Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-29, 08:39
  #1477
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Häpnadsväckande att någon vill ha henne här för att ytterligare en gång få tillfälle att försäkra sin oskuld - och tjäna en hacka på kuppen.

"Nästa stopp för Amanda Knox är Sverige.
På onsdag deltar hon i ett samtal på Chinateatern i Stockholm som leds av Värvet-poddaren Kristoffer Triumf.
– Jag skulle inte prata om det om inte folk bad mig att göra det. Man vill att jag ska berätta min historia för att förstå, varför det hände, hur det kändes och vad man kan göra åt det. Och det är väldigt fint. Det betyder att jag inte behöver bearbeta det här traumat ensam. Jag är väldigt tacksam att man vill lyssna på mig, sa Amanda Knox nyligen i intervjun med Metro."

Hon påminner mig om Wilson Fisk i Daredevils netflix-serie. Riktigt slemmig och obehaglig typ.
Citera
2018-11-01, 16:38
  #1478
Medlem
nanoballes avatar
En oskyldig människa som inte haft någonting med mordet att göra ljuger inte och beter sig på det sättet som Amanda Knox gör. Hennes krokodiltårar är så vidrigt tydliga. Att hon syns så mycket i media förvånar inte men är otroligt stötande. USA är gränslöst på de absolut värsta sätten. När uppmärksamheten tynar kommer hon att hitta på ett nytt sätt för att bibehålla den och jag tvivlar på att det kommer vara något trevligt. Efter att ha begått ett mord, suttit i fängelse, sedan blivit frisläppt och få så mycket bekräftelse samtidigt som hon får snyfta ut och halva världen tycker synd om henne måste vara bland den sjukaste egotrippen och duperingen som någon någonsin har lyckats med. Den känslan kommer hon försöka återskapa. Vänta bara

EDIT: Kolla på det korta klippet 53 sekunder in i den här videon https://www.youtube.com/watch?v=erla7Ley4Tw; Ser ni inte att det är skådespel?
__________________
Senast redigerad av nanoballe 2018-11-01 kl. 16:52.
Citera
2018-11-16, 03:11
  #1479
Medlem
oshin.cantwells avatar
Villan till salu: https://www.dailymail.co.uk/news/art...ter_mailonline

Har aldrig orkat sätta sig in i det här fallet, men ögnade igenom wikipedia-artikeln. Hajade till lite när jag såg bilden på gärningsmannen. Kan inte minnas att jag har sett honom på ett enda löp/intro de senaste 11 åren. Allt fokus verkar ha varit på den här Amanda. Kan det ha funnits "globalistiska" motiv att fokusera på en vit kvinna när den verklige GM hette Greger?
Citera
2019-01-03, 01:55
  #1480
Medlem
Horemhebs avatar
[quote=nanoballe|65703708]En oskyldig människa som inte haft någonting med mordet att göra ljuger inte och beter sig på det sättet som Amanda Knox gör.

Seriöst. Har du levt i ett hål under jord de senaste 20 åren? Oskyldiga människor faller inte sällan för trycket och berättar vad de tror polisen vill höra. 100-tals erkännanden av grova brott i USA har med framfört allt DNA-bevis visat sig vara helt falska, skapade av förvirrade/utmattade misstänkta med idogt stöd av "hjälpsamma" poliser. AK erkände inget men efter långa förhör snurrade hon ihop något och beskrev en drömliknande story där hennes chef på baren hon jobbade hade en roll i mordet. AK tog genast tillbaka sitt "statement" som också visade sig vara helt fel. Chefen ifråga hade alibi. En "lögn" av AK om du vill som hon också straffats för. Inget som helst erkännande men poängen är att oskyldiga människor med rätt tryck mycket väl kan hitta på och/eller inbilla sig lite vad som helst för att undgå svår stress.
Guede har dömts för mordet baserat på blodspår, dna och allmän MO. Skulle han på kvällen ha fått med sig några ytligt bekanta (AK+RS) på ett spontant våldtäktsmord hemma hos AK?
Nä.
Citera
2019-01-25, 00:14
  #1481
Medlem
GormDenGamles avatar
"Den europeiske menneskerettsdomstolen har dømt Italia til å betale erstatning til Amanda Knox på 18 400 Euro, rundt 180 000 norske kroner. Det melder BBC."

