2021-04-16, 16:11
Medlem
Mastifmeisters avatar
Bara köra på men med vila gällande knät.

Skål!

MVH
Citera
2021-04-18, 02:40
Medlem
Kan jag injicera med detta?

Jag köpte sprutor och nålar. Jag är förvirrad över nålen / kanylen, den säger att den är: ''25 g x 5/8 "0,5 mm x 16 mm''. Kan någon förklara vad det här betyder för mig?
Jag vill injicera 1 ml men jag vet inte om jag ska göra SUBQ eller IM. 25Gauge och 5/8 inches är båda lika vilket är hur lång kanylen är , eller hur? Så vad står 0,5mm och 16 mm för? ämnet är tjockt så jag måste trycka kolven hårt, men jag tror att det kommer att skada mig eftersom kanylen är så liten att ämnets kraft kommer att skjuta nålen in i min hud djupare? eller så blir det väldigt långsamt.
Senast redigerad av HackForums 2021-04-18 kl. 02:47.
Citera
2021-04-18, 04:15
Medlem
Alezandaars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HackForums
Jag köpte sprutor och nålar. Jag är förvirrad över nålen / kanylen, den säger att den är: ''25 g x 5/8 "0,5 mm x 16 mm''. Kan någon förklara vad det här betyder för mig?
Jag vill injicera 1 ml men jag vet inte om jag ska göra SUBQ eller IM. 25Gauge och 5/8 inches är båda lika vilket är hur lång kanylen är , eller hur? Så vad står 0,5mm och 16 mm för? ämnet är tjockt så jag måste trycka kolven hårt, men jag tror att det kommer att skada mig eftersom kanylen är så liten att ämnets kraft kommer att skjuta nålen in i min hud djupare? eller så blir det väldigt långsamt.

Det är också måttet på nålen... du vet inte vad millimeter är?
Citera
2021-04-18, 04:39
Medlem
det var vad jag också antog men varför står det på flera olika sätt? Så är all dess för längden på nålen eller också tjockheten? då vilket?
Citera
2021-04-18, 06:22
Medlem
Citat:
Du...Träna och ät istället så slipper du fuska.
Citera
2021-04-18, 06:30
Medlem
Citat:
25gauge=0.5mm, 5/8 inch=16mm.
Senast redigerad av dallasmygel 2021-04-18 kl. 06:35.
Citera
2021-04-18, 08:06
Medlem
Mastifmeisters avatar
16 mm är i kortaste laget om du ska köra IM, beroende på var du sticker.
Köp nya 25 mm.

Nej det kommer inte bli som en vattenskärare som slajsar sönder din muskelvävnad,
sånt tryck får du aldrig upp. Injicera långsamt vilket är det mest optimala.

Vad är det för grejer du har?
Citera
2021-04-18, 08:21
Medlem
PatrickEkwalls avatar
Gauge är själva nålens ytterdiameter, lägre tal är lika med grövre nål och vice versa. 25G kan vara rätt så trögt åt vissa oljor, själv föredrar jag 23G. Åtminstone till "uppsugningsnål" om inte annat. Blå alltså.
Citera
2021-04-18, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mastifmeister
16 mm är i kortaste laget om du ska köra IM, beroende på var du sticker.
Köp nya 25 mm.

Nej det kommer inte bli som en vattenskärare som slajsar sönder din muskelvävnad,
sånt tryck får du aldrig upp. Injicera långsamt vilket är det mest optimala.

Vad är det för grejer du har?
https://www.interchemie.com/veterinary-medicines/introvit.html
Jag vill verkligen inte köpa nya nålar. Är det möjligt att sticka IM i armen (för att det inte är så tjockt hud där?) ? Eller gör SUBQ i buken? Behöver jag en mindre nål för att göra SUBQ eller kan vilket som helst storleker fungera?

Citat:
Du...Träna och ät istället så slipper du fuska.
vad snackar du om? inte vad du tror.
Senast redigerad av HackForums 2021-04-18 kl. 13:35.
Citera
2021-04-18, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aYaLLa
Fast teknist sett, injicerar man steroider i muskeln så borde det inte tas upp lika bra för man har inget blod där. I venen så kan det distribueras dit det ska.
Steroider direkt in i muskeln har en bättre effekt för de kommer direkt dit de behövs för att bygga muskler. spelar ingen roll vart man injecerar, muskel eller ven de distribueras samma (och allt tas up) men i olika takt. dessutom så tror jag steroider är för tjockt att injecera i vener.
Citera
2021-04-19, 08:44
Medlem
goofers avatar
Jag använder 25g och 27g nålar men det fungerar bäst med 1ml pump.
Med större pump blir det svårt att trycka.

25g och 27g står för tjockleken på nålen och inget annat.

Jag föredrar tunna nålar då det i princip blir helt smärtfritt att sticka och det blir minimalt med ärrvävnad.
Längden 16mm räcker om du inte sitter på ett tjockt lager fett, och det gör inte så stor skillnad om lite olja hamnar i fettet.

När jag "cruisar" eller på trt sätter jag gärna i fettet då hormonet utsöndras lite långsammare, en fördel på trt.

Sätt i axeln med din 25g nål, det kommer inte att göra ont och du kommer ner i muskeln bra, lätt att komma åt och trycka också.

Goofer
Citera
2021-04-19, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Jag använder 25g och 27g nålar men det fungerar bäst med 1ml pump.
Med större pump blir det svårt att trycka.

25g och 27g står för tjockleken på nålen och inget annat.

Jag föredrar tunna nålar då det i princip blir helt smärtfritt att sticka och det blir minimalt med ärrvävnad.
Längden 16mm räcker om du inte sitter på ett tjockt lager fett, och det gör inte så stor skillnad om lite olja hamnar i fettet.

När jag "cruisar" eller på trt sätter jag gärna i fettet då hormonet utsöndras lite långsammare, en fördel på trt.

Sätt i axeln med din 25g nål, det kommer inte att göra ont och du kommer ner i muskeln bra, lätt att komma åt och trycka också.

Goofer
Mina sprutor är 10 ml ... Jag visste inte att det skulle göra det svårare att trycka på. Men ja, jag tänkte också att skjuta upp den i min axel men jag var orolig att det kanske inte skulle nå muskeln, hur vet jag om jag trängde igenom muskeln? ska jag känna något när jag rör vid det med nålen? Jag tänkte också på att göra SUBQ-injektion med nålen halvvägs in runt mitt bukområde nära naveln.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in