2026-10-05, 18:20
Medlem
ArgBlattePostars avatar
Det är sjukt äckligt hur SVT hoppar på Belinda. Ingen annan som reagerat på detta?

I senaste avsnittet av Updejt är det väldigt vinklat och fulklippt, medan hon blir kritiserad 3 mot 1. Känns som att SVT vill straffa en könsförrädare.

Man får veta att SVT klipper bort alla scener där Max och hon har roligt, och flamsar tillsammans, sen försöker dom scripta det till att båda ska vara autister. Till och med psykologen som medverkar i produktionen blir kränkt, bara för att dom inte vill medverka till hypersexualiserad drama-TV.

Sen sitter en strippa där och klagar på att dom inte ville använda dildo så fort dom lärt känna varandra
Citera
2026-10-05, 18:37
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgBlattePostar
Det är sjukt äckligt hur SVT hoppar på Belinda. Ingen annan som reagerat på detta?

I senaste avsnittet av Updejt är det väldigt vinklat och fulklippt, medan hon blir kritiserad 3 mot 1. Känns som att SVT vill straffa en könsförrädare.

Om du läser bakåt i tråden är vi jättemånga, bland annat jag, som reagerat på detta, typ hälften av de senaste inläggen handlar om detta.
Citera
2026-10-05, 18:42
Medlem
SnutteFia03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgBlattePostar
Man får veta att SVT klipper bort alla scener där Max och hon har roligt, och flamsar tillsammans, sen försöker dom scripta det till att båda ska vara autister.

Max pratade också om detta när han var med i Updejt där han gav ett betydligt mer öppet och pratsamt intryck än vad som framgår i programmet.

Det med klippningen, hur de har regler kring att de inte få lämna sina lägenheter osv bidrar till känslan av att allt är konstlat, onaturligt och falskt.
Citera
2026-10-05, 19:07
Medlem
SanningensProfets avatar
Ännu ett meningslöst inlägg ut i detta svarta mörker som är universum, som inte kommer påverka någonting alls eller någon alls

Jag håller inte med Max och/eller Urban. Jag tycker de är känslomässigt och logiskt felaktiga helt enkelt. Däremot tycker jag såhär; om det nu fungerar för dem, och "deras kvinnor", varför hålla på och bete sig surmulet, ilsket och skeptiskt inför deras blotta närvaro? Varför försöka "utmana" förhållandet? Jag tänker inte bara på Yasmin heller, utan hela gänget. Dessa verkar inte förstå sig på att det moraliskt tvivelaktiga i snubbarnas världsbild är världsbilden i sig, som går ut på att kontrollera och dominera över andra människor, inte att världsbilden existerar. De avvisar inte idén så mycket som idéens rykte. Och det paradoxala är då att de själva ägnar sig åt precis det som gör det de kritiserar för långsiktigt potentiellt skadligt; kontroll och mobbning

Jag tror Yasmin är en rolig typ, men man får ett jäkligt dåligt intryck av henne här. Det kan vara svårt att själv inse sånt, det inser jag, men hon och Felix är fullständiga motpoler i kompatibilitet. Nästan en värre matchning än Helena och Sasan. På sätt och vis är hon motsatsen till Max, vilket nog är varför hon provoceras av honom. Och det är väl därför alla provoceras av honom. De andra är i en stel konstig situation där de ska bli dödskära i någon de känt i några veckor och lurar sig själva till att tycka att det funkar bra, medan Max... är Max. Det finns en trygghet där, som helt enkelt inte finns bland de andra. Men men. En perpetuell omognad och brist på självinsikt bland alla deltagare gör sig tydlig... åh herregud, Sasan, allt måste inte vara "bra" hela tiden!
Senast redigerad av SanningensProfet 2026-10-05 kl. 19:14.
Citera
2026-10-05, 19:19
Medlem
Har för mig att det inte var så mycket sexsnack förr i programmet, spårat ur ganska mycket med det nu. Man vill ju att det ska vara fokus på eventuell kärlek.
Citera
2026-10-05, 19:26
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SanningensProfet

Jag tror Yasmin är en rolig typ, men man får ett jäkligt dåligt intryck av henne här. Det kan vara svårt att själv inse sånt, det inser jag, men hon och Felix är fullständiga motpoler i kompatibilitet. Nästan en värre matchning än Helena och Sasan.

De verkade först som en fantastisk matchning, men den har visat sig vara riktigt dålig!
De har varken samma världsbild, energinivå eller tankar om vad de önskar sig i livet.

