom Rudy Guede. Att det inte finns några SMS eller telefonsamtal mellan de tre spelar ingen roll, vill man köpa droger i Italien sitter man inte och ringer runt efter folk.

Det spelar viss roll när ett brott skall bevisas...

Det är klart att allt är möjligt, men det finns inget som tyder på att Rudy Guede skulle sålt knark till Raffaele Sollecito. Det finns i själva verkett inget som entydigt visar att Guede alls sålde knark, ia lla fall inte på regelbunden basis. Som du säger var tillgången inga större problem. Polisens huvudvittne Curatolo, som de litar obetingat på, sålde till exempel heroin...

Citat:
Jag funderar lite på varför så lite kommer fram om RS i den här historien, han är ett lika stort mysterium som AK.

Vi vet i själva verket det mesta om båda två; det har granskats och blötts i stor omfattning. De var inte främmande för att röka på, men det har ju ingenting med mord att göra. Är du anhängare av teorien om Reefer Madness?
Senast redigerad av HusvagnSvensson 2011-07-25 kl. 14:39.
Citera
2011-07-25, 14:54
Medlem
vattholma-2s avatar
Citat:
Har du hängt med i den senaste utvecklingen? Just nu vittnar de av domare Hellmans domstol utsedda oberoende experterna om hur undermåligt den italienska vetenskapliga polisen ledda av Patrizia Stefanoni har skött den tekniska undersökningen. Resultat är fullständigt opålitligt och bevisar inte alls Knox' och Sollecitos inblandning. Tidigare har polisens huvudvittne Curatolo visat sig vara just den förvirrade, ljugande, knarkande och knarkförsäljande uteliggare polisen hela tiden vetat han var. De har hela tiden känt till att hans vittnesmål inte kan stämma. Polisen har frekvent släppt lögner till pressen och misskött utredningen. När de arresterad Patrick Lumumba deklarerade de att de löst fallet. Deras raseri när det visade sig att de var inkompetenta dumskallar gick ut över Knox och Sollecito som de till varje pris skulle sätta fast. Patrizia Stefanoni gick så långt att hon bedrev vetenskapligt fusk, inriktat på att hitta något som kunde binda studenterna till mordet. Hon var ingen vetenskapsman, utan en desperat polis. Det blir just idag uppdagat för hela världen och hennes skuld till att två oskyldiga suttit mellan tre och fyra år i fängelse är blytung.
Vad polisen säger till press spelar ingen roll, det är vad som lagts fram i domstol som är viktigt. Vad jag tycker är lite konstigt är att försvararna av AK och RS för fram en tes att större delen av det Italienska samhället skall vara del i en konspiration som endast har till syfte att sätta dit en oskyldig flicka och pojke. Det finns ingen direkt anledning till detta som jag ser det. Italienarna förstår att det inte går att göra vad som helst i det här fallet och har nog gett AK mer än vad som skulle ges om det var en random Alban de plockat in för mordet.

Vad är det för fusk som Patrizia Stefanoni skall ha ägnat sig åt? Det enda jag hittat är tjaffs om hur tester skall utföras och hur DNA bevis skall hanteras. Att något egentligt fel eller uppsåt att skapa bevis skall finnas har jag inte hittat något om.

Citat:
Det spelar viss roll när ett brott skall bevisas...

Det är klart att allt är möjligt, men det finns inget som tyder på att Rudy Guede skulle sålt knark till Raffaele Sollecito. Det finns i själva verkett inget som entydigt visar att Guede alls sålde knark, ia lla fall inte på regelbunden basis. Som du säger var tillgången inga större problem. Polisens huvudvittne Curatolo, som de litar obetingat på, sålde till exempel heroin...
Försvaret går ut på att AK och RS inte känner RG, detta stödjs på att det inte finns några dokumenterade samtal eller meddelande mellan dem. Detta bevisar ingentig när du har en stad i Perugias storlek. Det är en liten stad och inte en metropol där det rör sig miljontals människor. Det är fullt möjligt att de haft kontakt med varandra även om det inte finns telefonsamtal mellan dem.

Citat:
Vi vet i själva verket det mesta om båda två; det har granskats och blötts i stor omfattning. De var inte främmande för att röka på, men det har ju ingenting med mord att göra. Är du anhängare av teorien om Reefer Madness?
Reefer Madness vet jag inte så mycket om, jag vet dock att det är väldigt vanligt att det spårar ur när droger finns i bilden. Möjligen är Reefer Madness en bra förklaring till varför AK hjulade på polisstationen, det är en bättre förklaring än den hennes syster har

Du som verkar veta en del om det här, när började AK egentligen att röka på och har hon använt några andra droger än cannabis? Hur ser hennes sexliv ut? Jag tror att du sagt att hon haft 7 partners, vilka bevis har du för det mer än AK's egna ord, förändras något om hon haft 7 partners sedan hon satte sin fot i Perugia? Varför har de betett sig så underligt efter mordet, det var både poliser och vänner/bekanta som reagerade på deras beteende och såg det som underligt och konstigt?

