2026-09-28, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Graavarg
I praktiken finns det inte alltså ingen möjlighet till en S-ledd regering, och det är inte sossarnas sak att avlägsna andra partiers röda linjer, det är nog partiernas egen sak. Och det har inget parti ännu gjort.
Det har det inte funnits de senaste fyra åren och inte heller under valrörelsen. Ändå har hon ljugit för svenskarna och sagt att det finns ett rödgrönt alternativ och att de vunnit valet. Människan är helt efterbliven.
Citera
2026-09-28, 22:21
Medlem
Graavargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Voidoid
Det har det inte funnits de senaste fyra åren och inte heller under valrörelsen. Ändå har hon ljugit för svenskarna och sagt att det finns ett rödgrönt alternativ och att de vunnit valet. Människan är helt efterbliven.

Det finns ett rödgrönt alternativ, 176 mandat. Det är helt puckat att anklaga S för andra partiers röda linjer. Varken S eller Andersson har nåt som helst ansvar för vad de övriga partierna bestämmer sig för.
Citera
2026-09-28, 22:25
Medlem
Christopher.s avatar
Inte för att jag gillar V men jag tycker de kör på helt rätt, varför ska de sitta på sidolinjen och tas för givet när socialdemokraterna kommer driva en politik tydligt färgad efter av C:s ekonomiska politik.
Citera
2026-09-28, 22:32
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Christopher.
Inte för att jag gillar V men jag tycker de kör på helt rätt, varför ska de sitta på sidolinjen och tas för givet när socialdemokraterna kommer driva en politik tydligt färgad efter av C:s ekonomiska politik.

... och varför ska Mp få ministerposter när inte V får det, som är ett mindre parti. V gör helt rätt här.

Jag funderar på om de är sionister som trycker på i bakgrunden som gör att S inte vågar att ta med V i regeringen.
Citera
2026-09-28, 22:34
Medlem
Citat:
Det finns ett rödgrönt alternativ, 176 mandat. Det är helt puckat att anklaga S för andra partiers röda linjer. Varken S eller Andersson har nåt som helst ansvar för vad de övriga partierna bestämmer sig för.
Nej men hon har väl ögon och öron. De röda linjerna har varit extremt tydliga. Jag vidhåller att hon måste vara efterbliven.
Senast redigerad av Voidoid 2026-09-28 kl. 22:47.
Citera
2026-09-28, 23:06
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Knappast. De bråkar och hittar på jävulskap.
Kärringar som inte kan hålla sams.
Då spelar mandaten mindre roll.
Citera
2026-09-28, 23:18
Medlem
Cuculuscanoruss avatar
Frågan är hur SD gör och huruvida det är taktisk av SD att släppa fram Alliansen 2.0 eller inte(?)
Citera
2026-09-28, 23:39
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cuculuscanorus
Frågan är hur SD gör och huruvida det är taktisk av SD att släppa fram Alliansen 2.0 eller inte(?)

Jimmie Åkesson sa så sent som idag att SD inte släpper fram någon regering som de inte själva sitter i.
Citera
2026-09-28, 23:42
Medlem
MumsarMazarins avatar
Måste ge Vänsterpartiet cred här för att ha den största staken i hela riksdagen. SD måste se och lära av detta
Citera
2026-09-29, 00:18
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cuculuscanorus
Problemet sitter inte hos Sd (de är pragmatiska), problemet är C som kommer vägra samarbeta med Sd.
Citera
2026-09-29, 00:20
Medlem
Artsoppamedflasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Problemet sitter inte hos Sd (de är pragmatiska), problemet är C som kommer vägra samarbeta med Sd.
Hela denna här situationen är C´s fel kan man säga. För V är det ett rimligt krav att ställa att man ska sitta i regering på vänstersidan. Med det är C som ställer till det när de inte ska samarbeta med de block som nu existerar i riksdagen. De får bestämma sig jävla pajaser.
Citera
2026-09-29, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Jimmie Åkesson sa så sent som idag att SD inte släpper fram någon regering som de inte själva sitter i.
Man håller sin ståndpunkt mot media tills nytt beslut fattats bakom stängda dörrar... (det är inte forna L vi pratar om)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in