2026-09-21, 20:00
Medlem
TaEnNyDas avatar
Jag tror Jockiboi kommer krascha snart. Rent mentalt.
Han kan inte släppa att folk tycker illa om honom. Det här är det enda som snurrar runt i hans huvud nu. Dag ut och dag in. Han följer flashback slaviskt och får prints eller deltar i youtube-kommentarsfält och Discord. Och förbannad är han och känner sig totalt maktlös i det hela. Försöker styra narrativet med sina hundar, men det går inge bra.
Jockiboi kommer inte orka med att försöka krishantera hur länge som helst, så detta kommer ge honom en K.O förr eller senare.
Senast redigerad av TaEnNyDa 2026-09-21 kl. 20:20.
Citera
2026-09-21, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Att retas har aldrig varit olagligt. När flera företag har som verksamhet att ofreda och förlöjliga någon offentligt, så skulle jag nog misstänka att det kan gå över en gräns. Men visst, jag är ju inte heller jurist, så det kan ju vara så att det är ett önskvärt beteende (i samhället)och fullt lagligt att göra som den så kallade Temu gör just nu.

Du får gärna förklara vad det är Temu gör just nu. Har sett en del av deras videos på sistone och kan uppriktigt inte förstå vad du anser vara olagligt. Vad är det för icke önskvärt beteende du ser i dem?
Citera
2026-09-21, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Den verkliga anledningen till att mappen och videon är borta tycks vara att de av misstag har lyckats spara ner printar av Jockes egna konversationer i meddelanden + annat privat såsom tandläkartider.
Du skojar?!!! Har inte hängt med här, märker jag. Detta var ju lite roligt. Skilleras har ju allt sparat så vi kanske får ta del av det!
Citera
2026-09-21, 21:26
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deimos01
Det känns som om jag missat något?

Att Jocke jagat anonyma kritiker är ingen nyhet. Folk som skriver med sitt namn hotar han. Det är därför han hatar anonymitet, eftersom han inte kan hota folk.

Jag vet att Skilleras tycker det är töntigt att skriva anonymt på tex flashback, men jag har aldrig hört att Skilleras är intresserad av att få tag på identiteten på anonyma människor för att hänga ut dom?
Jag vet att han vill veta vilka fejk konton som Jocke, Anjo och andra i dramat skriver ifrån.
Men tex Lars Larsson ifrån Stockholm har ju skilleras inget intresse av identitet på, eller att hänga ut.

Eller har jag missat något?

Ja, du har missat något. Massor. Men, det var Henko som polisanmälde som Rask gör för, någon tog en öl i centralorten på "hans kommun" och bara för att Axel inte tog avstånd utan lät Henko skova i deras podcast, är det inte synonymt med att Axel hade gjort så idag. Axel har också sin beskärda del i att jaga och hänga ut privatpersoner som "ljuger" om honom. Till skillnad från axel som säkerligen kommer skiva under på att allt gäller "till döds", är jag villig att nyansera något.

När axel fokuserar på Anjo, Jocke och Rask så han tycker att de är orimliga, kan kan vi som kritiserat Axel för samma sak chilla. För det första, när han säger de är orimliga så innebär det i huvudsak att de är betyligt mer orimliga än han själv varit. Tex en MILJON, ser hatet som Jockiboi sprider.
Citera
2026-09-21, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oskartorskar23
Jocke är som redan avhandlat lyckligt gift! Han finner ingen njutning i en slit och släng brud som Linnea! Om följare till Anjo sparar på selfies ska vel det knappast stå Jocke till last?
Haha. Du kallar Linnea för en ”slitochsläng-brud”😂 Vad är då Jonna? En vacker och intelligent förevigtbrud?🫣
Citera
2026-09-21, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av macranna
Haha. Du kallar Linnea för en ”slitochsläng-brud”😂 Vad är då Jonna? En vacker och intelligent förevigtbrud?🫣

Jonna sinnesslö golddigger.
Linnea är Hinken.
Citera
2026-09-21, 21:44
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Du skojar?!!! Har inte hängt med här, märker jag. Detta var ju lite roligt. Skilleras har ju allt sparat så vi kanske får ta del av det!
Nej, skojar inte.

Memekontona har visat upp en del prints av Jockes egna meddelanden och någon Johan som fick en tid till tandsköterskan.

Det senare borde ha varit någon av de följare som hjälpt till att samla ihop prints.

Vilka amatörer.
Citera
2026-09-21, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marsvinsbaronessan
Jocke "förföljs" för att han byggt en karriär på att hänga ut unga tjejer, visa kuken, sprida grova och helt vansinniga anklagelser mot sin mamma utan grund, för att ha slängt ur sig liknande anklagelser mot sin fosterfamilj tills han helt utraderade den versionen ur sitt liv när han behövde att de backade deras historia, för att falskt ha anklagat en tjej för våldtäkt, hotat en tjej med kniv, för att ha sagt att många tjejer anmäler våldtäkt för att få uppmärksamhet och sedan skyllt uttalandet på sina diagnoser, för att ha förmått en tjej att just göra falska våldtäktsanklagelser mot sin snickare (hon blev fälld i tingsrätten), för att ha suttit i lives och ljugit om att tex "20-30 tjejer har hört av sig med så himla grova grejer" inför hundratusentals tittare, för att ha äcklat sig med minderåriga i flera år, att han förmår folk att göra saker åt honom och sedan straffar dem för det (H.Ws video om hans mamma tex, eller Cluees första i Chrippadramat), för att han försökt köpa identiteten på folk för mellan 25 och 50k i syfte att hänga ut dem, för att han alltid skickar allt vidare till sina hundar trots att han vill vara ifred, för att han hänger ut folk som barnmisshandlare och hittar på att de är under utredning för barnfridsbrott, för att han hotar tjejer i DMs, ljuger om vattenläckor för att gå in i folks lägenheter, filmar folk inne i deras lägenhet, uppmanar sina följare och vänner att kontakta myndigheter (och ljuger om varför), använder sin fosterpappas sjukdom och död för att vinna ett TV-pris, ljuger om att folk hotar barn eller pensionärer, stämmer och massanmäler folk i parti och minut till ingen nytta, slösar polisresurser genom att ge dem 6500 memes och dräller runt med bekräftade fejkkonton där han skriver att han är kär i sina fiender som han låtsas vara rädd för. Samtidigt som han anklagar andra för mani.

