Citat:
Ursprungligen postat av
5-Fatale
När jag och maken träffades var jag ”den snygga” och han ”not so much”. Härom dagen tittade jag på honom tvärs över matbordet och insåg att förhållandet numera är det omvända. Medan åren har begåvat honom med både grå tinningars charm och en trygg utstrålning har de istället gett mig ett mer ogynnsamt förhållande till spegeln.
Vad värre är, när jag berättade om min upptäckt nickade han bara och sa ”jaa”, som om det vore ett sedan länge etablerat faktum 😳. Har han alltså under flera år njutit av att han har fått en allt större potentiell "marknad” och samtidigt lugnt konstaterat att min har krympt i samma takt?
Egentligen känner jag mig inte så oroad utan är rätt så trygg i det vi har - men ändå, borde jag bjuda till lite extra nu?
Du älskar ju din man. Så det är klart att
du ser honom som läcker och kanske rentav läckrare nu än förr, då din kärlek och åtrå för honom har växt under era år tillsammans. Så det är ju inte konstigt om
du tror att andra också finner honom mer attraktiv nu. Även om så inte alls behöver vara fallet.
Att han tror att han har en större "marknad", är väl för att han är mer intressant för mogna kvinnor nu. Och mogna kvinnor vågar flirta. När han var ung, var det förmodligen lika många unga tjejer som såg honom som intressant, men som inte hade vågat flirta.
Nej, jag tycker inte du ska "bjuda till mer" till din man, som inte ens kunde kosta på sig att ge dig bekräftelse, när du hade en svacka över ditt utseende. Du behöver snarare "bjuda till mer" till dig själv! Göra saker som får dig att må bra, träna, äta nyttigt, vårda dina vänskapsrelationer, ta hand om ditt yttre och ditt inre. Så ska du se att du blir mer nöjd med dig själv och ditt utseende. Och kan ge dig själv bekräftelse för det, som din man verkar oförmögen att ge dig.
I övrigt: ganska oattraktiv med en man som inte kan ge sin kvinna bekräftelse... Så, så trygg verkar han ju inte vara. Hade han varit trygg så hade han sagt någit i stil med "ja, älskling jag vet att jag är attraktivare nu än förr, men jag väljer dig, för du gör mig het av åtrå med din fina och sexiga uppenbarelse".
I övrigt åldras båda könen som både vin och mjölk. Åldrandet är inte nådigt mot någons kropp och utseende, där åldras både män och kvinnor som mjölk. Men många, både män och kvinnor, åldras som vin invärtes: i själen, jaget och personlighet. Prata med en vis 90 åring. Som har tagit till vara på sin livserfarenhet. Det är som att prata med ädlaste vinet!