2026-09-22, 21:07
Medlem
MercedesDeAcostas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuppsan
Tror inte hon mår så dåligt...enligt rykten var hon på gala i går.
Kolla Alexander Erviks Instagram...visst är det allas vår Book som fick en kram av sin fd manager som hon blåste på pengar......låter onekligen så.

Det stämmer. Han kramade henne. Så här skriver han:

"För precis när jag vänt mig om stod där också en annan person. En känd kvinna som en gång blåste mig på ganska mycket pengar. (Ingen skriver namn i kommentarerna, för det är inte syftet. Det börjar bli rätt daterat nu. Och jag erkänner: länge bar jag på mycket ilska, sorg och besvikelse. Jag kunde nog hålla liv i ett helt mindre kärnkraftverk med den energin.
Men någonstans på vägen försvann det. Jag har länge undrat hur jag skulle reagera den dag vi plötsligt stod face to face. Skulle jag bli arg? Kall? Skulle jag säga något? Eller bara få lust att låtsas att jag plötsligt blivit väldigt intresserad av en nödutgång?
Inget av det.
Hon log mot mig.
Jag log tillbaka.
Och jag gav henne en kram.
Det kändes bra. Och, det kändes rätt där och då.
Någon kanske tänker att det är att förnedra sig själv. Att man borde markera, hålla distans eller kräva upprättelse.
Jag ser det annorlunda. För mig var det här att ta tillbaka något. Det betyder inte att allt är som förr. Det finns saker som inte kan göras ogjorda med en kram. Det enda som skulle kunna skruva tillbaka vår relation till något liknande det som en gång var, är att den andra personen faktiskt gör rätt för sig.
Men jag behöver inte längre bära det som hände. Jag kan lämna det där det hör hemma: bakom mig.
Och jag vinner"
Citera
2026-09-22, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nationalizten88
Tar ett tag innan administrationen hinner ikapp och gamla ägarna står fortfarande som ägare
av fastighet 5:305 enligt lantmäteriet, dom är dock utflyttade till fastighet norr om Uppsala.

När alla lagfarter ramlat in och övrig formalia hamnat på plats så går det inte att gömma sig
längre från de offentliga registren. Snipp, snapp, snut så var hemligheten slut....
Folkbokföringen ändras dockninom 24 timmar efter att de har anmält det.....och än är det inte anmält
Citera
2026-09-22, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nationalizten88
Tar ett tag innan administrationen hinner ikapp och gamla ägarna står fortfarande som ägare
av fastighet 5:305 enligt lantmäteriet, dom är dock utflyttade till fastighet norr om Uppsala.

När alla lagfarter ramlat in och övrig formalia hamnat på plats så går det inte att gömma sig
längre från de offentliga registren. Snipp, snapp, snut så var hemligheten slut....
Dessutom
De har väl inte tillträtt till suckunge än..1 oktober var det väl och först då ändras lagfart och sånt
Citera
2026-09-22, 21:42
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MercedesDeAcosta

"För precis när jag vänt mig om stod där också en annan person. En känd kvinna som en gång blåste mig på ganska mycket pengar. (Ingen skriver namn i kommentarerna, för det är inte syftet. Det börjar bli rätt daterat nu. Och jag erkänner: länge bar jag på mycket ilska, sorg och besvikelse. Jag kunde nog hålla liv i ett helt mindre kärnkraftverk med den energin.
Men någonstans på vägen försvann det. Jag har länge undrat hur jag skulle reagera den dag vi plötsligt stod face to face. Skulle jag bli arg? Kall? Skulle jag säga något? Eller bara få lust att låtsas att jag plötsligt blivit väldigt intresserad av en nödutgång?
Inget av det.
Hon log mot mig.
Jag log tillbaka.
Någon kanske tänker att det är att förnedra sig själv. Att man borde markera, hålla distans eller kräva upprättelse.
Jag ser det annorlunda. För mig var det här att ta tillbaka något. Det betyder inte att allt är som förr. Det finns saker som inte kan göras ogjorda med en kram. Det enda som skulle kunna skruva tillbaka vår relation till något liknande det som en gång var, är att den andra personen faktiskt gör rätt för sig.
Men jag behöver inte längre bära det som hände. Jag kan lämna det där det hör hemma: bakom mig.
Och jag vinner"
Oj, den bilden missade jag. Tänkte på att Anna dagligen i 24 år nu skrivit ungefär att den som inte älskar henne går miste om hela härligheten och att hon aldrig glömmer och yada yada. Hon bär på så mycket ilska. Erwik skriver ju precis tvärtom...
"Det enda som skulle kunna skruva tillbaka vår relation till något liknande det som en gång var, är att den andra personen faktiskt gör rätt för sig.
Och jag vinner"
Stackars Anna förlorar igen.
Citera
2026-09-22, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tuppsan
Folkbokföringen ändras dockninom 24 timmar efter att de har anmält det.....och än är det inte anmält