Det här är en soppa och jag tror att det finns en hel del bakom detta som vi inte känner till. Det vi får se är en massa skit producerade av familjen som försöker lyfta fram hur dåligt allt är i Italien utan att komma med något direkt som kan användas till försvar för AK. Alla bevis som finns skall underkännas för att de inte följt amerikansk standard, vittnen ljuger och är sjuka, erkännanden har framkommit under tortyr, etc.
Citera
2011-07-25, 15:36
Medlem
Citat:
Jag tror att du sagt att hon haft 7 partners, vilka bevis har du för det mer än AK's egna ord, förändras något om hon haft 7 partners sedan hon satte sin fot i Perugia?

En fängelseläkare kom in till henne när hon var häktad och ljug för henne om att hon skulle testats positivt för HIV. De lämnade henne att ligga vaken hela natten med den ångesten och bad henne göra en lista över alla hennes partners av smittskyddsskäl. Hon samarbetade så gått hon kunde. I stället för att användas i smittskyddssyfte lämnades listan över till polisen, som lämnade det vidare till pressen. Efter det återkom läkaren och infomerade AK om att testet get ett falskt positivresultat. Att hon inte var smittad.

Det är bara en i den mycket långa raden av rättsliga och etiska övergrepp som Knox utsatts för och som till stor del ligger till grund för den demonisering hon utsatts för.

Citat:
Vad jag tycker är lite konstigt är att försvararna av AK och RS för fram en tes att större delen av det Italienska samhället skall vara del i en konspiration som endast har till syfte att sätta dit en oskyldig flicka och pojke.

Nja... en stor och växande del av det italienska samhället håller med om att AK dömts på felaktiga grunder. (11 stycken parlamentsledamöter t ex, och alltfler journalister och tidningar)

Din information verkar hämtad från Knoxfientliga hemsidor som ger en kraftigt förvrängd bild av läget. Jag misstänker dessutom att du är engelsman och har påverkats av kvällspressens skandalöst orättvisa rapportering, speciellt under den första tiden som AK satt häktad.

(inte för att ursprung egentligen spelar någon roll, jag gillar engelsmän i allmänhet)
Senast redigerad av ka kui 2011-07-25 kl. 15:44.
Citera
2011-07-25, 15:49
Medlem
Från rättegången idag:

Citat:
A ripple of laughter went through the courtroom at one point as the court was shown video of the detectives collecting DNA evidence, and doing the exact opposite of what the experts had just described was the proper method.

http://abcnews.go.com/International/...ry?id=14151113

Kom ihåg att dessa experter inte är utsedda av försvaret. De tillsatts av domaren och är oberoende.
Citera
2011-07-25, 15:57
Medlem
vattholma-2s avatar
Citat:
En fängelseläkare kom in till henne när hon var häktad och ljug för henne om att hon skulle testats positivt för HIV. De lämnade henne att ligga vaken hela natten med den ångesten och bad henne göra en lista över alla hennes partners av smittskyddsskäl. Hon samarbetade så gått hon kunde. I stället för att användas i smittskyddssyfte lämnades listan över till polisen, som lämnade det vidare till pressen. Efter det återkom läkaren och infomerade AK om att testet get ett falskt positivresultat. Att hon inte var smittad.

Det är bara en i den mycket långa raden av rättsliga och etiska övergrepp som Knox utsatts för och som till stor del ligger till grund för den demonisering hon utsatts för.
Det här var nytt för mig, är det 7 i Italien eller sedan första gången?

Liknande sker på daglig basis av polis. I USA ljuger dom om att de har DNA säkrade bevis, vittnen, videoövervakningsbilder och liknande så Italien skall inte beskyllas för att använda sig av fula trick.
Citat:
Nja... en stor och växande del av det italienska samhället håller med om att AK dömts på felaktiga grunder. (11 stycken parlamentsledamöter t ex, och alltfler journalister och tidningar)

Din information verkar hämtad från Knoxfientliga hemsidor som ger en kraftigt förvrängd bild av läget. Jag misstänker dessutom att du är engelsman och har påverkats av kvällspressens skandalöst orättvisa rapportering, speciellt under den första tiden som AK satt häktad.

(inte för att ursprung egentligen spelar någon roll, jag gillar engelsmän i allmänhet)
Men samtidigt är det lite underligt att någon hjular och har sig när de väntar på förhör? Att de blev misstänkta är inte bara p g a polisen som velat hitta någon. Vittnade inte en bekant om deras suspekta beteende i domstol? Har någon förklaring kommit till varför sovrumsdörren var låst? Varför pekade AK ut barägaren som skyldig till mordet? Vad jag förstår har man inte hittat nämnvärt med blod utanför MK's rum, hur är det möjligt om man ser till allt blod som finns i sovrummet, uppkletat på väggarna, några pölar på golvet, osv... Har RG städat i lägenheten men struntat i sovrummet?

Jag har mest läst den här tråden och sett familjens dokumentär vilken jag tyckte var väldigt vinklad och lite smått mysko.

