2026-09-21, 22:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Intressant.

En släkting till mig som är 75 år blev förbannad när Tv4 sände Jockes bröllopsserie och sa att han inte tål det slusket.

Släktingen har jobbat på en statlig myndighet.

Jag ser fram emot att de direktsänder Batmans begravning.
Citera
2026-09-21, 22:22
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
Historiken är över 15 år.

Minst. Nu när axel lovat att kartlägga alla för att exposa, så minskar givetvis min villighet agera trovärdig. Han säger öppet att han gör, han kartlägger. Han gör för varje sak jag sagt, i jakten på att jag någon gång inte varit med i hans 55 grupper på Facebook och Discord så hört han version men i samma chat som någon som själv förorättad och kravet är jag aldrig ever fått använda ett verb fel. Fast, man gör i beskrivande syfte. Jag vill inte kratta hans gång, han tar ingen hänsyn till kontext utan "alla ska dö". Trist, vet massvis om RASK, ANJO och Jockiboi men inte till priset att ge honom bevis + hänga ut mig.
Citera
2026-09-21, 22:49
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritnota
Minst. Nu när axel lovat att kartlägga alla för att exposa, så minskar givetvis min villighet agera trovärdig. Han säger öppet att han gör, han kartlägger. Han gör för varje sak jag sagt, i jakten på att jag någon gång inte varit med i hans 55 grupper på Facebook och Discord så hört han version men i samma chat som någon som själv förorättad och kravet är jag aldrig ever fått använda ett verb fel. Fast, man gör i beskrivande syfte. Jag vill inte kratta hans gång, han tar ingen hänsyn till kontext utan "alla ska dö". Trist, vet massvis om RASK, ANJO och Jockiboi men inte till priset att ge honom bevis + hänga ut mig.
Du kan väl vara anonym?
Citera
2026-09-21, 22:51
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lent-eel
Jag ser fram emot att de direktsänder Batmans begravning.
Det blir en 24h livesändning med en bölande Jocke.

Plus en specialbyggd kista i betsad furu.
Citera
2026-09-21, 23:24
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
Du kan väl vara anonym?
Jag kan mest troligt säga upp min inloggade användare, och skapa en ny från mitt mobile internet. Förmodligen. Men där och då, säger jag upp alla inlägg jag postat. Och jag tycker att de överlag visar på min trovärdighet. Fast de hänger ut mig. På grund av.
Citera
2026-09-21, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peter.med.P
Alltså på något sätt fattar man ändå jockiboi och Anjo och de tror att de kan sätta dit Temu trots att det varje gång slutat med energimatchning och jockiboi faller djupare och djupare än om han bara varit tyst. Men det kan han inte… så han svingar, träffar härdat stål och hammaren slår tillbaka i hans eget ansikte - man fattar det för han kommer aldrig förstå. De kommer göra detta om och om igen tills de är slut. Ööh vi har tagit massa skärmdumpar på random skit! Nu är ni körda - bam, allt blåser upp i ditt ansikte. Repeat. Det trista för Anjo är att han kommer dras med ned trots att han gjort allt han kan för att göra allt för Jocke.

Men… min poäng här är- managern. Stefan. Han ser allt detta. Leverar mappar, gör usel ai, skryter om hur bra hans program är som missar allt. Han skriver stämningar med ai, får 16(!) banor. Misslyckas 4 gånger till. En STOR DEL av dessa idioters misslyckanden är material Stefan cirkusballen Hallgren givit dem under sina självförverkligande hjälteskov. De går på det varje gång. Stefan misslyckas varje gång. Och han får en miljon om året av dem. Haha det är nästan för bra för att vara sant.

”Jocke, fan jag har ett program här som automatiserar allt!”, ”Jocke, jag och min ai löser stämningarna så slipper vi advokater trots att det är vad du betalar mig för”, ”Jocke jag har en mapp som sparat massa publika stories folk vill ska synas, vi kan ge dem mer exponering samt samtidigt begå brott”. Stefan Hallgren är den största loser som någon lyckats existera OCH samtidigt lyckats lura folk att betala honom miljoner medan han bara fortsätter gräva ned dem djupare och djupare. Så jävla roligt

Anjo är nog tacksam för att han kunnat tjäna lite pengar på Jocke genom åren. Utan honom hade nog Anjo hamnat i lyxfällan både en och två gånger till.

Utan Jocke, inge pengar för Pönta. Där sitter han fast, tvungen att lyda sin herre som en fakking pitbull. Har svårt att se att han skulle orka med ett jobb som svetsare.
Citera
2026-09-21, 23:30
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lugntsimma
Jonna sinnesslö golddigger.
Hur är Jonna en sinnesslö golddigger?
Jocke hade varit död utan Jonna.
Jonna var den som sålde sin kropp på bilder för att de skulle ha råd med mat och hyra, tills de börjar tjäna pengar på sin youtube kanal.
Jocke var i missbruk av droger och alkohol när han träffade Jonna, hade han fortsatt på den vägen hade han varit död idag.
Citera
2026-09-21, 23:39
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Jag kan mest troligt säga upp min inloggade användare, och skapa en ny från mitt mobile internet. Förmodligen. Men där och då, säger jag upp alla inlägg jag postat. Och jag tycker att de överlag visar på min trovärdighet. Fast de hänger ut mig. På grund av.
Jag fattar inte?
Du kan skapa ett anonymt konto här. (Obs: tänk på regeln 1.07)
Du kan skapa ett anonymt konto på discord.
Du kan skapa en anonym mejl

Du behöver inte säga upp ditt ordinarie Flashback/Discord/mejl för att skapa en ny.

