2026-09-27, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SierraBlue
Vad menar du med "hur"?

De flesta som är piloter betalar för en flygutbildning, ibland i USA. Det tar något år. Sedan får man tjata sig till ett lågbetalt introjobb med hopplösa arbetstider, och samtidigt försöka betala av på sina skyhöga studieskulder, innan man skrapat ihop tillräckligt med erfarenhet för att bli anställningsbar på SAS. Rätt många lägger av och pluggar vidare eller jobbar med annat. Man kan börja i Flygvapnet också, men det verkar osannolikt att en så ung person som Belinda skulle varit där och hoppat av. Särskilt idag när de coolaste flygjobben är militära.

En pilot behöver kunna tänka snabbt och kunna förstå avancerade system, men det är ändå ett ganska smalt skillset. Antagligen kan man fortfarande vara dum i huvudet i ett bredare sammanhang, dvs tro på konspirationsteorier eller få för sig att random snubbe på internet har bättre koll än beprövad vetenskap (t.ex i frågor om vaccin, ADHD eller könsdysfori). Vilket ju stämmer rätt bra med det minst sagt aspiga intrycket vi fått av "Belax" (eller ska vi kalla dem Maxinda?)

Av Belindas instagram (som säkert är stängd nu) framgår att inte bara verkar vara framgångsrik pilot utan även gillar cross och motorcyklar. Cool tjej! Om man ska amatörpsykoliogisera lite så signalerar bilderna ganska mycket "pojkflicka". Kanske är det en tyst revolt att önska sig en klassisk gentleman? (eller vad som får duga som det!)
Vad har han sagt om könsdysfori? Forskning i det är ganska ung och knappast fullständig. Forskning är heller inte linjär, utan får ofta olika resultat, spretar, får revideras osv. Folk som säger "man ska lita på vetenskapen" är fan lika korkade som foliehattarna då ni cherrypickar forskningsstudier som passar er hypotes. Särskilt i humaniora på områden som i princip är omöjliga för dubbelblindade studier.
Citera
2026-09-27, 15:17
Avstängd
Både Max och Ubbe kommer få ett stort wake-up när de får barn och blir oändligt trötta.
Då får man omvärdera sina åsikter och kroppskontrollen blir bland annat ifrågasatt.

😅

Citat:
Ursprungligen postat av Kameroda
Han sa själv att han var där för att finna sin livskamrat, inte för att göra bra TV.

Sen klipper de förstås dem också så att de ska skapa reaktioner från folk likt dig, vilket de verkar lyckas med.
Citera
2026-09-27, 15:20
Avstängd
Ubbe är en sån som kan säga vid förlossningen
Nej ingen epidural

MIN KVINNA KAN MINAANN FÖDA BARN FÖE JAG STÅR BREDVID OCH PUSHAR HENNE

😇
Sen slänger barnmorskan ut honom för att köpa dricka och hans kvinna får sin epidural medans han är iväg.

❗️

Citat:
Ursprungligen postat av Trash-Panda84
Vem är förvånad över att Urban känner sig hotad av en vibrator, handen upp?

Vad gör ens Belinda & Max i programmet? Stroppigare personer går knappast att hitta och det har dom verkligen ingenting för……
Men! Kollat på Updejt nu, så mycket som Max pratar där har han inte gjort under 7 avsnitt på GVFÖ sammanlagt.

Såklart Fredrik spenderar sin tid mellan Åre & Thailand. Typisk snubbe som backpackar i djungel för att ”finna sig själv” …..
Citera
2026-09-27, 15:33
Medlem
Det blir ju verkligen bara pinsammare och pinsammare, jag förstår Max och Belindas reaktioner MEN, eftersom det är TV så måste man väl ändå vara införstådd med att ”förnedring” ingår i konceptet för att det ska locka fler (yngre) tittare…

Men det kändes bara pinsamt att se senaste avsnittet. Det är fullvuxna människor som ska ”gifta sig”. Det är inga fjortisar som är med i pinsamma dokusåpor som PH och liknande fjortisprogram…
Citera
2026-09-27, 15:55
Medlem
Sara och Gabriel kommer att leka med lådan.
Att Max och Belinda inte kommer att röra den är jag helt säker på.

Jag köper Urbans resonemang eftersom jag vet att vänjer man sig vid vibrator blir det svårt utan. Konstigt att Leigh lärt sig tvärtom på sin utbildning. Jag vet att jag inte är ensam om detta.

Edin vet inte vad det är i lådan. Likaså Max.
Citera
2026-09-27, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milliemolly
Sara och Gabriel kommer att leka med lådan.
Att Max och Belinda inte kommer att röra den är jag helt säker på.

Jag köper Urbans resonemang eftersom jag vet att vänjer man sig vid vibrator blir det svårt utan. Konstigt att Leigh lärt sig tvärtom på sin utbildning. Jag vet att jag inte är ensam om detta.

Edin vet inte vad det är i lådan. Likaså Max.

Det är 2026. ALLA har koll på sexleksaker på ett eller annat sätt. Ingen människa kan undgå all exponering för sex och sexleksaker, det är inget revolutionerande precis.
Citera
2026-09-27, 16:27
Medlem
Hur många gånger kan vi räkna ihop till att Leigh bemöter alla med ”just det”
Citera
2026-09-27, 16:56
Medlem
Det intressanta är ju att vissa av männen känner sig hotade av sexleksakerna och menar att deras egna "redskap" är gott nog. Hallå, onani? Eller det kanske man inte låter sin kvinna göra? 🤦
Citera
2026-09-27, 16:59
Medlem
Addebooii88s avatar
Det är bra att undvika vissa sexleksaker, lekte förr med sån där masturbator fleshlight (med masserade vibrationer) och den var så pass bra att riktig mus inte kändes lika kul längre. Lite som med porr, det känns renare att vara utan.
Citera
2026-09-27, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sesamsmaland1986
Nej ingen epidural

😇
Sen slänger barnmorskan ut honom för att köpa dricka och hans kvinna får sin epidural medans han är iväg.

❗️
Haha som Paolo Robertos tvärsäkra "Jag kan förlösa ett barn, det är bara att föda, jag har kompetensen"
Citera
2026-09-27, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sesamsmaland1986
Nej ingen epidural

😇

❗️

Han kommer också att kräva inte ett extra stygn, utan TRE extra stygn sk ”husband stich” av barnmorskan när Olivia ska sys ihop så att inte barnet förstör Urbans sexliv.
Citera
2026-09-27, 17:23
Medlem
Här är foton och beskrivning av de två nya paren:

https://www.expressen.se/noje/tv-och-streaming/nya-par-till-svts-gift-vid-forsta-ogonkastet-xl/

Till flummige Fredrik har de hittat en Tantra-tant med näsring. Så de lär väl ha kul ihop.
Det andra paret ser mer normala ut, men med tanke på castinggänget så kanske dessa är såna cultmänniskor som äter spädbarn levande eller nåt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in