2026-09-28, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Vad vill du att textförfattaren ska göra?
Hitta på ett efternamn till henne eller låta läsarna klura ut det själv.

I alla fall inte skriva något som har som enda rimliga tolkning att hon också heter Zelmerlöw. Det finns flera sätt att lösa det på, exempelvis "Elin (som inte vill uppge sitt efternamn)" eller "Elin (som Måns inte vill uppge efternamnet på)" eller "Elin (som Måns inte känner till efternamnet på)".
Citera
2026-09-28, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vankel
Jag tycker att det värsta med den här historien är att Måns och hans familj har under en lång tid planerat för att ”ta barnen” från sin mamma och skapat en riktig fälla för Ciara. Det är riktigt elakt och oförskämt. Jag är glad över att hon i sista minuten med eller utan vänner förstod vad fam Z hade för planer. Något så utstuderat är svårt att ignorera i detta fall.
Det är ju också konstigt att man kommer undan ansvar bland tanterna bara för att Måns är snygg enigt dem. Då får man tydligen bete dig hur som helst. Det är helt obegripligt!?!
Kan du belägga dessa anklagelser med nån sorts fakta?
Citera
2026-09-28, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Pratar de brett i Kyrkheddinge? Kal Pedal pratade väldigt brett. Arlöv är väl också som Kyrkheddinge en ort på landet. På landet brukar ju dialekter hänga kvar längre än i städer.
Måns talar nån typ av pt3 skånska som är typisk för Lund.

Som lingvist undviker jag gärna termen "bred" om dialekt. Det korrekta är att beskriva en persons språk som innehållande fler eller färre dialektala drag. Trådens Huvudpersons instagram-karaktär "grävfluencern" Jöns Jönsing har/hade exempelvis fler dialektala drag än Trådens Huvudperson själv. (Arlöv och Kyrkheddinge är orter av helt olika karaktär.)
Citera
2026-09-28, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banankontrakt
I alla fall inte skriva något som har som enda rimliga tolkning att hon också heter Zelmerlöw. Det finns flera sätt att lösa det på, exempelvis "Elin (som inte vill uppge sitt efternamn)" eller "Elin (som Måns inte vill uppge efternamnet på)" eller "Elin (som Måns inte känner till efternamnet på)".
Alternativ 1/ isåfall men det fick nog inte plats i bildtexten.

Du ska nog inte oroa dig så mycket för bildtexten.
Och hurvida läsare nu tror att de är gifta med samma efternamn.
För det framgår tydligt i artikeln när man sedan läser den,
att Måns presenterar henne som Elin, min flickvän.
Citera
2026-09-28, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LoveInAColdClimate
Nej jag skiter totalt i om en kändis varit otrogen en gång. Fast nu var ju Ciara singel vid den påstådda händelsen, om den ens hänt. Du sitter ju här 24/7 och hatar Ciara, många kvinnor verkar gå igång med avundsjuka på henne. Är väl för hennes mjuka femininitet. Inte alla som har det (men har komplex för att de inte har).

Ciara var gift även om hon då låg i skilsmässa.

Nej jag sitter inte 24/7 och hatar på Ciara det är ju du och dina gelikar som försöker hålla henne vid liv med konstgjord andning här i tråden.

Vi diskuterar ju hellre MZ och hans nya flickvän.

Ciara är ju inte kvar i bilden längre jag skulle tycka det var jättebra om du skrev i hennes egen tråd här på Flashback du kommer säker inte ens möta på något motstånd då ingen skriver där.

(FB) Ciara Janson fd Zelmerlöw

Jag uppskattar MZ och bemöter gärna all smutskastning om honom.
Citera
2026-09-28, 23:00
Medlem
Citat:
Som lingvist undviker jag gärna termen "bred" om dialekt. Det korrekta är att beskriva en persons språk som innehållande fler eller färre dialektala drag. Trådens Huvudpersons instagram-karaktär "grävfluencern" Jöns Jönsing har/hade exempelvis fler dialektala drag än Trådens Huvudperson själv. (Arlöv och Kyrkheddinge är orter av helt olika karaktär.)
Så du är en yrkesskadad lingvist. Ja, det kan ju inte vara lätt i ett samtalsforum.
Jag talar med spetsiga U och I. Var i Skåne hör jag hemma?
Citera
2026-09-28, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av subtleoak
Tror du att MZ skulle utsätta sig för att vara aspackad? Detta är dessutom troligtvis bokmässan.

Hur är det med din egen nykterhet egentligen?

Din svartsjuka och avundsjuka lyser igenom ALLA dina inlägg, märker du inte att det bara är DU som går på som du gör med nedsättande kommentarer om allt från längd, skostorlek, händer mm, Varför?