https://www.dagbladet.no/studio/nyhe...io/5?post=6358
Citera
2019-03-20, 00:09
  #1482
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
"Den europeiske menneskerettsdomstolen har dømt Italia til å betale erstatning til Amanda Knox på 18 400 Euro, rundt 180 000 norske kroner. Det melder BBC."

https://www.dagbladet.no/studio/nyhe...io/5?post=6358

Ja, just det, det var glädjande och riktigt. Europadomstolen slog fast att hennes rättigheter hade kränkts när hon förhördes under lagstridiga former och när hennes anklagelser om att polisen använt våld under förhöret inte utreddes.

Som man minns så var det under detta förhör polisen påstod att hon frivilligt beskyllt Lumumba för mordet, något hon fortfande är dömd till tre års fängelse för, men utslaget här visar att eftersom hennes rättigheter kränkts går det inte att lita på polisens påstående om denna frivillighet och domen borde upphävas. Om Knox tänker gå vidare i italiensk domstol med detta är oklart i nuläget, men det finns klara möjligheter till det i och med domen.
Citera
2019-05-08, 09:28
  #1483
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Amanda ljög om väldigt mycket vilket är konstigt för någon som inte är inblandad.

När Merediths dörr var låst sa Amanda till polisen att det var normalt, för Meredith låste alltid om sig. När den italienska tjejen sedan anlände blev hon jätteorolig eftersom Meredith aldrig brukade låsa om sig.

Amanda sa att Lumumba varit där, det hade han inte och han hade alibi.

Amanda sa att någon mördat Meredith bredvid garderoben, det visste bara poliserna eftersom kroppen flyttats efter döden.

Amanda sa att hon och Sollecito ringde polisen, övervakningskameror visar att när de ringde 112 var en patrull redan där, de ringde bara för att verka oskyldiga

Guedes blodiga fotspår visar att han inte låste dörren till Merediths rum, någon annan låste dörren.

Och mycket mer!

Utvecklar gärna ”och mycket mer”, jag har precis ramlat över detta intressanta fall.

Edit: Hittade en artikel om saken:

https://www.google.se/amp/s/www.inde...649.html%3famp

Citat: Knox’s supporters have claimed since the beginning that the accusations levied against her are based on the Italian justice system’s hatred of a pretty, American girl who likes parties and having sex. And whilst both parties protest their innocence , Thursday’s decision shows that there is real evidence against her and Sollecito, that cannot be ignored.
__________________
Senast redigerad av Baphometboy 2019-05-08 kl. 10:11.
Citera
2019-05-17, 13:36
  #1484
Medlem
På denna sida kommenterar Amanda Knox domslutet:
http://www.amandaknox.com/2019/01/24...uman-rights-2/
I trusted these people. They were adults. They were authorities. And they lied to me. They lied to me that there was physical evidence of my presence at the crime scene.
Polisen i Sverige och Italien får ljuga. Dessutom ljög inte den Italienska polisen om att det fanns bevis på hennes närvaro på brottsplatsen.
They lied to me that Raffaele said I went out that night.
Fast det gjorde han ju. Det är ju därför som polisen beslutar sig för att höra även Knox.

Amanda Knox fortsätter att ljuga.
Within hours, I retracted those statements. I told them I had not met Patrick that night. They didn’t care.
Amanda Knox ber dagen efter förhöret om papper och penna. Hon författar sedan sponant en bekräftelse på engelska, på de uppgifter som hon lämnat tidigare. Hon tar inte tillbaka utpekandet av Patrick.

