2021-04-19, 11:11
Medlem
SpOeNdis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HackForums
Mina sprutor är 10 ml ... Jag visste inte att det skulle göra det svårare att trycka på. Men ja, jag tänkte också att skjuta upp den i min axel men jag var orolig att det kanske inte skulle nå muskeln, hur vet jag om jag trängde igenom muskeln? ska jag känna något när jag rör vid det med nålen? Jag tänkte också på att göra SUBQ-injektion med nålen halvvägs in runt mitt bukområde nära naveln.

Jösses, gör om gör rätt.. läs på lite till innan du håller på med detta.

Kör du subq så tryck inte in mer än 0.1ml typ vid magen.
Du vet sätter du den i skinkan och inte når in till muskeln så blir det subq 😉.

Köp nya nålar och pumpar, har du inte råd så ska man inte trycka roids!
Citera
2021-04-19, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpOeNdi
Jösses, gör om gör rätt.. läs på lite till innan du håller på med detta.

Kör du subq så tryck inte in mer än 0.1ml typ vid magen.
Du vet sätter du den i skinkan och inte når in till muskeln så blir det subq 😉.

Köp nya nålar och pumpar, har du inte råd så ska man inte trycka roids!
Men man kan ju injicera 1,5ml SUBQ eller 5ml IM. varför säger du bara 0.1ml?
Trodde att Om jag missade muskeln så blir det inte automatiskt en SUBQ-injektion och att subq måste injiceras i en specifik del av huden.
Senast redigerad av HackForums 2021-04-19 kl. 11:43.
Citera
2021-04-19, 12:08
Medlem
SpOeNdis avatar
Citat:
Men man kan ju injicera 1,5ml SUBQ eller 5ml IM. varför säger du bara 0.1ml?
Trodde att Om jag missade muskeln så blir det inte automatiskt en SUBQ-injektion och att subq måste injiceras i en specifik del av huden.

Kan kan du, du kan trycka in 10ml om du vill, men av erfarenhet av att trycka mer än 0.2-0.3ml subq så blir det "kulor" dvs oljan kapslar in sig och tar mycket längre tid på sig att komma ut i systemet.
Subq är injektion i underhudsfettet.
Citera
2021-04-19, 12:13
Medlem
SpOeNdis avatar
Citat:
Steroider direkt in i muskeln har en bättre effekt för de kommer direkt dit de behövs för att bygga muskler. spelar ingen roll vart man injecerar, muskel eller ven de distribueras samma (och allt tas up) men i olika takt. dessutom så tror jag steroider är för tjockt att injecera i vener.

sätt du en injektion med Testo i venen så får du se hur bra man mår.... Snälla uttala dig inte om saker du inte har nån koll på.
Citera
2021-04-19, 12:49
Medlem
dengamleDs avatar
Gluteus känns väl som den muskel man föredrar helst. Aldrig någon pip och gott om plats även för många milliliter.
Men när man hållit på att sticka sig själv över lng tid så blir variation av ställen allt viktigare.
Skulle råda många av er som nyligen börjat att redan tidigt variera era stickplatser, chansen att ert roidande blir livslångt är överhängande, tro mig
Citera
2021-04-23, 16:26
Medlem
varför gör det ont när jag gör IM I deltoid muskeln? När jag trycker ner "plunger" så börjar det svida. Fast inte när nålen går in. Bara när jag börjar trycka ner grejen som skjuter in substansen. Och det kommer bara ut 1 dropp i taget väldigt sakta, varför? Jag trycker väldigt hårt och kanylen rör sig runt och när den ej är i huden så flyger den av om jag trycker för hårt.
Citera
2021-04-23, 16:58
Medlem
Mastifmeisters avatar
Citat:
varför gör det ont när jag gör IM I deltoid muskeln? När jag trycker ner "plunger" så börjar det svida. Fast inte när nålen går in. Bara när jag börjar trycka ner grejen som skjuter in substansen. Och det kommer bara ut 1 dropp i taget väldigt sakta, varför? Jag trycker väldigt hårt och kanylen rör sig runt och när den ej är i huden så flyger den av om jag trycker för hårt.
Hur stor nål har du? Vad injecerar du? Hur mycket?
Citera
2021-04-23, 17:41
Medlem
Citat:
Kan du fortfarande inte äta vitaminer på vanligt sätt?
Citera
2021-04-23, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mastifmeister
Hur stor nål har du? Vad injecerar du? Hur mycket?
25 g x 5/8 "0,5 mm x 16 mm (tror de är orange hypodermic needle)
tar in typ 2ml
jag injecerar en vitaminkostillskott som är menad för oral ingestion.
https://se.iherb.com/pr/Solgar-Sublingual-Liquid-B-12-2-000-mcg-2-fl-oz-59-ml/22428
Jag tror att smärtan orsakas av andra ingredienser i kosttillskottet.
Citat:
Other Ingredients
Vegetable glycerin, purified water, natural flavors, potassium sorbate (preservative), citric acid.
Men jag undrar bara varför det är svårt att injecera. man kan injecera glycerin men vet inte om man kan med Vegetable glycerin. Och tror att smärtan kommer från för mycket glycerin. Men vad för ingredient orsakar kosttillskotten att komma ut så segt? Tänkte blanda de med vatten så de går ut snabbare.
Senast redigerad av HackForums 2021-04-23 kl. 18:05.
Citera
2021-04-23, 21:56
Medlem
vill testa denna tror ni den kommer funka bättre https://www.interchemie.com/veterinary-medicines/introvit.html
Citera
2021-04-30, 20:22
Medlem
Injektioner fungerar inte IM eller SUBQ. När jag injicerar ämnet kan jag känna det SUBQ men inte när jag gör IM. Hur som helst händer ingenting ämnet absorberas inte men det tas på något sätt bort från min kropp och det läcker inte ut.
Citera
2021-04-30, 20:36
Medlem
Jaggermeisters avatar
Citat:
Injektioner fungerar inte IM eller SUBQ. När jag injicerar ämnet kan jag känna det SUBQ men inte när jag gör IM. Hur som helst händer ingenting ämnet absorberas inte men det tas på något sätt bort från min kropp och det läcker inte ut.
Hur bränd är du egentligen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in