6500 memes!!

Chrippa förföljs för att han ville vara ihop med sin tjej trots att de andra hade en plan för hur allt skulle gå till, för att han kallar folk fas-8 och för att han inte låter andra styra umgänget med sin dotter utan istället tycker att tingsrättens beslut ska gälla, testo och skatt. Men mest det första, eller saker relaterat till det.

Chrippa irriterar en viss genre av människor. Jocke irriterar vem som helst.
Bästa sammanfattningen om varför jag inte tål Jockiboi. Tack! Denna ska jag spara och alltid ha tillgänglig.

När jag går på stan med min coola tröja som det står ”Fuck Joakim Lundell” på så blir jag ofta stannad av ngn random snubbe som undrar varför jag bär en sådan t-shirt. Det har hänt att folk i 80-årsåldern frågat till och med och sagt att ”de inte tål fanskapet”. Folk är alltid trevliga och medhållande men jag har aldrig haft en sådan bra harrang att dra som ovan! Nu har jag det och kommer fortsätta sprida sanningens ord🙏
Citera
2026-09-21, 21:56
Medlem
Spritnotas avatar
Så många här i tråden, och många engagerade i att Jockiboi är en tyrann, saknar 10 år historik.

Nytt är att 12 konton på Instagram gör memes

Kritiken gammal som stenåldern.

Jockiboi, störst värst och mest elak, har tystat alla med samma metoder som nu. Ibland var det mest synd om honom, ibland var någon som sade sanningen en hater.
Citera
2026-09-21, 22:06
Medlem
Alltså på något sätt fattar man ändå jockiboi och Anjo och de tror att de kan sätta dit Temu trots att det varje gång slutat med energimatchning och jockiboi faller djupare och djupare än om han bara varit tyst. Men det kan han inte… så han svingar, träffar härdat stål och hammaren slår tillbaka i hans eget ansikte - man fattar det för han kommer aldrig förstå. De kommer göra detta om och om igen tills de är slut. Ööh vi har tagit massa skärmdumpar på random skit! Nu är ni körda - bam, allt blåser upp i ditt ansikte. Repeat. Det trista för Anjo är att han kommer dras med ned trots att han gjort allt han kan för att göra allt för Jocke.

Men… min poäng här är- managern. Stefan. Han ser allt detta. Leverar mappar, gör usel ai, skryter om hur bra hans program är som missar allt. Han skriver stämningar med ai, får 16(!) banor. Misslyckas 4 gånger till. En STOR DEL av dessa idioters misslyckanden är material Stefan cirkusballen Hallgren givit dem under sina självförverkligande hjälteskov. De går på det varje gång. Stefan misslyckas varje gång. Och han får en miljon om året av dem. Haha det är nästan för bra för att vara sant.

”Jocke, fan jag har ett program här som automatiserar allt!”, ”Jocke, jag och min ai löser stämningarna så slipper vi advokater trots att det är vad du betalar mig för”, ”Jocke jag har en mapp som sparat massa publika stories folk vill ska synas, vi kan ge dem mer exponering samt samtidigt begå brott”. Stefan Hallgren är den största loser som någon lyckats existera OCH samtidigt lyckats lura folk att betala honom miljoner medan han bara fortsätter gräva ned dem djupare och djupare. Så jävla roligt
Citera
2026-09-21, 22:08
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Bästa sammanfattningen om varför jag inte tål Jockiboi. Tack! Denna ska jag spara och alltid ha tillgänglig.

När jag går på stan med min coola tröja som det står ”Fuck Joakim Lundell” på så blir jag ofta stannad av ngn random snubbe som undrar varför jag bär en sådan t-shirt. Det har hänt att folk i 80-årsåldern frågat till och med och sagt att ”de inte tål fanskapet”. Folk är alltid trevliga och medhållande men jag har aldrig haft en sådan bra harrang att dra som ovan! Nu har jag det och kommer fortsätta sprida sanningens ord🙏
Intressant.

En släkting till mig som är 75 år blev förbannad när Tv4 sände Jockes bröllopsserie och sa att han inte tål det slusket.

Släktingen har jobbat på en statlig myndighet.
Citera
2026-09-21, 22:09
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritnota
Så många här i tråden, och många engagerade i att Jockiboi är en tyrann, saknar 10 år historik.

Nytt är att 12 konton på Instagram gör memes

Kritiken gammal som stenåldern.

Jockiboi, störst värst och mest elak, har tystat alla med samma metoder som nu. Ibland var det mest synd om honom, ibland var någon som sade sanningen en hater.
Historiken är över 15 år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in