Jag är inte engelsman, tycker de är lite WT över dem så jag lägger inte någon större vikt på att MK var engelska...
Citera
2011-07-25, 16:07
Medlem
Citat:
Det här var nytt för mig, är det 7 i Italien eller sedan första gången?

Sammantaget. En rätt normal siffra för en collegetjej. Hennes vänner beskriver henne som en nörd som började dejta sent.

Citat:
Men samtidigt är det lite underligt att någon hjular och har sig när de väntar på förhör?

Hon är en lite småunderlig person. Och? Hon hade väntat länge och ville stretcha och slappna av med yogaliknade övningar hon var intresserad av. Att det var en hjulning är en vandringsägen, Knox familj påstår att den italienska polisen överdrev kraftigt.

Dessutom trodde hon inte vid det laget att hon öht var misstänkt. Hon väntade inte bli förhörd utan bara att bli hörd, som vittne. Hennes inställning var att hon var där för att hon ville vara hjälpsam och samarbeta, samt att stötta sin pojkvän.

Citat:
Varför pekade AK ut barägaren som skyldig till mordet?

Det är en gammal klassiker som du kan läsa om tidigare i tråden. Polisen lanserade Lumumba som misstänkt och när AK var stressad och trött pressade dem henne med att de visste att han var skyldig och att de visste att hon var på plats. De pressade henne hårt sedan skickade en sympatisk kvinnlig polis som menade att hon förträngde det hemska minnet.

Jag har själv blivit förhörd av (mycket snällare) poliser och vet att de kan få en att minnas saker fel.

De sa åt henne att fantisera ihop en bild av hur det gick till och att hon var där. Detta skulle få det förträngda minnet att lossna. Hon gjorde som de bad henne, naiv, trött, rädd och förvirrad som hon var, och de klippte och klistrade denna fiktion in i ett dokument på italienska som hon knappt kunde förstå vid det laget och bad henne skriva på.

Redan nästa dag tog hon tillbaka alltihop.

Så gick det till. Nu vet du.
Senast redigerad av ka kui 2011-07-25 kl. 16:14.
Citera
2011-07-25, 16:24
Medlem
vattholma-2s avatar
Citat:
Sammantaget. En rätt normal siffra för en collegetjej. Hennes vänner beskriver henne som en nörd som började dejta sent.
Det är hennes ord och vänner (och familj) från seattle som hjälper till m a o? Om AK varit ett problem barn som skickades iväg för att hon hängde med fel folk, tror du att vänner och familjen skulle berätta det?

Det som gjorde mig misstänksam i det här fallet var familjens underliga dokumentär där de valde att undvika allt obekvämt som skett, inte omöjligt att de gjort det samma när det gäller AK's bakgrund.
Citat:
Hon är en lite småunderlig person. Och? Hon hade väntat länge och ville stretcha och slappna av med yogaliknade övningar hon var intresserad av. Att det var en hjulning är en vandringsägen, Knox familj påstår att den italienska polisen överdrev kraftigt.

Dessutom trodde hon inte vid det laget att hon öht var misstänkt. Hon väntade inte bli förhörd utan bara att bli hörd, som vittne. Hennes inställning var att hon var där för att hon ville vara hjälpsam och samarbeta.
Enligt hennes syster var det ett sätt för henne att stressa ner eller liknande, helt normalt för AK om man skall tro på systern när hon frågades...

Citat:
Det är en gammal klassiker som du kan läsa om tidigare i tråden. Polisen lanserade Lumumba som misstänkt och när AK var stressad och trött pressade dem henne med att de visste att han var skyldig och att de visste att hon var på plats. De pressade henne hårt sedan skickade en sympatisk kvinnlig polis som menade att hon förträngde det hemska minnet.

Jag har själv blivit förhörd av (mycket snällare) poliser och vet att de kan få en att minnas saker fel.

De sa åt henne att fantisera ihop en bild av hur det gick till och att hon var där. Detta skulle få det förträngda minnet att lossna. Hon gjorde som de bad henne, naiv, trött, rädd och förvirrad som hon var, och de klippte och klistrade denna fiktion in i ett dokument på italienska som hon knappt kunde förstå vid det laget och bad henne skriva på.

Redan nästa dag tog hon tillbaka alltihop.

Så gick det till. Nu vet du.
Vem säger detta, hon eller polisen? AK och RS har gjort en hel del skummt och underligt under utredningen, finns det några svar på mina övriga frågor?

Det kan vara så att jag har fel i det här fallet men jag tror att hon skulle blivit misstänkt även om det skett i USA p g a det underliga beteendet och hennes minst sagt udda blogg/FB konto. Det är för mycket snurr i hela historien där både AK och RS valt att överge ett alibi de hade för kvällen som de först återkommit till efter en lång tid som gör det väldigt svårt för dem att övertyga mig om att det inte finns något lurt i historien. Vad vet jag inte men det lutar åt att det finns något som de försöker dölja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in