Anledningen till att det funkar bra mellan Urban/Olivia, Belinda/Max och Gabriel/Sara är att det inom dessa par råder likadana värderingar och likadana framtidsplaner.
Citera
2026-10-05, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SanningensProfet
Ännu ett meningslöst inlägg ut i detta svarta mörker som är universum, som inte kommer påverka någonting alls eller någon alls

Jag håller inte med Max och/eller Urban. Jag tycker de är känslomässigt och logiskt felaktiga helt enkelt. Däremot tycker jag såhär; om det nu fungerar för dem, och "deras kvinnor", varför hålla på och bete sig surmulet, ilsket och skeptiskt inför deras blotta närvaro? Varför försöka "utmana" förhållandet? Jag tänker inte bara på Yasmin heller, utan hela gänget. Dessa verkar inte förstå sig på att det moraliskt tvivelaktiga i snubbarnas världsbild är världsbilden i sig, som går ut på att kontrollera och dominera över andra människor, inte att världsbilden existerar. De avvisar inte idén så mycket som idéens rykte. Och det paradoxala är då att de själva ägnar sig åt precis det som gör det de kritiserar för långsiktigt potentiellt skadligt; kontroll och mobbning

Jag tror Yasmin är en rolig typ, men man får ett jäkligt dåligt intryck av henne här. Det kan vara svårt att själv inse sånt, det inser jag, men hon och Felix är fullständiga motpoler i kompatibilitet. Nästan en värre matchning än Helena och Sasan. På sätt och vis är hon motsatsen till Max, vilket nog är varför hon provoceras av honom. Och det är väl därför alla provoceras av honom. De andra är i en stel konstig situation där de ska bli dödskära i någon de känt i några veckor och lurar sig själva till att tycka att det funkar bra, medan Max... är Max. Det finns en trygghet där, som helt enkelt inte finns bland de andra. Men men. En perpetuell omognad och brist på självinsikt bland alla deltagare gör sig tydlig... åh herregud, Sasan, allt måste inte vara "bra" hela tiden!
Grattis, du har fallit offer för SVT:s vinklade klippning.
Citera
2026-10-05, 20:56
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kameroda
Spelar du dum eller är du dum?

Självklart menar inte Belinda att vuxna aldrig pratar om sex, det var ju snarare skvallrandet och sättet man pratade om det som hon tyckte var lågstadienivå.

Experten gjorde bort sig rejält, Belinda får inte prata om andra som lågstadienivå, men den andra tjejen kan sitta och säga att männen är kvinnoförtryckare och har en kvinnosyn från 50-talet, det är helt OK.

Jag varken är eller spelar dum. Tycker däremot att du verkar lite eljest.

Det är INTE lågstadienivå att prata om sex och samlevnad. Man väljer om man inte vill dela med sig om detaljer dock, men man raljerar inte över dem som är mer öppna.
Det var precis det som experten syftade på men som flög över ditt huvud.
Citera
2026-10-05, 21:20
Medlem
SanningensProfets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klaskent300
Grattis, du har fallit offer för SVT:s vinklade klippning.

Halvspännande svar! Utveckla väldigt gärna, även om du säkerligen inte kommer svara alls, som någon slags meningslös härskarteknik på ett anonymt onlineforum
Citera
2026-10-05, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Nu har jag kollat på Update. Ja, det var ju ren och skär mobbning mot Belinda. Hon höll emot starkt mot de uppenbart illvilliga pikningar och frågor hon fick ta emot. Så otroligt vidrigt att se leg psykoterapeut Tobias Sahlin delta i mobbningen också, han var inte det minsta professionell och jag förstår att Belinda och Max inte ville öppna sig för honom.
100%

Belinda framstod som en intelligent och bra tjej med starka principer. Alla intervjuarna var tröttsamt trångsynta pk-människor som inte kan begripa att folk kan ha andra åsikter och värderingar än de och deras vänner. Belinda resonerade på ett vettigt sätt gällande vibratorer, och möttes av ”Men hur kan man ens säga så som kvinna!?”. De där människorna har aldrig tänkt en egen tanke i hela sina liv.
Citera
2026-10-05, 23:55
Medlem
picapicans avatar
Varför får Urban så mycket skit för att han inte vill att Olivia har killkompisar? Hon har ju framfört precis samma om sin blivande man till experterna.

Såg Jenny Alvesjö i Nyhetsmorgon när hon intervjuade Urban. Hennes ilska gick riktigt att ta på genom rutan. Läste även att han var polisanmäld för detta av mågon kvinnorättslobby. Olivia är ju fri att lämna sin make om det inte passar.

Blev lite äcklad när transan Gabriel(la?) berättade att hon testat allt tidigare som fanns i sexlådan.
Citera
2026-10-06, 01:30
Medlem
Belinda i Updejt bekräftade bara att hon är självgod och tycker att hon står över andra. Punkt.

Sara o Gabriel skriver på Instagram att de är besvikna över att SÅ mycket klipps bort från övningar, ”vardag” och samtal. Detta bevisar återigen att längre avsnitt behövs för att tittarna skall få en vidare och bredare syn på paren. Så mycket bra och givande stunder försvinner i klippningsbåset.

Föredrar norska XL där de INTE bor i samma hus, där paren UMGÅS spontant med andra från paren och får visa sina egna hem, sommarstugor och vara mer fria. De låter dem även träffa utomstående vänner.
Känns mycket friskare än att stänga in par i bunkers med utegångsförbud!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in