Patrick had a rock-solid alibi.
Då hade han knappast suttit häktad i 2 veckor, eller hur?
They didn’t care. They locked him up, upending his life.
Då kanske du kan betala honom det skadestånd, som du dömts till att betala?
And they didn’t release him until two weeks later, when DNA from the crime scene came back and identified the actual killer: Rudy Guede.
Jag vill minnas att det var en utländsk affärsman på genomresa, som tillslut kunde ge Patrick alibi.
Citera
2020-02-07, 16:29
  #1485
Medlem
Meredith Kerchers far nu död, han ska ha blivit påkörd i närheten av sitt hem i Croydon i södra London. Han fördes till sjukhus med en bruten arm och ett brutet ben och avled på sjukhus i lördags. Omständigheterna kring hans död är fortfarande oklara, man misstänker att han ska ha blivit utsatt för nån sorts väskryckningsattack.
Citera
2020-02-27, 16:10
  #1486
Medlem
Mailmanss avatar
[quote=Horemheb|66307393]
Citat:
Ursprungligen postat av nanoballe
En oskyldig människa som inte haft någonting med mordet att göra ljuger inte och beter sig på det sättet som Amanda Knox gör.

Seriöst. Har du levt i ett hål under jord de senaste 20 åren? Oskyldiga människor faller inte sällan för trycket och berättar vad de tror polisen vill höra. 100-tals erkännanden av grova brott i USA har med framfört allt DNA-bevis visat sig vara helt falska, skapade av förvirrade/utmattade misstänkta med idogt stöd av "hjälpsamma" poliser. AK erkände inget men efter långa förhör snurrade hon ihop något och beskrev en drömliknande story där hennes chef på baren hon jobbade hade en roll i mordet. AK tog genast tillbaka sitt "statement" som också visade sig vara helt fel. Chefen ifråga hade alibi. En "lögn" av AK om du vill som hon också straffats för. Inget som helst erkännande men poängen är att oskyldiga människor med rätt tryck mycket väl kan hitta på och/eller inbilla sig lite vad som helst för att undgå svår stress.
Guede har dömts för mordet baserat på blodspår, dna och allmän MO. Skulle han på kvällen ha fått med sig några ytligt bekanta (AK+RS) på ett spontant våldtäktsmord hemma hos AK?
Nä.

Jag har också uppfattningen av att hon är oskyldig. Men det verkar ju vara väldigt få som tycker.
Ser inte alls vart det skulle finnas några logiska bevis för att hon och hennes kille skulle utfört detta.
Citera
2020-06-14, 15:25
  #1487
Medlem
spoilers avatar
Från september.

"A Rome court has rejected a request by Rudy Guede, a man who is serving 16 years in prison in Viterbo for the 2007 murder of Meredith Kercher in Perugia, to be released to the social services to do community service instead of jail time for the rest of his sentence, ANSA learned on Monday.
However, the court did grant the Ivorian partial freedom by giving him permission to collaborate with the Centre for Criminological Studies in Viterbo for a few hours each day while returning to prison every evening."

https://www.ansa.it/english/news/201...87831195f.html

Verkar ha ett bekvämt liv.
Citera
2020-09-08, 15:41
  #1488
Medlem
Fittheligeandes avatar
Min magkänsla säger mig att Amanda är oskyldig. Rent faktamässigt så var ju brottsplatsundersökningen under all kritik. Man sket i att försöka lokalisera de okända delar av DNA man hittade. Samt att man gick in och ut från brottsplatsen utan skyddsutrustning vid upprepade tillfällen. Sen har man lagt för mycket vikt vid att hennes beteende är annorlunda. Vilket kan förklaras med att hon har odiagnoserad asperger. Har man asperger så sörjer man inte och beter sig ofta inte på samma sätt som "normala" människor gör. Dessutom så har man svårt att ljuga. Så hennes "konstiga" beteende kan till och med vara ett bevis för att hon är oskyldig. Dessutom är cosa nostras hemland Italien känt för att vara rejält korrupt. Så vad deras så kallade rättssystem kommer fram till ger jag inte mycket för.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback