2026-09-23, 13:37
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snowbell
Ok, på så vis. Tack för uppdateringen!
Jag följer inte den här tråden, utan läser bara sporadiskt, så jag visste inte att det bara blir en mellanlandning.
Jag läste i något nyligt inlägg att Anna har ont i en axel, är det också en ålderskrämpa?
"vi vet redan nu att vi kommer flytta igen, minst 1 gång till iaf. 🤭 nån gång så småningom "
Citera
2026-09-23, 13:59
Medlem
Poisonouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snowbell
Det verkar vara ett sluttningshus, och då kan det ju tänkas att sällskapsytorna och köket är på övre plan.
Det är ganska vanligt i sutteränghus. Är det någon som vet om så är fallet? Någon som sett planslösning eller bilder inifrån?
Jag tänker bara att allt spring i alla trappor kan slita än mer på Annas värkande knän.

Med tanke på att hon uppenbarligen knappt kan gå på toaletten utan att skada sig så hon behöver akut magnetröntgen, så är det nog ingen högoddsare.
Citera
2026-09-23, 17:06
Medlem
ElimGaraks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Internethuliganen
Intressant man väljer att flytta från denna idyll

https://maps.app.goo.gl/rFN6ygMga49pe4dX8

till totala motsatsen

https://maps.app.goo.gl/Wm87yWTwsdPLR9Vr9

Ja, jag fattar verkligen inte varför de flyttar från idyllen i Suckunge till det där ghettot.

Det är bara att se på bilderna så förstår ni varför jag ifrågasätter denna flytt.

Dessutom med tanke på familjens förmåga att hamna i konflikter är ju detta rena dynamiten.

Jag har en känsla av att Toledanos just gjort det största misstag som de någonsin gjort.
Citera
2026-09-23, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MercedesDeAcosta
Det stämmer. Han kramade henne. Så här skriver han:

"För precis när jag vänt mig om stod där också en annan person. En känd kvinna som en gång blåste mig på ganska mycket pengar. (Ingen skriver namn i kommentarerna, för det är inte syftet. Det börjar bli rätt daterat nu. Och jag erkänner: länge bar jag på mycket ilska, sorg och besvikelse. Jag kunde nog hålla liv i ett helt mindre kärnkraftverk med den energin.
Men någonstans på vägen försvann det. Jag har länge undrat hur jag skulle reagera den dag vi plötsligt stod face to face. Skulle jag bli arg? Kall? Skulle jag säga något? Eller bara få lust att låtsas att jag plötsligt blivit väldigt intresserad av en nödutgång?
Inget av det.
Hon log mot mig.
Jag log tillbaka.
Och jag gav henne en kram.
Det kändes bra. Och, det kändes rätt där och då.
Någon kanske tänker att det är att förnedra sig själv. Att man borde markera, hålla distans eller kräva upprättelse.
Jag ser det annorlunda. För mig var det här att ta tillbaka något. Det betyder inte att allt är som förr. Det finns saker som inte kan göras ogjorda med en kram. Det enda som skulle kunna skruva tillbaka vår relation till något liknande det som en gång var, är att den andra personen faktiskt gör rätt för sig.
Men jag behöver inte längre bära det som hände. Jag kan lämna det där det hör hemma: bakom mig.
Och jag vinner"
Tack för bra inlägg i tråden!

Detta är ju nästan för bra. Erwik gör handlar precis så som Anna önskar/påstår att hon gör. Han vänder andra kinden till, glömmer och går vidare.

Och det han väljer att förlåta är alltså en stor summa pengar som inte betalades ut, inte inbillade oförätter som Anna hela tiden "förlåter".

Hoppas att hon läser hans inlägg, och tänker efter ....
Citera
2026-09-23, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tuppsan
Det sker digitalt och tar absolut max 48 timmar, har jobbat med systemet (inte på skatteverket men på en myndighet som använder deras system)
Man går in och anmäler och oftast är det bara några timmar innan det slås igenom men vid midnatt är det uppdatering och då ändras det senast. De som tar längre tid är om det finns något som ska kontrolleras eller om systemet inte hittar av nån orsak, alternativt om de lagt in ändringen nära midnatt så kan det dröja till nästa midnatt innan det uppdateras in rätt.

Sen
..det är ju inte säkert att de ens rapporterar adressändring direkt
Vid förra flytten dröjde det flera månader innan samtliga i familjen hade flyttat

Du har fel. Jag har varit i kontakt med Skatteverket i ärenden där det har varit ca: 2 veckors handläggningstid för att få den nya folkbokföringsadressen registrerad.
Citera
2026-09-23, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stolpen22
Du har fel. Jag har varit i kontakt med Skatteverket i ärenden där det har varit ca: 2 veckors handläggningstid för att få den nya folkbokföringsadressen registrerad.
Då måste det varit något fel. Har aldrig varit med om och då har jag kontakt med folkbokföringen nästan dagligen....
Citera
2026-09-23, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tuppsan
Då måste det varit något fel. Har aldrig varit med om och då har jag kontakt med folkbokföringen nästan dagligen....

Här kan du se de olika handläggningstiderna:
https://www.skatteverket.se/privat/folkbokforing/handlaggningstidhurlangtidtardet.4.1e51632f18a42f4 ff651367.html

Tydligen tre veckor nu.
Citera
2026-09-24, 00:42
Medlem
Spritnotas avatar
Överlag, tycker jag att Anna Book erbjuder den mest kärleksfulla och rimliga miljön till ALLA BARNEN som Jocke, Anjo och Julia har. Hon må vara knepig historiskt. Hennes lives på Perisocope var problematiska. Hon är. Hon är som mamma. Som person.

Men minus att hon tar foton och videoklipp, och dokumenterar andras (kändisbarn som de redan exponerar på sociala medier) är hon en otroligt fantastisk barnvakt! Håller ni med?

