2026-09-24, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thunderbirdz
På morgonen postade Alice ett inlägg att hon bakar kakor till ett grupp äldre som ska träffas. Senaste dagarna är vi flera som ifrågasatt här i tråden om Alice verkligen bakar och ger bort till äldre eftersom hon aldrig postar något om det. Och nu kommer det plötsligt för första gången ett inlägg att hon minsann bakar för att ge bort.
Bara jag som får en stark känsla av att detta inte är ett sammansträffande utan att Alice verkligen läser här inne? Har ju varit flera gånger tidigare som det skrivits saker i tråden som Alice sen postar på sin insta.

I så fall vill jag säga till dig Alice att Igår på dina reels var det bara "Mamma ska gör det här, mammas paket har kommit, mamma provar sina nya stövlar, mamma hit mamma dit". Vore det inte roligt om du som äger kontot visade upp dig någon gång? Det heter väl Alice in the kitchen inte Heidi in the kitchen?
Hon läser här, tro mig!
Citera
2026-09-24, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av byttan
Hon läser här, tro mig!

Måste varit akut underskott på kakor... eller hur tidigt fikar pensionärer? Om man är uppe 06 och bakar...

Och så pratade om hon träning på recept, att det är det hon har. Stretchar på gymmet.
FAR heter det väl, fysisk aktivitet på recept. Men behöver man gå till gymmet för att stretcha?

Det har känts i omgångar som att hon har läst här... men nu är det som att hon svarar folk här i var och varannan story. Haha.
Citera
2026-09-24, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinterkraksjuka
Måste varit akut underskott på kakor... eller hur tidigt fikar pensionärer? Om man är uppe 06 och bakar...

Och så pratade om hon träning på recept, att det är det hon har. Stretchar på gymmet.
FAR heter det väl, fysisk aktivitet på recept. Men behöver man gå till gymmet för att stretcha?

Det har känts i omgångar som att hon har läst här... men nu är det som att hon svarar folk här i var och varannan story. Haha.

Ja nu VET vi alla att hon läser och responderar …. Sjukt det också . Men rimmar med diagnoserna . Alla filter är dock inte borta än . Kör hon solarium eller ett ton tan!?
Citera
2026-09-24, 10:34
Medlem
Hellvetes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sanliii
Haha ja dom var inne på normal och shoppade bland proteinbarsen 😅
Som hon sen kör ner i halsen på sin stackars bror medan hon filmar.
Citera
2026-09-24, 10:35
Medlem
Skampis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solkisen
VET ens mamman om
att hon var där på LPT? Sekretess är stark och skulle ej förvåna mig om mamman ej vet egentliga orsaken och domen . Sjukvårdspersonal får ju ej yppa något om hennes sjukvård.
Varför skulle mamman ta dit sådant om hon visste att det var tvångsvård ? Och varför godkände ej A att kontakta familjemedlem
?
Om inte hon givit samtycke såklart .
Men jag har svårt att se att A givit samtycke till tvångsvården .
Hon kanske ej förstod att det var det hon var inne på själv . !?? Med de diagnoserna kanske man förtränger och skapar en egen sanning som passar ens hjärna bättre .
Jag följde henne intensivt under LPT-tiden och jag tror att mamman visste om att hon tvångsvårdades. Men hon gick väl på Alices snack om att de hade fel och bara missförstod hennes fysiska sjukdom osv. Däremot undanhöll nog Alice viktiga detaljer som det där med att hon försökt få in laxermedel till psyk.

Alice kan inte ha gått med på den inneliggande vården på psyk för då hade aldrig tvångsvårdsbeslut behövts. För att tvångsvårdas via LPT så måste man ha någon slags allvarlig psykisk störning OCH vägra frivillig vård. Alice uppfyllde dessa krav…

Jag hade själv funderat på hur medveten Alice är om sitt sjuka beteende. Tror hon genuint att hon är fysiskt sjuk? Tror hon på riktigt att hon inte svälte sig? Men varför då laxermedel…? Psykisk sjukdom kan vara så jävla komplext alltså. Förnekelsens kraft är rejäl.
Citera
2026-09-24, 10:36
Medlem
Skampis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinterkraksjuka
Jag undrar om hennes läsande här blev intensivare när domen lades upp. Då fattade hon nog att hon behövde hålla koll, för att mota sanningen med nya passande lögner...
Citera
2026-09-24, 11:05
Medlem
Japp
Idag tog hon steget att stå framför kameran .
Heidi in the Kitchen , Heidi på promenad , Heidi har handlat , osv tog skruv
Kanske insåg att det var lite konstigt ändå

Ja du , psyket är vidunderligt komplicerat. Hon vet ju att hon en gång haft anorexia .
Men efter det måste något ha hänt !?!

