2026-09-25, 11:28
Medlem
5-Fatales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TreponemaPallidum
Vad menar du då själv med att "bjuda till"?
Är det något du håller tillbaka som du vet att han skulle uppskatta?

Nope. Och jag menar uppenbarligen ingenting speciellt, men bjuda till innebär ju bara att man anstränger sig eller gör sitt bästa för något eller någon. Förutom sexuella bravader skulle det kunna vara att låta honom slippa städa, tvätta bilen ibland, klä upp sig mera, vara mer uppmärksam, försöka uppskatta hans intressen mer - vad som helst som eventuellt passar den enskilde. Jag frågade faktiskt inte VAD jag skulle göra, jag frågade OM.
Citera
2026-09-25, 11:33
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5-Fatale
Nope. Och jag menar uppenbarligen ingenting speciellt, men bjuda till innebär ju bara att man anstränger sig eller gör sitt bästa för något eller någon. Förutom sexuella bravader skulle det kunna vara att låta honom slippa städa, tvätta bilen ibland, klä upp sig mera, vara mer uppmärksam, försöka uppskatta hans intressen mer - vad som helst som eventuellt passar den enskilde. Jag frågade faktiskt inte VAD jag skulle göra, jag frågade OM.

Fast OM är ju lite svårt att svara på, vi vet ju inte hur mycket du redan anstränger dig. Men vi män brukar väl generellt vara rätt low maintenance, så utan att veta tror jag din karl är nöjd med dig som du är. I vanliga fall brukar ju vara ni kvinnor som klagar på att vi män inte anstränger oss tillräckligt, så han borde ha det bättre än de flesta
Citera
2026-09-25, 11:34
Medlem
Citat:

Men det framstår ju inte alls som genuint, utan snarare som ett desperat försök att rädda situationen. Det blir nästan patetiskt.

Först nedvärderar du dig själv genom själva frågan, och nu försöker du dessutom kompensera för det genom ett genomskinligt försök att ”bjuda på”.

Jag får därför intrycket att hela din berättelse egentligen bara är en hypotetisk fråga – en situation som sannolikt aldrig ens har ägt rum.
Citera
2026-09-25, 14:56
Medlem
Citat:
Jag förstår vad du menar, men det finns fall som kanske är lite mer uppenbara än andra. Och jag har dessutom alltid tyckt att det gäller väldigt många karlar.

I rättvisans namn så var det ju jag som tillskrev honom den tanken och du drar lite väl förhastade slutsatser om hans förmåga att bekräfta mig kan jag tycka. Men visst, den här gången fallerade han, fast mest med att förstå att det låg en viss stress i observationen för min del.

Ändå valde du en 10 år yngre man, fast du tycks föredra grå tinningar och åldrande män. Hehe.

I ett läge där det är väldigt viktigt att inte fallera. När ens partner börjar vackla över sin egen duglighet, oavsett om det gäller utseendet eller något annat. Så behöver man sanningsenligt bekräfta sin partner. Så att ens partner inte börjar ställa frågor på tex. ett anonymt forum pga. att tankarna fortsätter mala kring det hela.
Citera
2026-09-25, 15:05
Medlem
Citat:

Äsch, är han inte nöjd med dig som du är. Så är det snarare du som behöver byta bort honom. Livet är för kort för att vara någons dörrmatta.

Göra fina saker för varandra, ska man göra för att man vill göra det, inte för att man är rädd att annars bli lämnad.

Skaffa dig själv lite självrespekt!
Citera
2026-09-25, 20:16
Medlem
SnutteFia03s avatar
Antar att du trollar, men skriver ändå.

Vilket märkligt förhållande ni verkar ha, eller åtminstone din syn på det, där du jämför vem som är "den snygga" och pratar om en potentiell "marknad" baserad på det?

Sen med att bjuda till "lite extra". Du menar att du håller tillbaka annars, varför då isåfall? Man ger allt det man vill och kan i ett sunt förhållande och tänker inte i de här termerna normalt sett.
Citera
2026-09-25, 21:31
Medlem
5-Fatales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2560p
Fast OM är ju lite svårt att svara på, vi vet ju inte hur mycket du redan anstränger dig. Men vi män brukar väl generellt vara rätt low maintenance, så utan att veta tror jag din karl är nöjd med dig som du är. I vanliga fall brukar ju vara ni kvinnor som klagar på att vi män inte anstränger oss tillräckligt, så han borde ha det bättre än de flesta

Haha, tack du, det var ju en väldigt trevlig slutsats 😘
Citera
2026-09-25, 21:43
Medlem
5-Fatales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kleiner
Men det framstår ju inte alls som genuint, utan snarare som ett desperat försök att rädda situationen. Det blir nästan patetiskt.

Först nedvärderar du dig själv genom själva frågan, och nu försöker du dessutom kompensera för det genom ett genomskinligt försök att ”bjuda på”.

