2026-09-24, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solkisen
Japp
Idag tog hon steget att stå framför kameran .
Heidi in the Kitchen , Heidi på promenad , Heidi har handlat , osv tog skruv
Kanske insåg att det var lite konstigt ändå

Ja du , psyket är vidunderligt komplicerat. Hon vet ju att hon en gång haft anorexia .
Men efter det måste något ha hänt !?!

Den där njuroperationen kan ju ha ställt till det såklart . Också .
Men en svältande kropp får konsekvenser. Kroppen tar ju stryk.
Det är ett livshotande tillstånd .
Även när man läser om Nötknäpparsyndrom så kan det härledas till det . Vad är hönan och ägget ?i denna sjuka karusell . Personlighetsstörning , går det ens att komma åt ? Nånsin ? Är man insiktslös är man ju ej mottaglig och en sådan patient söker ju inte hjälp för personlighetsstörning ?
De flyr, förnekar och fortsätter leva i sin värld ju . Men man ska oavsett inte lura följare med osanning …

Bokmässan står för dörren så tar mig ett break från detta sjuka konto. Ha en bra helg allihopa .

Hon fortsatte . Förnekelse och förtränga bort sanningen frodas i denna sjukdom och förmodligen i den som läkaren bedömde henne ha i januari . Personlighetsstörning .

Arbetar du på bokmässan?
Citera
2026-09-24, 14:00
Medlem
cosmic_dancers avatar
Om det är en nytagen bild på henne vi fått se nu, har hon då inte gått upp 20 kg. Varför påstå det, när vi alla utifrån bilden kan se att det inte stämmer
Citera
2026-09-24, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanjagbaravara
Arbetar du på bokmässan?

Tyvärr inte .
Men jag brukar åka 2 dagar varje år .
Det är mitt 14:e år .
Citera
2026-09-24, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.M1725
Ibland har hon sagt att hon ska läsa brev från läkare i community och sen händer det aldrig...
Vi får se! Någon som har sett om hon läst?

Idag har man precis fått höra en läkarröst och när A går runt med sin mobil men jag lyssnade ej så noga vad han sa .
Jag får lyssna om .
Men hon har ej förtroende för honom eftersom han troligen har läst hennes journal ( ja högst troligt såklart ) .
Han var hård mot henne , så att hon trodde att han trodde på journalen han läst är sann ( fniss )
Det är ju falskt att hon har anorexia eller är psykiskt sjuk .
Hon själv har liksom satt punkt för anorexia idag .
Ja , jag tror ej läkare tänker då de läser en journal om en patient de ev ska operera
-Oj , denna journal är nog falsk …..denna överläkare ljög och la in en patient på tvångsvård …….
Citera
2026-09-24, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solkisen
Idag har man precis fått höra en läkarröst och när A går runt med sin mobil men jag lyssnade ej så noga vad han sa .
Jag får lyssna om .
Men hon har ej förtroende för honom eftersom han troligen har läst hennes journal ( ja högst troligt såklart ) .
Han var hård mot henne , så att hon trodde att han trodde på journalen han läst är sann ( fniss )
Det är ju falskt att hon har anorexia eller är psykiskt sjuk .
Hon själv har liksom satt punkt för anorexia idag .
Ja , jag tror ej läkare tänker då de läser en journal om en patient de ev ska operera
-Oj , denna journal är nog falsk …..denna överläkare ljög och la in en patient på tvångsvård …….

Är det i community?
Citera
2026-09-24, 14:18
Medlem
Ingen som kan visa bilden hon la upp på sig själv?
Citera
2026-09-24, 14:21
Medlem
Skampis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knazzz
Mamman var väl med på förhandlingen om fortsatt tvångsvård?
Ja, det har du nog rätt i. Om jag inte minns fel så nämnde de i poddavsnittet "när jag nästan dog" att de båda såg hur sakkunnig läkare "pratade som med en gammal vän" med juristen lol (de är nog inte vana vid att folk pratar trevligt med varandra eftersom de jämt är på hugget och tycker alla andra är idioter).
Citera
2026-09-24, 14:26
Medlem
Hon la upp en story där hennes lunch var choklad och redbull, som hon får passa på att dricka när H inte är hemma för hon får alltid skäll när hon dricker dom men eh aa.

Någon säger att den hoppas att hon inte bara äter choklad till lunch och att den blir orolig och att Alice får ta hand om sig.
Alice skriver att hon är en väldigt sarkastisk person som driver mycket om sig själv och att man inte behöver vara orolig över hennes kost, hon är tacksam med man behöver inte oroa sig. Hon mår bra. Ingen anorexi
"end of story så SNÄLLA jag ber er en gång för alla kan vi lämna anorexi stämpeln bakom oss nu ?"
Personen nämnde inte ens anorexi. Om en person som säger sig ha mycket smärta, som får krampanfall, tappat massa hår pga näringsbrist osv är det väl inte konstigt att någon reagerar på att hon äter choklad till lunch? Tydligt att Alice inte vill bli frisk.

Bara jag som missat att hon driver om sig själv? Aldrig uppfattat henne som skojsig, bjuder på sig och driver om sig själv.
Citera
2026-09-24, 14:28
Medlem
Hon har raderat flera av sina storys.
Men nu är hon ute och handlar. Hon som knappt kan gå och aldrig kommer utanför dörren, isolerad och instängd.
Citera
2026-09-24, 16:14
Medlem
Så läkarna som behandlade henne på IVA och ansåg att hon har anorexi och allvarlig personlighets störning och att det hittades laxermedel i väskan är också konspirationsteoretiker då eller?

Också att det står i domen att hon bagatelliserar sin vikt med att hon är så kort, med tanke på att hon skriver på insta att hon inte kunde behålla något och därför gick ner i vikt varför säger man inte det då, exempelvis ”ja detta är ju det jag söker vård för, hjälp mig” blir ju väldigt motsägelsefullt, samt att hon avek från sjukhuset innan när dom ville hjälpa henne.
Senast redigerad av Loppan199 2026-09-24 kl. 16:18.
Citera
2026-09-24, 16:15
Medlem
Nu är hon framför kameran i ett långt gråtigt inlägg iklädd päls där hon förklarar hur trött hon är på att få höra om att hon haft och har anorexi för hon har inte det utan det är epilepsi medicinen som skapat det. Hon har päls inne sminkad och fräsch vilket Alice alltid är. Tycker hon borde gå i terapi och ta hand om sig och sin självkänsla istället för att söka en identitet i sjukdomar.
Citera
2026-09-24, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dufslag
Nu är hon framför kameran i ett långt gråtigt inlägg iklädd päls där hon förklarar hur trött hon är på att få höra om att hon haft och har anorexi för hon har inte det utan det är epilepsi medicinen som skapat det. Hon har päls inne sminkad och fräsch vilket Alice alltid är. Tycker hon borde gå i terapi och ta hand om sig och sin självkänsla istället för att söka en identitet i sjukdomar.

Jag tänker att hon kommer bli sån galen tant med svart hår, långa röda naglar, tydligt hårt sminkad och päls året runt, samt tomma påsar från Chanel, Louis Vuitton och Prada för att folk ska tro att hon alltid shoppar och har cash
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in