Citat:
Ursprungligen postat av
Skaraborg2
Visst skulle det kunnat ha varit en sjöman som tog tåget från Luleå eller Narvik som av någon anledning skulle till Kiruna. Den upphittade mannen är jag i a f övertygad om att han inte var boende i Sverige.
Vad han än hade för bakgrund så är jag mycket förundrad över hans märkliga och mycket dåliga utrustning som hittades. Kan han ha haft mer utrustning som han hade någon annanstans och som aldrig hittades? I närheten av där han påträffades, hemma hos någon, i en förvaringsbox?
Har inget minne av att jag har läst att det hade påträffats kontanter hos honom.
Bl. a. Interpol kontaktades. Inga uppgifter fanns om honom eller senare framkom. Jag tror inte att han var hemmahörande i t. ex. Västtyskland. Jag tror att han var hemmahörande någonstans bakom järnridån som det kallades på den här tiden.
Och varför tror du det?
Jag tror han gick ut i vildmarken för att försvinna.
Troligen är han inte från Sverige, då skulle han ha identifierats.
Troligen inte från Norge, eftersom Norge har sin egen natur man kan försvinna i.
Troligen inte från Finland, eftersom Finland har sin egen natur man kan försvinna i.
Troligen inte rån Ryssland, eftersom Ryssland har sin egen natur man kan försvinna i.
Återstår då den europeiska fastlandet: Tyskland, Holland, Frankrike, Danmark? De som bor i dessa länder och liknande länder och vill försvinna i vildmarken gör det enklast genom att ta sig upp genom Sverige. Att ta sig till Norge eller Finland är bara onödigt för dessa människor. Bodde man i östra europa, bakom järnmuren, så fanns det ingen anledning att försvinna på detta sätt i västeuropa, de kan lika gärna försvinna inom Sovjet någonstans.
Så, mina bästa tips är: Tyskland, Danmark, Holland, Belgien eller Frankrike.