2010-02-24, 00:46
Medlem
Gabrozzis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsman
Jag ska börja min första kur om bara ett par dagar men börjar bli lite tveksam ifall jag ska genomföra det. Har blåa nålar som ser enorma ut och tanken är att dessa ska köras hela vägen in i typ axeln? No way säger jag. Känner typ benet bara jag smeker axeln så hur tusan ska jag kunna köra den 30mm in ?!? Jag är inte direkt spruträdd, har större delen av kroppen tatuerad men själva tanken att nålen kommer med största sannolikhet stöta emot skelettet gör mej skakig.

Du kan väl inte känna benet genom axelmuskeln? Då ser du ut som ett Biafra-barn och borde hoppa över kurandet. Har du kollat var man sätter sticket på http://www.spotinjections.com/index3.htm ?
Citera
2010-02-27, 07:42
Medlem
-juicyfruit-s avatar
hypotetiskt, låt oss säga att man har skjutit in i fet lagret, kommer oljan att absorberas ändå?

om man har grön kanyl och tar det i rumpan, trycker in tills det är 1 cm kvar, är det ens möjligt att man befinner sig kvar i fetet, eller har man garanterat kommit till muskeln?
Citera
2010-02-27, 12:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -juicyfruit-
hypotetiskt, låt oss säga att man har skjutit in i fet lagret, kommer oljan att absorberas ändå?

om man har grön kanyl och tar det i rumpan, trycker in tills det är 1 cm kvar, är det ens möjligt att man befinner sig kvar i fetet, eller har man garanterat kommit till muskeln?

Det tar längre tid för oljan att tas upp via fett men den blir inte förlorad.
Jag sticker grön nål hela vägen in i glutus musklen där bak så det borde du med göra

Citat:
Ursprungligen postat av gärningsman
Jag ska börja min första kur om bara ett par dagar men börjar bli lite tveksam ifall jag ska genomföra det. Har blåa nålar som ser enorma ut och tanken är att dessa ska köras hela vägen in i typ axeln? No way säger jag. Känner typ benet bara jag smeker axeln så hur tusan ska jag kunna köra den 30mm in ?!? Jag är inte direkt spruträdd, har större delen av kroppen tatuerad men själva tanken att nålen kommer med största sannolikhet stöta emot skelettet gör mej skakig.

Och? Vad har det med saken att göra förutom att du ska spela tuff?
Stick den hela vägen in eller skit i att kura, ditt val.
Citera
2010-02-27, 15:28
Medlem
Gabrozzis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boza1
Det tar längre tid för oljan att tas upp via fett men den blir inte förlorad.
Jag sticker grön nål hela vägen in i glutus musklen där bak så det borde du med göra

Och? Vad har det med saken att göra förutom att du ska spela tuff?
Stick den hela vägen in eller skit i att kura, ditt val.

Dessutom känner jag några som är rejält tatuerade som har duktig sprutfobi, så det verkar inte ha något med varandra att göra.
Citera
2010-02-27, 15:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gabrozzi
Dessutom känner jag några som är rejält tatuerade som har duktig sprutfobi, så det verkar inte ha något med varandra att göra.

Han vill ju leka yrkeskriminell så klart!
Citera
2010-02-27, 16:28
Medlem
Tycker denna är ganska bra:
http://www.sjukvardsradgivningen.se/Handboken/Documents/Injektioner081219.pdf
Citera
2010-04-13, 22:35
Bannlyst
Inject

Vet inte om jag missuppfattat, men jag förstår inte varför man ska suga in lika mkt luft som den dos man ska injicera innan man drar in oljan, vissa säger att man inte behöver det. Det står t.ex inget om det på SA;s instruktion. Känns som man kan råka injicera luften då också?! Sedan kan någon ge en lätt förklaring på hur man får bort luftbubblorna som kan bildas i kolven.

MVH
Citera
2010-04-13, 22:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av memal
Vet inte om jag missuppfattat, men jag förstår inte varför man ska suga in lika mkt luft som den dos man ska injicera innan man drar in oljan, vissa säger att man inte behöver det. Det står t.ex inget om det på SA;s instruktion. Känns som man kan råka injicera luften då också?! Sedan kan någon ge en lätt förklaring på hur man får bort luftbubblorna som kan bildas i kolven.

MVH

Du ska spruta in den luften in i vialen för att orsaka ett tryck så det blir enklare att dra ut oljan..
Du ska inte ha nå luft i inne i sprutan medans du "suger upp" oljan..

knacka lite med en finger på sprutan medans nålan och sprutan pekar uppåt så alla bubblor far åt det håller, sedan "sprutar" du bara ut dom, dvs som försvinner när du "smörjer" nålen =)
Citera
2010-04-13, 22:41
Medlem
Cykelslangs avatar
Råka injicera luften? Nej, den pumpar du ju in i vialen. Det underlättar för dig att suga ut vätskan ur vialen, annars kan det blir trögt. Pröva så får du se
Citera
2010-04-13, 22:45
Medlem
Hur tror du man får bort luftbubblorna?
Citera
2010-04-13, 23:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cykelslang
Råka injicera luften? Nej, den pumpar du ju in i vialen. Det underlättar för dig att suga ut vätskan ur vialen, annars kan det blir trögt. Pröva så får du se

Nu fattar jag. Vad man kan misstolka saker. haha Tack
Citera
2010-04-21, 12:39
Bannlyst
Fick hem min susta idag, började med att dra av gummihatten..fick dock problem med att suga upp oljan, gjorde som instruktionen, 1. Suga in xx ml luft i oljan, 2. trycka in de ovanför oljan, 3. vände uppåner, men inget hände...det var fortfarande lika trögt. tillslut fick jag på något sätt in oljan efter att ha försökt några ggr. Vad är det jag inte fattar? . Var även massor med jättesmå bubblor, ska de vara det? Någon som kan förklara för en utvecklingstörd hur jag får ur dom annars...

MVH
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in