2026-08-27, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Jo, du har en poäng. "Jag vill inte att min kvinna dricker kaffe och jag kommer inte dricka kaffe (för jag dricker inte kaffe)".

Frågan som kom upp handlade ju dock om otrohet. Kring otrohet brukar folk ha "regler" för vad de räknar som otrohet och vad som inte är ok att deras partner gör. Han sätter den ribban vid vänskap med det motsatta könet. Han ser väl det som otrohet på något sätt. Att hans kvinna skulle ha förtroliga samtal med en annan man och umgås med en annan man på tu man hand.
Han är en tönt.
Citera
2026-08-27, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Han är en tönt.

Han är kanske svartsjuk och orolig att hon ska vara med någon annan man? Och vill inte visa denna sårbarhet. Så den förkläds i tvärsäkra uttalanden om hur reglerna ska se ut för honom och hans kvinna.
Då visar han pondus och rakhet, istället för rädsla/osäkerhet/svartsjuka och sårbarhet. Typ.
Citera
2026-08-27, 21:23
Medlem
Citat:
Han är kanske svartsjuk och orolig att hon ska vara med någon annan man? Och vill inte visa denna sårbarhet. Så den förkläds i tvärsäkra uttalanden om hur reglerna ska se ut för honom och hans kvinna.
Då visar han pondus och rakhet, istället för rädsla/osäkerhet/svartsjuka och sårbarhet. Typ.
Han visar enbart osäkerhet genom att vilja begränsa hennes umgänge med hennes vän som hon haft sedan barndomen. Hoppas hon lägger benen på ryggen snart.
Citera
2026-08-27, 21:39
Medlem
Citat:
Han visar enbart osäkerhet genom att vilja begränsa hennes umgänge med hennes vän som hon haft sedan barndomen. Hoppas hon lägger benen på ryggen snart.

Jag hoppas mer på att han får träffa hennes barndomsvän, märker hur trevlig denna barndomsvännen är. Slutar vara nojig över deras vänskap då han inser att det verkligen bara är vänskap. Och lär sig att män och kvinnor kan vara vänner utan att vilja andra saker med varandra. Och inser att det är han som har svårigheter med att ha kvinnliga vänner. Och att hon inte har problem med att ha manliga vänner, som hon har känt sedan hon var barn. Det hade varit en härlig tvist att se!
Citera
2026-08-27, 21:41
Medlem
Citat:
Jag hoppas mer på att han får träffa hennes barndomsvän, märker hur trevlig denna barndomsvännen är. Slutar vara nojig över deras vänskap då han inser att det verkligen bara är vänskap. Och lär sig att män och kvinnor kan vara vänner utan att vilja andra saker med varandra. Och inser att det är han som har svårigheter med att ha kvinnliga vänner. Och att hon inte har problem med att ha manliga vänner, som hon har känt sedan hon var barn. Det hade varit en härlig tvist att se!

You romantic you ❤️

Hoppas på att du får rätt. Men tvivlar.
Citera
2026-08-27, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Tveksamt. Har man redan sånt grovt psykopatiskt beteende tror jag man är helt körd.

Run bitch, run!
Du har rätt,han är ett hopplöst fall!
Citera
2026-08-27, 23:34
Medlem
Citat:

Citera
2026-08-27, 23:37
Medlem
pannkakaegotts avatar
Fick ont i magen av Urban. Hela han känns som en stor röd flagga. Är han någon sektledare för andra trasiga män? Ge mig lite skvaller. Någon som känner han privat.
Annars känns det som säsongen kan bli riktigt rolig att titta på .
Citera
2026-08-28, 05:04
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pannkakaegott
Fick ont i magen av Urban. Hela han känns som en stor röd flagga. Är han någon sektledare för andra trasiga män? Ge mig lite skvaller. Någon som känner han privat.
Annars känns det som säsongen kan bli riktigt rolig att titta på .

Ja konceptet verkar ju mycket bättre än det förra. Bäst av allt är att man slipper den vedervärdiga sexologen som inte kunde hålla en enda tanke i huvudet utan att vara pervers och snuskig. Även den totalt menlösa indiern är skönt att slippa se och höra.
Citera
2026-08-28, 07:24
Medlem
Dessvärre för han Edins del blir det nog inget lyckosamt äktenskap, hans partner uttryckte redan i avsnitt 2 att hon "önskar han tar mer kommando". Det vill säga han är inte maskulin nog och är inget man ändrar i en handvändning.
Citera
2026-08-28, 07:46
Medlem
Jag brukar inte kommentera så hårt om någon men Urban är ju lite halvt onormal och ev. manipulativ?

Hans tjej har känt en killkompis sen hon gick i sexan, hon kommer alltså inte få träffa honom själv? Hon föreslår att dom kan ses tillsammans och får inte direkt någon entusiasm tillbaka.

Tyvärr dras ju en del tjejer till den här personlighetstypen. Bro-science killar som nog innerst inne är rätt osäkra och inte är i närheten så framgångsrika som de tror.
Citera
2026-08-28, 08:11
Medlem
Citat:
Jag märker dock att folk har missat att Urban faktiskt sa att samma sak gäller honom själv. han skulle inte ha kvinnliga vänner när han är i ett förhållande med en kvinna. Dvs.: han har samma regel för sig själv som för sin kvinna.

En kontrollerande man hade haft en regel för sig (som är mer tillåtande) och en annan regel för sin kvinna (som är mer förbjudande/kontrollerande).

Jag anser nog att det där med dammvippan var värre i så fall. Han känner inte sin nyblivna fru. Att då ge en dammvippa (och sedan smycke) i morgongåva, är inte humoristiskt då. Det blir bara märkligt.

Håller med 👍
Samt är det för tidigt efter bara ett program att döma nån. SVT är experter på att klippa saker och vinkla dem för att maximera känslomässig reaktion.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in