Så har du information om Jocke, rask och Anjo som du vill ska komma ut kan du absolut dela det anonymt med skilleras. Men Skilleras har redan mycket med skit på jocke eftersom Jocke inte kan sluta göra idiotiska saker.
Citera
2026-09-21, 23:42
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ralfhead
Anjo är nog tacksam för att han kunnat tjäna lite pengar på Jocke genom åren. Utan honom hade nog Anjo hamnat i lyxfällan både en och två gånger till.

Utan Jocke, inge pengar för Pönta. Där sitter han fast, tvungen att lyda sin herre som en fakking pitbull. Har svårt att se att han skulle orka med ett jobb som svetsare.
Tydligen har Anjo inte kunnat hantera de pengar han fick genom att vara Jockes hund. Och har nu skulder hos kronofogden, igen...
Citera
2026-09-22, 01:02
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deimos01
Jag fattar inte?
Du kan skapa ett anonymt konto här. (Obs: tänk på regeln 1.07)
Du kan skapa ett anonymt konto på discord.
Du kan skapa en anonym mejl

Du behöver inte säga upp ditt ordinarie Flashback/Discord/mejl för att skapa en ny.

Så har du information om Jocke, rask och Anjo som du vill ska komma ut kan du absolut dela det anonymt med skilleras. Men Skilleras har redan mycket med skit på jocke eftersom Jocke inte kan sluta göra idiotiska saker.

Med all respekt, du lever i en verklighet där du totalt ignorerar allt som hänt i verkligheten senaste 30 åren. Internet har hänt. Skilleras har 90 trogna han hatar emot 90. Snälla, vakna. Du har missat 30 år.

Nej, jag kan INTE kritisera anonymt.
Senast redigerad av Spritnota 2026-09-22 kl. 01:05.
Citera
2026-09-22, 01:17
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Med all respekt, du lever i en verklighet där du totalt ignorerar allt som hänt i verkligheten senaste 30 åren. Internet har hänt. Skilleras har 90 trogna han hatar emot 90. Snälla, vakna. Du har missat 30 år.

Nej, jag kan INTE kritisera anonymt.
Det var ju du som sa att du hade information om Jocke, Anjo och rask. Men att du inte vågade ge den till Skilleras eftersom du inte vill avslöja din identitet.

Jag sa bara att du kunde dela information om Jocke anonymt.

Internet har hänt, VPN har hänt, och massor med annat har hänt för att skydda ens identitet online.

Vad menar du med "90 trogna han hatar emot 90"?
Och jo du kan kritisera anonymt. Det är just därför Jocke är så arg.
Citera
2026-09-22, 02:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Nu är vi här igen. Det verkar som att det är en viktig poäng att det skulle vara "privatpersoner" som begår handlingar mot Jocke. Jag undrar dels varför det skulle vara en viktig poäng, och när vi skulle kunna börja hoppa över den detaljen eftersom vi alla vet att det rent objektivt är struntprat. Nästan alla brott i Sverige begås av just privatpersoner, så?

Det är förståeligt och försvarligt eftersom Chrippa dels blev häktad under en lång tid för kvinnomisshandel och efter det nationellt erkände att hans dotter blivit misshandlad. Han beskrev också en miljö i relationen som var extremt problematiskt. Allt under en period när det också var känt att han begick skattebrott. Vad jag också förstår så var det misstankar eller till och med känt att det brukades olagliga substanser. Allt som allt kan man nog förstå att en anhörig skulle bete sig som Jocke. Eller i varje fall förstår jag det. Att Chrippa är för korkad för det är väl inte så konstigt med hans pundarhjärna.

För mig är det helt ointressant vad Anjo, motvikt och skuldis gjorde. Det gör inget mer eller mindre rätt. När det kommer till Rask, så gjorde han inget moraliskt fel enligt mig, utan Chrippa får helt enkelt skylla sig själv. Jag är nog inne på det när det gäller Anjo med. Det är väl så enkelt som att beter man sig som en skitstövel så får man till slut stryk.
Då du har lite svårt för att inte ljuga och fokusförflytta klistrar jag in det du ljuger om.
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Låt oss inte låtsas som att det går att jämföra att några små konton kommer med befogad kritik mot Sveriges största youtuber (med kennel till mänsklig sköld), med organiserad och grov förföljelse mot Chrippa och Linnea.