Den där njuroperationen kan ju ha ställt till det såklart . Också .
Men en svältande kropp får konsekvenser. Kroppen tar ju stryk.
Det är ett livshotande tillstånd .
Även när man läser om Nötknäpparsyndrom så kan det härledas till det . Vad är hönan och ägget ?i denna sjuka karusell . Personlighetsstörning , går det ens att komma åt ? Nånsin ? Är man insiktslös är man ju ej mottaglig och en sådan patient söker ju inte hjälp för personlighetsstörning ?
De flyr, förnekar och fortsätter leva i sin värld ju . Men man ska oavsett inte lura följare med osanning …

Bokmässan står för dörren så tar mig ett break från detta sjuka konto. Ha en bra helg allihopa .

Hon fortsatte . Förnekelse och förtränga bort sanningen frodas i denna sjukdom och förmodligen i den som läkaren bedömde henne ha i januari . Personlighetsstörning .
Citera
2026-09-24, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solkisen
Japp
Idag tog hon steget att stå framför kameran .
Heidi in the Kitchen , Heidi på promenad , Heidi har handlat , osv tog skruv
Kanske insåg att det var lite konstigt ändå

Ja du , psyket är vidunderligt komplicerat. Hon vet ju att hon en gång haft anorexia .
Men efter det måste något ha hänt !?!

Den där njuroperationen kan ju ha ställt till det såklart . Också .
Men en svältande kropp får konsekvenser. Kroppen tar ju stryk.
Det är ett livshotande tillstånd .
Även när man läser om Nötknäpparsyndrom så kan det härledas till det . Vad är hönan och ägget ?i denna sjuka karusell . Personlighetsstörning , går det ens att komma åt ? Nånsin ? Är man insiktslös är man ju ej mottaglig och en sådan patient söker ju inte hjälp för personlighetsstörning ?
De flyr, förnekar och fortsätter leva i sin värld ju . Men man ska oavsett inte lura följare med osanning …

Bokmässan står för dörren så tar mig ett break från detta sjuka konto. Ha en bra helg allihopa .

Hon fortsatte . Förnekelse och förtränga bort sanningen frodas i denna sjukdom och förmodligen i den som läkaren bedömde henne ha i januari . Personlighetsstörning .
Bokmässan är alltid lika spännande, ha så kul!
Citera
2026-09-24, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av byttan
Idag ska communityt få ta del av läkarsamtal och nåt brev från läkare.

Ibland har hon sagt att hon ska läsa brev från läkare i community och sen händer det aldrig...
Vi får se! Någon som har sett om hon läst?
Citera
2026-09-24, 11:47
Medlem
Ja idag stod hon själv framför kameran, det är ju bra! Kul att se henne tycker jag
(Väldigt bylsiga kläder, men men).
Citera
2026-09-24, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skampi
Jag följde henne intensivt under LPT-tiden och jag tror att mamman visste om att hon tvångsvårdades. Men hon gick väl på Alices snack om att de hade fel och bara missförstod hennes fysiska sjukdom osv. Däremot undanhöll nog Alice viktiga detaljer som det där med att hon försökt få in laxermedel till psyk.

Alice kan inte ha gått med på den inneliggande vården på psyk för då hade aldrig tvångsvårdsbeslut behövts. För att tvångsvårdas via LPT så måste man ha någon slags allvarlig psykisk störning OCH vägra frivillig vård. Alice uppfyllde dessa krav…

Jag hade själv funderat på hur medveten Alice är om sitt sjuka beteende. Tror hon genuint att hon är fysiskt sjuk? Tror hon på riktigt att hon inte svälte sig? Men varför då laxermedel…? Psykisk sjukdom kan vara så jävla komplext alltså. Förnekelsens kraft är rejäl.

Mamman var väl med på förhandlingen om fortsatt tvångsvård?
Citera
2026-09-24, 12:49
Medlem
Nara på Snap brukar lägga upp när folk kontaktar henne, igår la hon upp printat från när alice skrivit till henne ”kan vi ringas?”
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in