2026-09-22, 14:03
Medlem
5-Fatales avatar
När jag och maken träffades var jag ”den snygga” och han ”not so much”. Härom dagen tittade jag på honom tvärs över matbordet och insåg att förhållandet numera är det omvända. Medan åren har begåvat honom med både grå tinningars charm och en trygg utstrålning har de istället gett mig ett mer ogynnsamt förhållande till spegeln.

Vad värre är, när jag berättade om min upptäckt nickade han bara och sa ”jaa”, som om det vore ett sedan länge etablerat faktum 😳. Har han alltså under flera år njutit av att han har fått en allt större potentiell "marknad” och samtidigt lugnt konstaterat att min har krympt i samma takt?

Egentligen känner jag mig inte så oroad utan är rätt så trygg i det vi har - men ändå, borde jag bjuda till lite extra nu?
Citera
2026-09-22, 14:12
Medlem
Smekarn87s avatar
Man kan säga att du borde verkligen bjuda till lite extra framöver. Gör tvåan spelbar så att säga. Uppmuntra honom att kanske ha lite tjejer vid sidan om också så han känner sig beundrad.
Citera
2026-09-22, 14:21
Medlem
CC75s avatar
Så... ditt utseende är det som gör att din man är tillsammans med dig? Har du inget annat att erbjuda än dina looks? Om inte, då bör du utveckla områden som gör att din man inte vill lämna dig för att du är den du är, vad du ger honom genom att vara hans fru, inte för hur du ser ut. Hint, det borde vara så mycket mer.

// CC
Citera
2026-09-22, 14:24
Medlem
anothes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5-Fatale
borde jag bjuda till lite extra nu?
Ja, håll inte bak med "marknaderna" du haft för dig hittills och bjud ombytta roller.

Ordspråk: kvinnor åldras som mjölk, män som vin.
Citera
2026-09-22, 14:27
Medlem
J.Doessons avatar
Är väl aldrig fel att bjuda till lite extra då och då. Så det tycker jag att du borde göra
Citera
2026-09-22, 14:27
Medlem
BiskopBrasks avatar
Hejsan 5-Fatale

Ja åldern far olika hårt fram med oss. Du borde absolut bjuda till lite extra, det gäller oss alla när vi kommit över på döhalvan. Man får snygga till sig, se till att hålla sig i form, lite elegantare och dyrare kläder, och inte vänta för länge med sexet. Och så överraskningarna förstås! Är det inte dags för en tur till en skördefest till helgenoch så en bra middag när ni kommer hem, och så lite rajtantajtan? Jag blev förförd på soffan i går (en måndag!!!), hur kul som helst efter 30 år ihop.
Citera
2026-09-22, 14:28
Avstängd
Var glad att du har en man som blir snyggare med åren. Kunde varit tvärtom, och då hade du väl antagligen tyckt att det också var fel på nått sätt?
Blir ni aldrig nöjda? ”Typiskt kvinnor”
Citera
2026-09-22, 14:36
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Vad värre är, när jag berättade om min upptäckt nickade han bara och sa ”jaa”, som om det vore ett sedan länge etablerat faktum 😳. Har han alltså under flera år njutit av att han har fått en allt större potentiell "marknad” och samtidigt lugnt konstaterat att min har krympt i samma takt?

Vad tycker du han skulle ha sagt och gjort då, kärringar brukar väl inte direkt vara förstående för kritik eller?
Citera
2026-09-22, 14:45
Medlem
2560ps avatar
Inget att noja över, karln din verkar ju tillfreds. Visst, rätt vad det är kan ju en medelålderskris slå till, när det plötsligt ska skaffas unga tjejer och sportbilar - men är det en sån gubbe du har ska du isf bara vara glad att bli av med honom. Hursom är det inte mycket du kan göra åt din situation, mer än att hålla honom nöjd.
Citera
2026-09-22, 14:47
Medlem
Jaha? Alla kvinnor åldras värre än män.
Citera
2026-09-22, 14:50
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rullator-Ronny

Inte min kärring.

Bara en undran, hur länge sen var det du torkade av speglarna hemma för övrigt?
Citera
2026-09-22, 14:52
Medlem
Din-gamla-mammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rullator-Ronny

Män åldras som vin, kvinnor åldras som mjölk /Sokrates
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera