2026-09-30, 20:06
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Vad spelar det för roll om hon hamnade i ett tillstånd av fawning eller "bara" blev paralyserad?

Det är inte hon som har våldtagit någon.

Vad anser du om våldtäkt egentligen?

Hur kan du påstå att det inte spelar någon roll om en tjej hamnat i Fawningtillstånd eller inte?
'Du som är så påläst och utbildad kan väl tala om för oss vad en person som visar fawning beteende gör?
Vad är typiskt för en sådan person?
Citera
2026-09-30, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Varför slingrar du dig som den halaste av ålar istället för att svara?

När jag säger att du ljuger om vad jag skrivit varför letar du istället inte reda på inlägg där jag skrivit det du påstår att jag har skrivit för att visa att du har rätt?

För att det är meningslöst. Även när du får dina pådtåenden serverade på ett silverfat så är du ändå inte karl nog att stå för dina ord.
Citera
2026-09-30, 20:09
Avstängd
cinmiks avatar
Citat:
Hur kan du påstå att det inte spelar någon roll om en tjej hamnat i Fawningtillstånd eller inte?
'Du som är så påläst och utbildad kan väl tala om för oss vad en person som visar fawning beteende gör?
Vad är typiskt för en sådan person?
Nej, jag diskuterar inte mer med dig innan du har besvarat ikapp lite frågor.
Citera
2026-09-30, 20:11
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Nej, jag diskuterar inte mer med dig innan du har besvarat ikapp lite frågor.

Börjar det bli jobbigt? Kan du ge lite typiska beteenden för en person med fawningbeteende?
Citera
2026-09-30, 20:12
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
För att det är meningslöst. Även när du får dina pådtåenden serverade på ett silverfat så är du ändå inte karl nog att stå för dina ord.

Du har ju inte serverat något inlägg där jag skrivit det du påstår att jag har skrivit.
Citera
2026-09-30, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Känner du till att man lagligen kan samtycka till ringa misshandel under en sexualakt? Det går alltså att samtycka till att bli lätt örfilad, dragen i håret, piskad, bunden och kissad på, med mera.

Nyckelorden här är just samtycke/samtycka till.
Citera
2026-09-30, 20:16
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69

Du har konsekvent undvikit att kommentera kritik på samtyckeslagen som kommer från ett par feministiska forskare.

Vd tolkar du det som att de vill ändra i lagen?

Citat:
Den andra typen av kritik kommer från feministiska forskare som uppfattar
att lagen inte tar tillräcklig hänsyn till en ojämlikhet i makt som i praktiken
finns mellan könen, utan att den i huvudsak bygger på att parterna är
jämställda och att båda parterna kan göra fria val. Utifrån det perspektivet
uppfattar dessa kritiker att lagen inte tar tillräcklig hänsyn till de utsattas
inre vilja utan enbart ser till den uttryckta viljan. Eftersom den inre viljan
kan vara svår att uttrycka när obalansen i makt mellan parterna är stor, så
medför det att våldtäktsoffer inte får ett tillräckligt starkt legalt skydd
(Wettergren 2023, Bladini och Swedberg 2023).
Citera
2026-09-30, 20:17
Medlem
Citat:
Att det blev oftast istället för ofta spelar ingen roll. Egentligen vill jag helst hålla diskussionen allmänt men vi kan ta Visbyfallet som exempel. Jag hoppas också att du kan sluta skriva att jag är nekrofil och att jag tycker det är OK att våldta. Försök att bemöta mina frågor/argument sakligt istället.

Anser du att tjejen i Visbyfallet verkar visa upp någon slags fawningbeteende?

Fawning vet jag inte, men hon verkar ha blivit 100% stel, inaktiv och passiv när han låste dörren och började våldföra sig på henne.

Och han var alldeles för mycket ett egoistiskt svin för att bry sig.
Citera
2026-09-30, 20:17
Medlem
Citat:
Nu är du där igen och påstår att hennes fawningbeteende beror på våldtäkten.

Jag har ju för fan frågat dig massor av gånger när i skeendet börjar hon visa tecken på fawning?

När vet tjejen att syftet med att gå in på toaletten är att ha sex?

Svara för en gångs skull.

Du skriver: "Nu är du där igen och påstår att hennes fawningbeteende beror på våldtäkten."

Hur kan du vara så extremt tvärsäker på att en eventuell fawning (som inte ens är omnämt i domen) inte skulle bero på våldtäken?

Menar du på fullaste allvar att den 17 åriga flickan lider av en extrem toalettfobi? Att hon blir blir skräckslagen och handlingsförlamad varje gång hon måste gå på toa?

Och oavsett om så är fallet, hur skulle det rättfärdiga våldtäkten Jocke?

Det vet du Jocke, när hon upptäcker att han lurat in henne på ett ställe där hon inte har en chans.

Så svara nu på frågan, när bestämde sig 30 åringen för att våldta den 17 åriga flickan? Tror du det var första gången hon avvisade honom?
Citera
2026-09-30, 20:18
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gum69mo
Nyckelordet här är just samtycke/samtycka till.

Ja, men så var det redan innan samtyckeslagen. Den feministiska åklagaren Ulrika Rogland försökte för cirka 15 år sedan driva det så kallade BDSM-målet för att avskaffa rätten att samtycka till ringa misshandel. Det handlade om en 16-årig tjej som blivit inlåst i en hundbur och urinerad på av en 33-årig man. I samtycke. Rogland förlorade lyckligtvis.
Citera
2026-09-30, 20:20
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gum69mo
Nyckelorden här är just samtycke/samtycka till.

Varför kan en kvinna inte samtycka till att sälja sexuella tjänster? Samtycket i en tvåpartsrelation invalideras av staten. Det är förtryck.
Citera
2026-09-30, 20:21
Medlem
Citat:
Du verkar fortfarande inte som att du förstår det idiotiska i att ställa den frågan till dig fastän jag tycker att jag serverade dig en väldigt tydlig hint.

När i skeendet börjar tjejen eventuellt visa fawningbeteenden?

Sluta slingra dig nu Jocke.

När tror du GM börja planera att våldta henne? Vid första avvisningen?

Det är också tämlign ironiskt att kräva ett svar du nyss fått ett svar på. I synnerhet så när du tvärvägrar att svara på en enda fråga och vägrar stå för vad du säger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in