2011-07-25, 19:17
Citat:
Ursprungligen postat av vattholma-2
Det är hennes ord och vänner (och familj) från seattle som hjälper till m a o? Om AK varit ett problem barn som skickades iväg för att hon hängde med fel folk, tror du att vänner och familjen skulle berätta det?
Vad spelar det för roll? Du spekulerar om saker som egentligen inte har i rättegången att göra öht. Det är helt omöjligt för dig att komma med bättre fakta än vad som har kommit fram.
Citat:
Det som gjorde mig misstänksam i det här fallet var familjens underliga dokumentär där de valde att undvika allt obekvämt som skett, inte omöjligt att de gjort det samma när det gäller AK's bakgrund.
Och du väljer i stället att tror på brittiska kvällstidningar? Eller den bevisligen lögnaktiga poliskåren i Perugia?
Citat:
Enligt hennes syster var det ett sätt för henne att stressa ner eller liknande, helt normalt för AK om man skall tro på systern när hon frågades...
Återigen, det är en icke fråga. Om hon gymnastiserade eller inte, och varför, är till 100% irrelevant. En sådan sak kan precis lika gärna betyda att hon var så övertygad om sin oskyldighet att det inte föll henne in att bete sig korrekt, som att det kan betyda något annat.
Du ser hur kvällspressen satt ihop en massa meningslösa saker till en narrativ om Perugias "she-devil"... när väl den bilden fastnade fortsatt många att tolka allt, precis allt, utifrån det perspektivet. Det är inget mindre än en masspsykos som ägt rum här. Och på något sätt har du fångats up i utkanten av den.
Citat:
Vem säger detta, hon eller polisen? AK och RS har gjort en hel del skummt och underligt under utredningen, finns det några svar på mina övriga frågor?
För varje "skum" grej som AK och RS kanske har gjort, har polis och åklagare bevisligen gjort tio skumma grejor. Mignini borde åtalas för tjänstefel... nämen vänta... han har blivit åtalad för det och dömd till 16 månaders fänglese för tjänstefel i ett annat fall där han bedrev häxjakt mot oskyldiga för att bevisa en konstig satanistisk konspirationsteori...
Det där är inte så lätt att vifta bort.
Förr eller senare sätter man 1+1 ihop och inser att hela detta fall är skumt, att polisen ljugit så många gångar att de inte kan litas på alls.
Citat:
Det kan vara så att jag har fel i det här fallet men jag tror att hon skulle blivit misstänkt även om det skett i USA p g a det underliga beteendet och hennes minst sagt udda blogg/FB konto.
Hon kunde mycket väl ha blivit misstänkt, men misstankarna hade skrivits av för ungefär tre år sedan när det visade sig att hela den fysiska bevisningen, rubbet, pekar mot den gärningsman som också är mest logisk ur kriminologisk synvinkel: Rudy Guede.
Senast redigerad av ka kui 2011-07-25 kl. 19:22.
Senast redigerad av ka kui 2011-07-25 kl. 19:22.