2026-09-22, 23:35
Medlem
5-Fatales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cmdHoran
Var glad att du har en man som blir snyggare med åren. Kunde varit tvärtom, och då hade du väl antagligen tyckt att det också var fel på nått sätt?
Blir ni aldrig nöjda? ”Typiskt kvinnor”

Du misstar nyfikenhet för gnäll. Gör om och gör rätt!
Citera
2026-09-22, 23:38
Medlem
5-Fatales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Vad tycker du han skulle ha sagt och gjort då, kärringar brukar väl inte direkt vara förstående för kritik eller?

Det var ju min egen kritik så den var ju knappast svår att förstå - i så fall vore jag väl mer än lovligt korkad - som du ungefär, som inte begrep att jag blev förvånad, inte förbannad.
Citera
2026-09-22, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5-Fatale
Varför tror så många av er att sex skulle vara lösningen - vårt sexliv är inget problem, tvärtom.
Ditt svar är ju inte relevant med min fråga, är du dement eller?
Citera
2026-09-23, 00:04
Medlem
Citat:
När jag och maken träffades var jag ”den snygga” och han ”not so much”. Härom dagen tittade jag på honom tvärs över matbordet och insåg att förhållandet numera är det omvända. Medan åren har begåvat honom med både grå tinningars charm och en trygg utstrålning har de istället gett mig ett mer ogynnsamt förhållande till spegeln.

Vad värre är, när jag berättade om min upptäckt nickade han bara och sa ”jaa”, som om det vore ett sedan länge etablerat faktum 😳. Har han alltså under flera år njutit av att han har fått en allt större potentiell "marknad” och samtidigt lugnt konstaterat att min har krympt i samma takt?

Egentligen känner jag mig inte så oroad utan är rätt så trygg i det vi har - men ändå, borde jag bjuda till lite extra nu?
Är det du eller han och som spelar(olika)roller?
Citera
2026-09-23, 00:12
Medlem
Musikopps avatar
Citat:
När jag och maken träffades var jag ”den snygga” och han ”not so much”. Härom dagen tittade jag på honom tvärs över matbordet och insåg att förhållandet numera är det omvända. Medan åren har begåvat honom med både grå tinningars charm och en trygg utstrålning har de istället gett mig ett mer ogynnsamt förhållande till spegeln.

Vad värre är, när jag berättade om min upptäckt nickade han bara och sa ”jaa”, som om det vore ett sedan länge etablerat faktum 😳. Har han alltså under flera år njutit av att han har fått en allt större potentiell "marknad” och samtidigt lugnt konstaterat att min har krympt i samma takt?

Egentligen känner jag mig inte så oroad utan är rätt så trygg i det vi har - men ändå, borde jag bjuda till lite extra nu?
Precis så gör jag också sedan 20 år tillbaka. Nickar och säger jaa, utan att ha hört ett ord hon sa.
Citera
2026-09-23, 00:26
Medlem
LittleFishs avatar
Bjud på ett bra knull nångång ibland och förför lite subilt och sporadiskt så är karln mer än nöjd. Inget en god måltid och en flaska vin en fredagskväll inte kan lösa. Inget att oroa sig över. Om personkemin hållt såhär långt så verkar det gå alldeles utmärkt.
/Hälsningar en annan man.
Senast redigerad av LittleFish 2026-09-23 kl. 00:29.
Citera
2026-09-23, 00:39
Medlem
Smekarn87s avatar
Citat:
Jag inser att du tror att jag är DIN fru, jag tror du misstar dig.

Har ni redan dessa grejer i ordning kommer det gå galant.
Citera
2026-09-23, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rullator-Ronny
Jaha? Alla kvinnor åldras värre än män.
Har sett min beskärda del av kala svettiga flintar, oansade stripiga skägg, ölkaggar under pinsamt åtdragna svångremmar, chipstuttar, utstående näs- och öronhår, Gällivarehäng och knotigt brutna tår med liktornar.
Citera
2026-09-23, 01:45
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:

Om ni har det bra tillsammans är han inte ett dugg intresserad av att vara het eller liknande för andra kvinnor.

Han svarade ju bara jaaa, typ han höll med för att det inte var något ämne han var intresserad av.

Om ni är lyckliga så tycker han fortfarande att du är vackrast i världen!

Men det är aldrig fel att bjuda till heller, tycker att man ska vara lyhörd och uppmärksam på vad ens partner tycker om och överraska varandra så gör något ni gillar att göra tillsammans!
Citera
2026-09-23, 06:24
Medlem
SysterMorbids avatar
Gör slut.
Citera
2026-09-23, 07:04
Medlem
Att bli osäker och klängig kommer inte hjälpa. Sen är det betydligt fler än man tror som uppskattar det trygga i livet. Man får starka band till dem man tagit sig igenom svårigheter med. Men om du vill ta tag i en eventuell osäkerhet kan du ju testa att väcka hans nyfikenhet igen istället. Genom ett nytt självförtroende. Du får väl fiffa upp dig lite. Hitta på nya spännande saker, ikläda dig nya roller osv. Det är ju vad relationsexperter rekommenderar.
Citera
2026-09-23, 07:11
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Det var ju min egen kritik så den var ju knappast svår att förstå - i så fall vore jag väl mer än lovligt korkad - som du ungefär, som inte begrep att jag blev förvånad, inte förbannad.

Det jag menar är att en man säger ju inte åt sin kärring att hon har blivit bedagad direkt, och kommer det fram så är det ju - som i ert fall - bra om kärringen själv inser det.

Jaha, har du bokat konsultering med någon skönhetssalong angående div. ingrepp nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in