Förstår du inte vilken LÅG nivå du skriver på.

Vad har du för agg gentemot MZ och hans flickvän? Jag förstår inte ens vad du gör här, är det för att försvara Ciara eller bara kasta skit på MZ?

Ciara har ju också gått vidare förvisso flera gånger men kan du som försvarare av henne inte bara vara nöjd med det?

Nej E är yngre än Ciara men hon har nått en mognad som Ciara förmodligen aldrig kommer att nå, sådär finns väl absolut en stor skillnad.

Hahahaha, avundsjuk på Måns längd? Jag är en kvinna på 174 så jag är längre än honom, vill inte vara kortare.
Har aldrig sökt till Idol eller drömt om att vara en linslus i svensk media 🤣.
Har inget agg mot hans kvinna 🤣🤣, tvärtom är jag lättad för Ciaras skull.
Kan ju hoppas att han är för upptagen för mer eftervåld då.
Eftersom nya ser något äldre ut än Måns tyckte jag enbart det kändes tryggt att han inte manipulerat nån naiv, ung tjej utan att det är en livserfaren puma som vet vad hon gör.
För isåfall är jag ännu mer glad för Ciaras skull.
MOGEN är dock ingen som blir ihop med en känd missbrukare som öppet betett sig som en gris mot sin fru och mamma till hans barn. Värst är hans kommentarer om att välja bort barnen men att han är "världens bästa pappa" för att han är "lycklig" när han träffar dem en gång om året.
DET är ju den största varningsflaggan.
Antar att de har gemensamma intressen och prioriteringar och det är väl skitbra.
Citera
2026-09-28, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av subtleoak
Ciara var gift även om hon då låg i skilsmässa.

Nej jag sitter inte 24/7 och hatar på Ciara det är ju du och dina gelikar som försöker hålla henne vid liv med konstgjord andning här i tråden.

Vi diskuterar ju hellre MZ och hans nya flickvän.

Ciara är ju inte kvar i bilden längre jag skulle tycka det var jättebra om du skrev i hennes egen tråd här på Flashback du kommer säker inte ens möta på något motstånd då ingen skriver där.

(FB) Ciara Janson fd Zelmerlöw

Jag uppskattar MZ och bemöter gärna all smutskastning om honom.

Gift i julas?! I helvete heller, du menar EFTER rättegången, EFTER att Måns tagit barnens pass, hennes hemnycklar, bilnycklar, varit otrogen med 706754 kvinnor och män, ignorerat henne i 9 år osv?
Efter att han redan knullat hela BaraVara?
Citera
2026-09-28, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vankel
Jag tycker att det värsta med den här historien är att Måns och hans familj har under en lång tid planerat för att ”ta barnen” från sin mamma och skapat en riktig fälla för Ciara. Det är riktigt elakt och oförskämt. Jag är glad över att hon i sista minuten med eller utan vänner förstod vad fam Z hade för planer. Något så utstuderat är svårt att ignorera i detta fall.
Det är ju också konstigt att man kommer undan ansvar bland tanterna bara för att Måns är snygg enigt dem. Då får man tydligen bete dig hur som helst. Det är helt obegripligt!?!
Instämmer, samma här. Det är inte bara elakt och oförskämt, det är bottenlös ondska mot barnen.
Citera
2026-09-28, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LoveInAColdClimate
Gift i julas?! I helvete heller, du menar EFTER rättegången, EFTER att Måns tagit barnens pass, hennes hemnycklar, bilnycklar, varit otrogen med 706754 kvinnor och män, ignorerat henne i 9 år osv?
Efter att han redan knullat hela BaraVara?
Måns är fortfarande gift med Ciara. Deras skilsmässa har ju inte gått igenom än.
Jag avstår från att rätta dina lögner för femtielfte gången.
Känner du dig inte dum? Som bara ljuger rakt av hela tiden.
Har du inte ett enda vettigt ord att säga?
Jag undrar fortfarande om du har åldern inne för att skriva här?
Citera
2026-09-28, 23:17
Medlem
Citat:
"Som lingvist"? Hehe, kämpa! 🥸

P.s. Du kan kalla trådens huvudperson vid hans namn. Tror de flesta vet vem du menar och det kan annars bli lite mycket "döden på Nilen" över det lingvistiska.
Senast redigerad av Lazydell 2026-09-28 kl. 23:22.
Citera
2026-09-28, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
"Som lingvist"? Hehe, kämpa! 🥸

Jag tycker jag ligger i ganska bra. Men tack för uppmuntran.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in