Det kan ta upp till två veckor innan ny folkbokföringsadress registreras efter man anmält detta.
Citera
2026-09-22, 21:44
Medlem
osnutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MercedesDeAcosta

Inget av det.
Hon log mot mig.
Jag log tillbaka.
Och jag vinner"
Bra skrivet av honom.
Vilken tur att Anna verkar ha kunnat lämna det bakom sig!
Hade han varit skyldig henne pengar, hade det kanske varit svårare att glömma?
Citera
2026-09-23, 05:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stolpen22
Det kan ta upp till två veckor innan ny folkbokföringsadress registreras efter man anmält detta.

Det sker digitalt och tar absolut max 48 timmar, har jobbat med systemet (inte på skatteverket men på en myndighet som använder deras system)
Man går in och anmäler och oftast är det bara några timmar innan det slås igenom men vid midnatt är det uppdatering och då ändras det senast. De som tar längre tid är om det finns något som ska kontrolleras eller om systemet inte hittar av nån orsak, alternativt om de lagt in ändringen nära midnatt så kan det dröja till nästa midnatt innan det uppdateras in rätt.

Sen
..det är ju inte säkert att de ens rapporterar adressändring direkt
Vid förra flytten dröjde det flera månader innan samtliga i familjen hade flyttat
Citera
2026-09-23, 11:42
Medlem
Internethuliganens avatar
Intressant man väljer att flytta från denna idyll

https://maps.app.goo.gl/rFN6ygMga49pe4dX8

till totala motsatsen

https://maps.app.goo.gl/Wm87yWTwsdPLR9Vr9
Citera
2026-09-23, 12:24
Medlem
snowbells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Internethuliganen
Intressant man väljer att flytta från denna idyll

https://maps.app.goo.gl/rFN6ygMga49pe4dX8

till totala motsatsen

https://maps.app.goo.gl/Wm87yWTwsdPLR9Vr9

Det verkar vara ett sluttningshus, och då kan det ju tänkas att sällskapsytorna och köket är på övre plan.
Det är ganska vanligt i sutteränghus. Är det någon som vet om så är fallet? Någon som sett planslösning eller bilder inifrån?
Jag tänker bara att allt spring i alla trappor kan slita än mer på Annas värkande knän.
Citera
2026-09-23, 12:31
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snowbell
Det verkar vara ett sluttningshus, och då kan det ju tänkas att sällskapsytorna och köket är på övre plan.
Det är ganska vanligt i sutteränghus. Är det någon som vet om så är fallet? Någon som sett planslösning eller bilder inifrån?
Jag tänker bara att allt spring i alla trappor kan slita än mer på Annas värkande knän.
Anna skrev att dom ska flytta en gång till så dom blir nog inte kvar i ett hus med trappa längre än till Robertos pension - då drar dom hem till Spanien. Kanske en liten lägenhet i Sverige för att kunna åka hit och dra nytta av sjukvård och annat.
Citera
2026-09-23, 12:35
Medlem
Tuttlutts avatar
https://postimg.cc/gallery/tgWSF3g

Skynda er och handla 😁
Undrar hur mycket hon har köpt själv och hur mycket hon tiggt till sig.
Citera
2026-09-23, 13:22
Medlem
snowbells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TPL
Anna skrev att dom ska flytta en gång till så dom blir nog inte kvar i ett hus med trappa längre än till Robertos pension - då drar dom hem till Spanien. Kanske en liten lägenhet i Sverige för att kunna åka hit och dra nytta av sjukvård och annat.

Ok, på så vis. Tack för uppdateringen!
Jag följer inte den här tråden, utan läser bara sporadiskt, så jag visste inte att det bara blir en mellanlandning.
Jag läste i något nyligt inlägg att Anna har ont i en axel, är det också en ålderskrämpa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in