Citat:
Tips: Om du inte har något dåligt att säga om ditt förhållande så bör du inte säga någonting alls. Klassiskt Seinfeld-citat som det ligger en hel del i. Ingen vill höra om dig och andra människors jättelyckliga förhållanden och hur mycket ni "bekräftar varandra".
Och att TS skulle vara ett troll är otroligt långsökt. Sen är det även rätt osmakligt att kalla henne för ytlig för att hon har helt normala funderingar. Du ser, så fort en person inte 100% tar till sig av dina "råd" går du direkt till attack och klistrar etiketter på dem.
Visst, du och din partner (™) är ju så upplysta och övermänskliga att ni helt bortser från ytliga saker som utseende och bara är kära i varandras själar osv, men för oss vanliga dödliga som du ser ner på funkar det inte alltid riktigt så, utan för oss är även utseende och funderingar kring utseende och fysisk attraktion osv en del av ekvationen. Det gör oss inte till ytliga. Det gör oss till mänskliga.
Så kom ner lite från dina höga hästar är du snäll.
Och att TS skulle vara ett troll är otroligt långsökt. Sen är det även rätt osmakligt att kalla henne för ytlig för att hon har helt normala funderingar. Du ser, så fort en person inte 100% tar till sig av dina "råd" går du direkt till attack och klistrar etiketter på dem.
Visst, du och din partner (™) är ju så upplysta och övermänskliga att ni helt bortser från ytliga saker som utseende och bara är kära i varandras själar osv, men för oss vanliga dödliga som du ser ner på funkar det inte alltid riktigt så, utan för oss är även utseende och funderingar kring utseende och fysisk attraktion osv en del av ekvationen. Det gör oss inte till ytliga. Det gör oss till mänskliga.
Så kom ner lite från dina höga hästar är du snäll.
Det märks att du aldrig har haft ett kärleksförhållande. För oss som har det/har haft det, så springer vi inte runt och tänker "nu är jag snyggare än min partner/nu är min partner snyggare än mig", som vore förhållandet en slags skönhetstävling där ens motståndare är ens egen kärlekspartner och "marknaden" är "domarna" som avgör vem som vinner: en själv eller ens kärlekspartner. Håller man på så, så är man rätt ytlig. Anser jag.
Sedan att man attraheras av sin partner, delvis pga. partnerns utseende. Är en naturlig och evolutionär sak, som fyller syftet att ockulärt kunna se om man har chans att få frisk och stark avkomma ihop. Alltså: inget ytligt.
Men att direkt eller indirekt ha en skönhetstävling med sin partner = ytligt.
TS och hennes åldrande partner, är rätt ytliga. Precis som alla de där misogyna typerna som skriver "män åldras som vin och kvinnor som mjölk" . De tänker dels bara på utseendet, samtidigt som de missar att vad gäller utseende åldras både kvinnor och män som mjölk. Invärtes däremot, åldras många: både kvinnor och män som finaste vinet!
Jag skriver ju att jag inte tror att TS är ett troll, hur har du det med läsförståelse?
Senast redigerad av TomatKungen 2026-09-26 kl. 23:18.
Senast redigerad av TomatKungen 2026-09-26 kl. 23:18.