2026-09-30, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Koncentrera dig på den fetade meningen och fundera på vad du skriver och om det är en logisk mening?

Du som beskyller mig för att vara ologisk.

Återigen Jockr.

Varför påstår du att det är i princip omöjligt att den 17 åriga flickans reaktion beror på att hon förstår att den 30 åriga mannen kommer att våldta henne?

Vad baserar du det på?
Citera
2026-09-30, 20:27
Medlem
Citat:
Försök att svara upp nu på dina feministiska forskares kritik mot lagen.

Vad menar de egentligen enligt din tolkning? Håller du med dem?

Nu är du bara patetisk Jocke. Sluta försöka tillskriva mig åsikter jag aldrig någondin uttryckt. Ännu ynkligare blir det när du vägrar stå för dina ord.

Jag har svarat nej på din fråga om den inklistra texten du envisas med att spamma tråden med.
Citera
2026-09-30, 20:28
Medlem
Citat:
Du har ju inte serverat något inlägg där jag skrivit det du påstår att jag har skrivit.

Alltså dina patetiska förnekande på en ny nivå.
Citera
2026-09-30, 20:36
Medlem
Citat:
Du har konsekvent undvikit att kommentera kritik på samtyckeslagen som kommer från ett par feministiska forskare.

Vd tolkar du det som att de vill ändra i lagen?

Är det tjugonde gången du spammar med samma urklipta textstycke?

Du har fått svaret minst av mig masdvis med gånger Jocke, nej jag har aldrig uttryckt några sådana åsiker. Således håller jag inte med dem.

Känner du igen dig i denna text? Du har ju trots allt om och om igen vädrat exakt dessa åsiker.
Eller menar du att de har fel?

"perpetrators hold rape-supportive beliefs, such as traditional stereotypes about gender roles, victim-blaming mentalities, or the false idea that victims are responsible for the assault"

https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC4491036/
Citera
2026-09-30, 20:37
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
Nu är du bara patetisk Jocke. Sluta försöka tillskriva mig åsikter jag aldrig någondin uttryckt. Ännu ynkligare blir det när du vägrar stå för dina ord.

Jag har svarat nej på din fråga om den inklistra texten du envisas med att spamma tråden med.

Vadå nej? Att du inte håller med de feministiska forskarna? Vad anser du om deras inställning?
Citera
2026-09-30, 20:39
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Är det tjugonde gången du spammar med samma urklipta textstycke?

Du har fått svaret minst av mig masdvis med gånger Jocke, nej jag har aldrig uttryckt några sådana åsiker. Således håller jag inte med dem.

Känner du igen dig i denna text? Du har ju trots allt om och om igen vädrat exakt dessa åsiker.
Eller menar du att de har fel?

"perpetrators hold rape-supportive beliefs, such as traditional stereotypes about gender roles, victim-blaming mentalities, or the false idea that victims are responsible for the assault"

https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC4491036/

Vilka är det de pratar om? Är det en jämförbar grupp med de tonåringar som döms för våldtäkt här i Sverige enligt samtyckeslagen?
Citera
2026-09-30, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gum69mo
Tror du har rätt. Lägg därtill stressade föräldrar som inte orkar/hinner hänga med i allt deras barn sysslar med, ser och hör och engagerar sig i på nätet så voilà....

Sant, och många föräldrar ängnar sig även de åt att scrolla på mobilen istället för att interagera med sina barn.

Har märkt att det blir svårare & svårare att få folk att engagera sig i idell verksamhet.

I många fall tror jag det handlar om skeva prioriteringar av en del föräldrar. Man värderar sin skärmtid högre än att göra nått med eller för sina barn.
Citera
2026-09-30, 20:44
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Återigen Jockr.

Varför påstår du att det är i princip omöjligt att den 17 åriga flickans reaktion beror på att hon förstår att den 30 åriga mannen kommer att våldta henne?

Vad baserar du det på?

Du är ju något på spåren nu. Här uttrycker du ju faktiskt inte att det är vad som händer inne på toaletten som utlöser hennes beteende.
Hur skulle du beskriva att hon beter sig i situationen efter det att hon förstår att syftet med att gå in på toaletten är att de ska ha sex?
Citera
2026-09-30, 20:46
Medlem
Citat:
Jag försökte visa Humbug med ett exempel varför hans fråga om Visbyfallet är idiotisk att ställa till mig.
Du verkade ju fatta varför ni inte kan ställa den frågan i det fallet men Humbug fattar ju fortfarande inte det.

Jodå Jocke, den är vettig att ställa. Vilket jag tydligt och klart visade dig.
Citera
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Ja, men så var det redan innan samtyckeslagen. Den feministiska åklagaren Ulrika Rogland försökte för cirka 15 år sedan driva det så kallade BDSM-målet för att avskaffa rätten att samtycka till ringa misshandel. Det handlade om en 16-årig tjej som blivit inlåst i en hundbur och urinerad på av en 33-årig man. I samtycke. Rogland förlorade lyckligtvis.
Man kan tvingas till samtycke så det gäller att träda försiktigt.
Citera
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Sant, och många föräldrar ängnar sig även de åt att scrolla på mobilen istället för att interagera med sina barn.

Har märkt att det blir svårare & svårare att få folk att engagera sig i idell verksamhet.

I många fall tror jag det handlar om skeva prioriteringar av en del föräldrar. Man värderar sin skärmtid högre än att göra nått med eller för sina barn.

Kan ni enkelt förklara er "föräldrateori" och hur den visar sig i utfallet efter införandet av samtyckeslagen?
Citera
2026-09-30, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Varför kan en kvinna inte samtycka till att sälja sexuella tjänster? Samtycket i en tvåpartsrelation invalideras av staten. Det är förtryck.

Vi diskuterar samtyckeslagen här, inte sexköpslagen. Finns redan trådar som handlar om sexköpslagen och prostitution.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in