Jag får därför intrycket att hela din berättelse egentligen bara är en hypotetisk fråga – en situation som sannolikt aldrig ens har ägt rum.

Va? DU tolkar min fråga helt fel men ändå är det JAG som desperat försöker rädda situationen? 😄

Nu tror jag ändå du är mer än lovligt taggad på att framstå som den som har rätt kära du. Den beskrivna situationen är helt igenom äkta, men oavsett vilket, det vill säga om den ändå vore hypotetisk finner JAG frågeställningen intressant. Du kan ju å andra sidan bara låta bli att slösa hjärnceller på den och sluta kommentera.
Citera
2026-09-25, 21:53
Medlem
5-Fatales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Ändå valde du en 10 år yngre man, fast du tycks föredra grå tinningar och åldrande män. Hehe.

I ett läge där det är väldigt viktigt att inte fallera. När ens partner börjar vackla över sin egen duglighet, oavsett om det gäller utseendet eller något annat. Så behöver man sanningsenligt bekräfta sin partner. Så att ens partner inte börjar ställa frågor på tex. ett anonymt forum pga. att tankarna fortsätter mala kring det hela.

Jag uppskattar att du verkar ha omsorg om mitt välbefinnande, verkligen 🙏, det hedrar dig. Jag fortsätter dock att hävda att du kanske är lite snabb i dina slutsatser och eventuellt likställer mitt liv med ditt eget.

Det här foruminlägget är inte ett substitut för någonting annat alls. Eftersom det är mitt första besök på Fb någonsin tyckte jag bara det var en intressant första frågeställning. Inget trauma, ingen desperation, ingen tragedi, bara en vanlig enkel och sanningsenlig fråga. Försök gärna att tolka den som en sådan
Citera
2026-09-25, 22:09
Medlem
5-Fatales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Äsch, är han inte nöjd med dig som du är. Så är det snarare du som behöver byta bort honom.

Är fullständigt med dig på den, men det är ju - så vitt någon av oss vet - inte en sanning idag. Så... vad var min fråga nu igen?

Citat:
Göra fina saker för varandra, ska man göra för att man vill göra det, inte för att man är rädd att annars bli lämnad.

100% med på den slutsatsen.

Citat:
Skaffa dig själv lite självrespekt!

Ett bra råd, men ganska bortkastat. HAR jag ingen självrespekt så lär inte din kommentar hjälpa mig att få någon, eftersom den indikerar att jag är en loser som inte redan åtnjuter den. Å andra sidan, om jag redan HAR självrespekt... så, precis lika bortkastat 😊
Citera
2026-09-25, 22:24
Medlem
5-Fatales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnutteFia03
Antar att du trollar, men skriver ändå.

Vilket märkligt förhållande ni verkar ha, eller åtminstone din syn på det, där du jämför vem som är "den snygga" och pratar om en potentiell "marknad" baserad på det?

Sen med att bjuda till "lite extra". Du menar att du håller tillbaka annars, varför då isåfall? Man ger allt det man vill och kan i ett sunt förhållande och tänker inte i de här termerna normalt sett.

RIKTIGT trött blir jag på att det nu är 3 andra kvinnor (så vitt jag har kunnat bedöma) som nu bedömt att jag är ett troll. Inte en enda man faktiskt - vilket nästan förvånar mig mer, men också gläder 🥰. Så, ni 3 kvinnor, vad är ert problem?

Att jag vågar konfrontera? Att jag vågar vara lite hård? Att jag vågar svara med en sexigt smaskig detalj, Att jag inte bemödar mig om att be om ursäkt. Att jag har tydliga åsikter?

Vad är ert problem?
Citera
2026-09-25, 23:37
Medlem
Citat:
Jag uppskattar att du verkar ha omsorg om mitt välbefinnande, verkligen 🙏, det hedrar dig. Jag fortsätter dock att hävda att du kanske är lite snabb i dina slutsatser och eventuellt likställer mitt liv med ditt eget.

Det här foruminlägget är inte ett substitut för någonting annat alls. Eftersom det är mitt första besök på Fb någonsin tyckte jag bara det var en intressant första frågeställning. Inget trauma, ingen desperation, ingen tragedi, bara en vanlig enkel och sanningsenlig fråga. Försök gärna att tolka den som en sådan

Ja, du skriver ju i "relationsakuten" av en orsak... Så klart jag bryr mig om ditt välbefinnande! Här skriver folk traditionellt om akuta relationella problem...
Nejdå, jämför inte ditt med mitt, jag och min partner ger varandra massivt av bekräftelse och vet också när den andra behöver lite extra av den varan. jag kan inte låta bli att ge min partner dagliga komplimanger!

Det är ditt val av forumdel (relationsakuten) som gör att jag tolkar in att du har problem med det du tar upp i din trådstart. Hade du lagt frågeställningen vanliga relations-delen, så hade jag tolkat ditt inlägg som mer "nyfiket frågande" så, sorry!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in