2026-09-28, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evellina
om Uffe provas i omröstning så krävs det bara att en centerpartist får feeling att trycka gult eftersom en vänsterpartist tog ledigt två veckor
Eller någon kräver sluten omröstning då kan allt hända...
Citera
2026-09-28, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evellina
om Uffe provas i omröstning så krävs det bara att en centerpartist får feeling att trycka gult eftersom en vänsterpartist tog ledigt två veckor

Stämmer detta? Unikt chans för Tidö 2.0!

Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Eller någon kräver sluten omröstning då kan allt hända...

hahahahaha Lena
Citera
2026-09-28, 13:45
Medlem
Viktor BK ang. att S lämnar tillbaka sonderingsuppdraget redan nu:
Citat:
– Dels handlar det om att undvika den första statsministeromröstningen, för att öka chansen att den fjärde och sista omröstningen handlar om Magdalena Andersson – och att alternativet då är extraval. I det läget, hoppas man, ska något eller flera av de tilltänkta stödpartierna backa från sina ultimativa krav.
https://www.expressen.se/kronikorer/viktor-barth-kron/det-ar-struntprat-kort-in-i-vaggen/

Antar att han tänker att M skulle få första omröstningen nu. Sen tillbaka till S för andra. Tredje går till C för sondera om något icke-existerande mittalternativ, alternativt tillbaka till M. Och att sen fjärde skulle gå till S igen.

Återstår att se om Norlén går på det spelet. För om S får sondera en gång utan omröstning så borde ju isf även M få göra det kan man tycka.
Citera
2026-09-28, 13:46
Medlem
Jag tycker att Norlén ska ge Centerpartiet i uppdrag att bilda regering, eftersom det är de som är bromsklossen. Då kan man få ett hum om hur de har tänkt sig att få ihop denhär röran.
Citera
2026-09-28, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bzo
Antar att han tänker att M skulle få första omröstningen nu. Sen tillbaka till S för andra. Tredje går till C för sondera om något icke-existerande mittalternativ, alternativt tillbaka till M. Och att sen fjärde skulle gå till S igen.

Norlen kommer göra så här:

Rund 1: M
Rund 2: S
Rund 3: C
Rund 4: M. Två centerpartistiska vildar byter till Tidö för att undvika nyval.

Citera
2026-09-28, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bzo
Viktor BK ang. att S lämnar tillbaka sonderingsuppdraget redan nu:

https://www.expressen.se/kronikorer/viktor-barth-kron/det-ar-struntprat-kort-in-i-vaggen/

Återstår att se om Norlén går på det spelet. För om S får sondera en gång utan omröstning så borde ju isf även M få göra det kan man tycka.

Tro Uffe kommer satsa på det och varför inte? Det är ju S som är ledaren i det större blocket.
Bör ju testas i omröstning först
Citera
2026-09-28, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KillenArCP
Haha, S dog idag! Nooshi har absolut ingenting att förlora. Bara att köra över S med sin ångvält. Desto mer hon kör, desto fler röster kan hon räkna in till nästa val.

Alliansen kommer återuppstå och C kommer grina lite för att Sverige även framöver kommer ha restriktiv invandringspolitik. Var så säkra!

Precis, säga vad man vill om kommunist/Islamisterna V men Norshi är vinnaren här och med all rätt. Bra att hon står på sig.

Sossarna har i alla år kört fulspel, velat och ibland även utlovat V inflytande, men när det väl kommer till kritan så kör man över V.

Nu är Sossarna förnuftiga, V är ett extremistparti som aldrig ska sitta i en regering, framförallt inte när partiet är infiltrerat av Islamister. Men som sosse så tjänar man nog mer i längden på att vara ärlig än att sätta makten före allt.

Lita aldrig på en sosse.
Citera
2026-09-28, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liapunov13
Jag är med dig på detta. Tidö måste har ändrat lagen tidigare. Med faktum att de ändrade lagen i slutändan är starkare jämfört med rödgörna som skulle aldrig ändra lagen för att strama invandringen i Sverige.

Tidö är inte optimalt, med det är mycket bättre alternativ än de farliga rödgröna.

Jag förstår. Förut fick du serverat en hel tallrik full med ren skit, men nu när du har fått en ny tallrik och den bara innehåller 95% skit från den andra sidan så har du blivit nöjd och belåten.

Skillnaden mellan dig och mig är att jag vill inte ha någon skit alls på min tallrik. Det duger inte för mig.

Om det är skit på båda tallrikarna som serveras av de två sidorna inne i riksdagen, bara mer eller mindre, så vad spelar det då för roll i slutändan, det kommer ju fortfarande att bara smaka skit eller hur?
Citera
2026-09-28, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finporslinet
Om det är skit på båda tallrikarna som serveras av de två sidorna inne i riksdagen, bara mer eller mindre, så vad spelar det då för roll i slutändan, det kommer ju fortfarande att bara smaka skit eller hur?

Om på en tallrik är skit med extra godis jag skulle välja detta (Tidö 2.0) jämfört med ren skit (rödgröna sörjan). Du väljer ren skit genom en bortkastade röst.
Citera
2026-09-28, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liapunov13
Om på en tallrik är skit med extra godis jag skulle välja detta (Tidö 2.0) jämfört med ren skit (rödgröna sörjan). Du väljer ren skit genom en bortkastade röst.

Fel jag väljer det enda valet som inte innehåller skit. Att jag blir serverad något annat som innehåller skit betyder att andra har valt fel inte jag. Det är alltså sådana som dig som gör att både du och jag äter skit i slutändan. Hade alla röstat som mig hade tallrikarna varit rena.

När du någon dag inser detta kanske du väljer rätt tillsammans med alla andra som nöjer sig med att äta skit. Tills vidare förblir du dock en dyngbagge som rullar skit åt eliten. Lite passande ändå att Tidö vill massimportera indier hit, de kommer passa bra tillsammans med sådana som dig som äter skit hela dagarna.
Citera
2026-09-28, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finporslinet
Fel jag väljer det enda valet som inte innehåller skit.

Nej, bortkastade röster gynnar motstpemde partier. Du måste förstå detta.
Citera
2026-09-28, 14:18
Medlem
bridgeblandnings avatar
Sossarna som har tjatat om praxis frångår alltså praxis och röstar inte på Vänsterpartiets kandidat till tredje vice talman
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in