Det är inte förföljelse att några privatpersoner eller små konton reagerar på och berättar om Jockibois systematiska förföljelser, dessinformationsfabriker, utpressningar, myndighetsläckor, hot, kartläggningar av kritiker, mutor och hemliga hämndoperationer.
Citat:
Nu är vi här igen. Det verkar som att det är en viktig poäng att det skulle vara "privatpersoner" som begår handlingar mot Jocke. Jag undrar dels varför det skulle vara en viktig poäng, och när vi skulle kunna börja hoppa över den detaljen eftersom vi alla vet att det rent objektivt är struntprat. Nästan alla brott i Sverige begås av just privatpersoner, så?
Det var inte vad jag sa. Jag förklarade för dig att det är märkligt att du tycker att sektens förföljelse går att jämföra med att privatpersoner eller små konton yttrar kritik och kritiserar Jockiboi för 20-30 riktigt grova grejer han lyckats undkomma medial uppmärksamhet och kritik för.

Det är inte objektivt struntprat. Joakim har försökt stämma både Medviktarna och Anneli som privatpersoner. Anneli är en privatperson och jag uppskattar inte att du skriver att hon "begår handlingar mot Joakim Lundell", då det är att ta det ur kontext och får det att låta som att det är klandervärt av henne att skriva om Jockiboi i egenskap av makthavare. Hon har, i egenskap av privatperson och utan ekonomisk vinning öppet kritiserat välkända omständigheter om Jockes kändisskap och hans handlingar mot andra.

Meme-konton har, i egenskap av privatpersoner och ordkonstnärer och utan ekonomisk vinning kritiserat och gjort satir på Joakims debacel. Små konton har, med väldigt liten ekonomisk vinning eller till stor ekonomisk förlust (Operation Kobra), kritiserat Joakim Lundell. Joakim Lundell har, i egenskap av Sveriges största youtuber gjort det han anklagas för och han och hans kennel i egenskap av youtubers har haft stor ekonomisk och personlig vinning av alla desinformationskampanjer och drev.

Kan du bemöta det jag skriver sakligt?
Citat:
Det är förståeligt och försvarligt eftersom Chrippa dels blev häktad under en lång tid för kvinnomisshandel och efter det nationellt erkände att hans dotter blivit misshandlad. Han beskrev också en miljö i relationen som var extremt problematiskt. Allt under en period när det också var känt att han begick skattebrott. Vad jag också förstår så var det misstankar eller till och med känt att det brukades olagliga substanser. Allt som allt kan man nog förstå att en anhörig skulle bete sig som Jocke. Eller i varje fall förstår jag det. Att Chrippa är för korkad för det är väl inte så konstigt med hans pundarhjärna.

Chrippa var häktad i 10 dagar.

Vad menar du med nationellt erkände? Han sa det på en medelstor youtubers kanal. Han tog tillbaka det mindre en en vecka senare. Är det förståeligt och förståeligt att utomstående kreatörer drevar i åratal mot Chrippa för att han ljög i en video? Vad gjorde det då förståeligt och försvarligt att dreva mot Linnea, ifall du tror att miljön i den relationen var problematisk?

Nu ligger det ju till som så att varken Anjo eller Jocke tyckte att Chrippas skattebrott var något klandervärt, Jocke fick backning från skatteverket med nästan 10 miljoner kronor tiden innan drevet, Danjal väntade åtal för marknadsmanipulation. Anjo och Jocke var och är drogliberala och försvarade Chrippas festladd och stereoider i Chatten. Dom bryr sig inte. Jocke har varit drogmissbrukare (ifall man ska tro honom), Chrippa har aldrig missbrukat. Vad gjorde det förståeligt och försvarligt i den kontexten?

Offerkoftan Jocke är anhörig till en bror som sagt upp kontakten med honom och det ger honom rätt att dreva nationellt, dra in media, smygfilma och smygfota Chrippa och Linnea, hitta på 20-30 riktigt grova lögner om, blanda in myndigheter och samla ihop flera spaningsgrupper för att kontrollera och kartlägga Chrippa och Linnea. Och Jocke beställer videos av Anjo som inte har anknytning till "orsakerna" du menar gör Jockes handlingar förståeliga och försvarliga. Det är förföljelse.
Citat:
För mig är det helt ointressant vad Anjo, motvikt och skuldis gjorde. Det gör inget mer eller mindre rätt. När det kommer till Rask, så gjorde han inget moraliskt fel enligt mig, utan Chrippa får helt enkelt skylla sig själv. Jag är nog inne på det när det gäller Anjo med. Det är väl så enkelt som att beter man sig som en skitstövel så får man till slut stryk.
Hur kan orsaken till kritiken vara helt ointressant, när du beklagar dig över innehållet i kritiken dom får. Varför tycker du att Rask inte gjort något moraliskt fel och hur kan du tycka att Anjo inte heller har gjort det?

Jag håller med dig, med förevändningen att Sekten inte har agerat för att någon beter sig som en skitstövel, dom har agerat för att husse tycker att dom ska agera. Dom bryr sig inte om vem dom attackerar och hur den personen beter sig, Anneli är ett utmärkt exempel på det.

Det är väl så enkelt som att beter man sig som en skitstövel så får man till slut stryk.
Senast redigerad av Pallal 2026-09-22 kl. 02:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in