Citat:
Det stämmer. Han kramade henne. Så här skriver han:
"För precis när jag vänt mig om stod där också en annan person. En känd kvinna som en gång blåste mig på ganska mycket pengar. (Ingen skriver namn i kommentarerna, för det är inte syftet. Det börjar bli rätt daterat nu. Och jag erkänner: länge bar jag på mycket ilska, sorg och besvikelse. Jag kunde nog hålla liv i ett helt mindre kärnkraftverk med den energin.
Men någonstans på vägen försvann det. Jag har länge undrat hur jag skulle reagera den dag vi plötsligt stod face to face. Skulle jag bli arg? Kall? Skulle jag säga något? Eller bara få lust att låtsas att jag plötsligt blivit väldigt intresserad av en nödutgång?
Inget av det.
Hon log mot mig.
Jag log tillbaka.
Och jag gav henne en kram.
Det kändes bra. Och, det kändes rätt där och då.
Någon kanske tänker att det är att förnedra sig själv. Att man borde markera, hålla distans eller kräva upprättelse.
Jag ser det annorlunda. För mig var det här att ta tillbaka något. Det betyder inte att allt är som förr. Det finns saker som inte kan göras ogjorda med en kram. Det enda som skulle kunna skruva tillbaka vår relation till något liknande det som en gång var, är att den andra personen faktiskt gör rätt för sig.
Men jag behöver inte längre bära det som hände. Jag kan lämna det där det hör hemma: bakom mig.
Och jag vinner"