Hur kan man hata på någon som kliver upp 06.30 och gräddar våfflor med färska bär hon köpt eller plockat INNAN och sedan tvättar med nytumlad mjuk frotté? Helt orimligt hat.

Hur kan man hata på att ett barn älskar en Disneyfilm med dubbad sång, och Anna Book kliver fram och ger barnet rekvisita typ en prinsesskjol och ÄR sångerskan i dubbade versionen och sjunger och dansar RAKT TILL BARNET och bjuder upp till dans? Sen "en skopa ris och broccoli" + sagostund och paj med blåbär innan barnet ska sova? Anna Book är bevisligen VÄRLDENS bästa barnvakt.

Jag tycker vi kan hata på Anna Book för misstag, och HYLLA för att vem i helvete sätter sig själv åt sidan som henne. Hon ÄR, barnens dröm. Hon är Sveriges bästa barnvakt. En dröm. Allt annat går ut på att HON är problematisk. Inte att hon är med barn. Hon ÄR den bästa dokumenterade barnvakten, för vi har inte sett typ Emil Hansius mamma eller pappa vara bättre. Eller att de helt casual sjöng på svenska till en Disneyproduktion.
Citera
2026-09-24, 08:53
Medlem
TPLs avatar
"Påväg hem från jobb 📺🎤 känns lite vemodigt att snart åker jag inte den här vägen dagligen mer... 🏡
Livet kommer föra mig vidare på nya vägar. Tänk vad underbart livet ändå är. ☺️ Jag är så tacksam 🙏
"

Så Anna jobbar dagligen med TV? 🤔

#påväg

Senast redigerad av TPL 2026-09-24 kl. 08:57.
Citera
2026-09-24, 09:03
Medlem
flugornass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TPL
"Påväg hem från jobb 📺🎤 känns lite vemodigt att snart åker jag inte den här vägen dagligen mer... 🏡
Livet kommer föra mig vidare på nya vägar. Tänk vad underbart livet ändå är. ☺️ Jag är så tacksam 🙏
"

Så Anna jobbar dagligen med TV? 🤔

#påväg

Har hon så ont i axeln eller vad nu senaste skadan är att hon inte kan köra bil, eftersom hon åker taxi?
Citera
2026-09-24, 09:10
Medlem
Musslis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flugornas
Har hon så ont i axeln eller vad nu senaste skadan är att hon inte kan köra bil, eftersom hon åker taxi?
Får du ett jobb i TV eller radio brukar man bli bjuden på taxiresan dit och hem.
Citera
2026-09-24, 09:24
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritnota
Överlag, tycker jag att Anna Book erbjuder den mest kärleksfulla och rimliga miljön till ALLA BARNEN som Jocke, Anjo och Julia har. Hon må vara knepig historiskt. Hennes lives på Perisocope var problematiska. Hon är. Hon är som mamma. Som person.

Men minus att hon tar foton och videoklipp, och dokumenterar andras (kändisbarn som de redan exponerar på sociala medier) är hon en otroligt fantastisk barnvakt! Håller ni med?

Hur kan man hata på någon som kliver upp 06.30 och gräddar våfflor med färska bär hon köpt eller plockat INNAN och sedan tvättar med nytumlad mjuk frotté? Helt orimligt hat.

Hur kan man hata på att ett barn älskar en Disneyfilm med dubbad sång, och Anna Book kliver fram och ger barnet rekvisita typ en prinsesskjol och ÄR sångerskan i dubbade versionen och sjunger och dansar RAKT TILL BARNET och bjuder upp till dans? Sen "en skopa ris och broccoli" + sagostund och paj med blåbär innan barnet ska sova? Anna Book är bevisligen VÄRLDENS bästa barnvakt.

Jag tycker vi kan hata på Anna Book för misstag, och HYLLA för att vem i helvete sätter sig själv åt sidan som henne. Hon ÄR, barnens dröm. Hon är Sveriges bästa barnvakt. En dröm. Allt annat går ut på att HON är problematisk. Inte att hon är med barn. Hon ÄR den bästa dokumenterade barnvakten, för vi har inte sett typ Emil Hansius mamma eller pappa vara bättre. Eller att de helt casual sjöng på svenska till en Disneyproduktion.
Oj, vart kom det där ifrån? Du verkar ändå rimligt insatt i Annas bisarra värld? Och ändå drar du dessa slutsatser? Brrrr.

Annas minsta problem är att hon har Borderline, vilket innebär att hon saknar gränser. Att hon kliver upp halvsex på morgonen för att steka pannkakor med färska bär är ju helt fantastiskt. För Anna. Om minst femtio av de köpta följarna kan se det. Sådana som du. Wow, vilken plastmorsa. Ungen på tre år vet inte ens om att det finns alternativ till färska bär. Ungen hade lika glatt smaskat i sig Findus färdiga välling med en päronliknande smak. Anna siter helt i barnen, men hon har lärt sig hur man agerar som morsa. Tror du på riktigt att hennes egna ungar någon gång vaknat klockan 06.00 till doften av stekt ägg och bacon? Möjligen 10.00 en lördag.

Annas egna barn är som du vet en sorglig historia. Andras barn? Om det finns något att tjäna på det. Att hon svassar runt i en Disneykostym och lajvar Cowboy-Jill eller vad karaktären heter, gör hon enbart för att påminna alla alla alla att hon hennes namn och röst finns med i en stor film. Ungarna förstår ändå inte vad hon sysslar med. Allt är ett spel för galleriet.

Förra gången badade hon näck med Jockiiboys ungar i badkaret. Nästa gång badar hon näck med Samirs kommande ungar på Sergels torg. Det är på den nivån hon är. Sjuk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in