2008-12-08, 03:41
Medlem
Thalassas avatar
Ok, om exakt en vecka klassas mefedron...

Dags fr Methedrone, bk-PMMA, att inta landet?

Fr det har vl potential att bli nsta stora fluga? Ngon hr som har testat hittills? Mhnda har den redan smugit sig in och slts som meffe ngon gng under ret?
Senast redigerad av Thalassa 2008-12-08 kl. 03:56.
Citera
2008-12-08, 04:58
Medlem
Kaplas avatar
Eller varfr inte den ngot underskattade: Methylone, bk-MDMA? Bokstverna har fan lite pondus dr. Kusin till vitamin E ju!

Kinas ekonomi utgrs snart helt av svenskars frkrlek fr beta katinoner. How do you like them Tao now?
Senast redigerad av Kapla 2008-12-08 kl. 05:01.
Citera
2008-12-08, 05:31
Medlem
Thalassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapla
Eller varfr inte den ngot underskattade: Methylone, bk-MDMA? Bokstverna har fan lite pondus dr. Kusin till vitamin E ju!

Kinas ekonomi utgrs snart helt av svenskars frkrlek fr beta katinoner. How do you like them Tao now?

Methylone klassades tyvrr fr mer n tre r sedan.

Jo och FHI fr nog utka personalstyrkan en aning fr att hinna med, fast i sjlva verket har de nog inte s brttom. Det r ju bra att ha ett levande labb framfr sig att studera ngot r innan man stnger av tillgngligheten. Det tycker i alla fall jag.

Om den nya lagen som r under utformning gr igenom blir det vldigt knepigt. Det kommer inom ngra r finnas tusentals olika stt att berusa sig p men allt utom alkohol blir, per definition, olagligt.

Det kommer nog fungera fint fr alla inblandade...
Citera
2008-12-08, 05:41
Medlem
Kaplas avatar
Japp, jag tror det blir precis shr nr det hnder: http://uk.youtube.com/watch?v=KZy6qQ...eature=related

Och det var ju knppt att jag missade att methylone blev olagligt, det mrkte jag faktiskt inte alls, p ngot stt verhuvudtaget. Vilket sger en del om hur bra det funkar att frbjuda det hr problemet.
Citera
2008-12-08, 06:30
Medlem
Thalassas avatar
Eftersom denna substans, mig veterligen, inte kommer att dyka upp p den svenska markanden imorgon vill jag ta tillfllet i akt och frga er som tycker att det r fel att jag startar en trd om "en ny laglig" empatogen hur ert resonemang ser ut?

Anser ni att man helt ska tysta ner drogdiskussionen, ska tystnad rda fr alla oklassade substanser eller gller det bara nr substansen har dykt upp p den svenska marknaden?

Mnga p FB verkar allts tycka att det bsta vore om det inte tjattrades s mycket om drogerna. Jag tycker precis tvrtom, redan innan drogen lanseras br man sprida ut s mycket objektiv information som mjligt. Sedan uppstr spekulation kring eventuella likheter med andra preparat samt risker osv.

P detta stt minskar ju risken fr att folk gr misstag och, naturligtvis, sjlva blir frdomsfulla.

MR Robin 89 fr utgra ett exempel p vad jag menar. Han skapade nyligen trden VARNING fr mephedrone!:

Det jag ville dock, det var att hva fram lite negativa erfarenheter utav den hr drogen, d den r spass ltt att f tag p, s r det ocks svrt fr ovana drogbrukare att ha perspektiv till hur "farlig" den r p olika fronter! Och jag har tyckt att instllningen till den drogen har varit p tok fr ltt! Liksom folk som aldrig sysslat med droger frut, som inte ens kunde tnkt sig prova cannabis, kommer helt pltsligt och slr i sig en 05a utav ngot som enligt vissa r mera frdiskt n amfetamin!
Varav dom sen delar med sig utav sina bra erfarenheter helt ppet, d den r helt laglig.
Jag VILL f denna klassad, fr som det r nu s regleras den inte, vem som helst kan kpa!
Blir den klassad s mste man knna folk, och d r man antagligen mera involverad, och antagligen inte 14 r!
Fr sga vad ni vill, men om drogen r olaglig s regleras den utav dom som sljer sjlva, och folk sjlva har ofta som tur r en sprr som sger "nej, jag sljer inte en drog som r lika tung som amfetamin till en 14ring fr att tjna 100kr".

Jag r medveten om att det var OERHRT dumt att kra i 3 dagar, och frstr att det sjlvklart blir bieffekter utav det! Men vad hindrar en 14 ring att kra i 3 dagar med?
Jag har bra mycket lttare fr att kontrollera amfetamin! (Har tillochmed bett en kompis att avst ifrn att ta meph, och ta amfetamin istllet.)

S att jag var korkad och allt snt som trden har avhandlat behvs inte tas upp igen.

Sjlvfallet r inte den siste idioten fdd n och folk kommer kanske starta liknande trdar om Methedrone framt vren, men r det inte fr allas bsta att s fort som mjligt n ut med s mycket information som mjligt?

Jag r vldigt intresserad av att ta del av motargumentationen, kanske ni fr mig p andra tankar, jag vet att mnga hrinne tycker att man ska hyscha....
Citera
2008-12-11, 19:38
Medlem
dominaxs avatar
Nn som knner till om Methedrone ger utslag p up-sticka?
Citera
2008-12-11, 19:42
Medlem
Sandozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dominax
Nn som knner till om Methedrone ger utslag p up-sticka?

ven om det skulle ge utslag p sticka s kan du vl be om en fullstndig analys?

Jag har dlig koll p hur snt funkar eftersom jag aldrig pissat men det skulle jag krva om jag hll mig till lagliga alternativ.

F r det nog inte mnga i Sverige som hunnit testa denna n.
Senast redigerad av Sandoz 2008-12-11 kl. 19:44.
Citera
2008-12-11, 20:51
Medlem
dominaxs avatar
Jup. "meth" Lter lite orovckande. Att man klarar sig p stickan sparar en massa tid och bekymmer.
Citera
2008-12-11, 23:25
Medlem
vilket e bst av mephedrone och methedrone? e det typ samma rus?
Bless
Citera
2008-12-15, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pothead_no1
vilket e bst av mephedrone och methedrone? e det typ samma rus?
Bless

mste man citera sig sjlv fr att f svar? hehe

va e det fr pris och rus p det?? ngon?
Bless
Citera
2008-12-15, 20:10
Medlem
tror inte det r speciellt mnga som har provat det n:P
Senast redigerad av weelty 2008-12-15 kl. 20:30.
Citera
2008-12-15, 22:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av weelty
tror inte det r speciellt mnga som har provat det n:P

Precis. Sen finns det ven anledning till att tro att det r vldigt neurotoxiskt, s det r inte mnga som vill agera frskskanin
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in