2026-05-23, 16:10
Avstängd
EnAnnanManniskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crabby88
Det får du gärna tro.
Men det är nog mer botox eller fillers än droger.
Haha, ja det kan vara botox också Jag ger mig
Citera
2026-05-23, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ludan
Det är själva texten i luren som är intressant. Hur allt är stavat och formulerat
Jag har inte lagt så stor vikt vid språkbruket då jag förstått att Jocke behövt göra till språket för att inte låta som sig själv. Du gav mig en ny uppenbarelse; Joakim försöker skriva som Anjo pratar.

https://youtu.be/O5HMedmMXUo?t=482

Det är stavat och formulerat så för att Jockiboi vill kunna skylla ifrån sig på Anjo för tilltaget i fallet att han blir påkommet. Uttryck som "han är död i mina ögon", "skiter i" istället för jag skiter i och just överanvändning av "och så vidare" i slutet av meningar är inte vanligt alls bland personer som använder wt-uttryck som "skiter i", sådana personer använder andra sätt att säga eller skriva det på, "och grejer" eller något annat. Det är Anjo Jocke försöker låta som när han skrivet det där, hur dum får man vara som inte begripit det direkt?

Förhörsledare:
Då ska du få höra då, utdrag från den här chatten. Och vi har ju valt att delge dig sa som då är riktat mot dig och för att få sammanhanget.

Så den här sändaren då som polisen påstår är C, han skriver:
"Vi kommer att behöva skada Jocke skiter i om han är min bror.
Han jobbar ihop med Anjo och dom sitter och anmäler mig till socialen, polisen, skatteverket och så vidare.
Minst armarna ska brytas på flera ställen.
Han är död i mina ögon.

Då svarar motparten:
Är det inte bättre att ta Anjo

Och då svarar sändaren som då polisen påstår är C:
Ta båda.

Då svarar motparten:
Bättre att lägga en tabbe i Anjos mun
Citera
2026-05-23, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnAnnanManniska
FAN va han sluddrar i den storyn! Droger? Lyssna själv
Att läppen inte rör sig är botox men att han sluddrar är för att han saknar flera tänder.

Han kan eventuellt medicinera med något lugnande, energin är en helt annan än den var för 4 år sedan. Det kan vara åldern och hälsan också. Dom flesta är inte lika fulla av energi på äldre dagar och han är i sämre skick energimässigt och med muskelmassa vs fettprocent, rörlighet, hållning och kondition än dom flesta jag känner som närmar sig 80. Dom tränar visserligen. Hans dåliga livsstilsval har gjort att han åldrats i dubbel takt.

Tv4 har legat på att han måste träna inför löftesförnyelsen så snart är han i bättre form.
Senast redigerad av SLUTSPEL1 2026-05-23 kl. 16:29.
Citera
2026-05-23, 16:22
Avstängd
EnAnnanManniskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SLUTSPEL1
Han saknar flera tänder, därför sluddrar han.

Han kan eventuellt medicinera med något lugnande, energin är en helt annan än den var för 4 år sedan. Det kan vara åldern och hälsan också. Dom flesta är inte lika fulla av energi på äldre dagar och han är i sämre skick energimässigt och med muskelmassa vs fettprocent, rörlighet, hållning och kondition än dom flesta jag känner som närmar sig 80. Dom tränar visserligen. Hans dåliga livsstilsval gör honom gammal.

Tv4 har legat på att han måste träna inför löftesförnyelsen så snart är han i bättre form.
Jag tänkte bara på det uppenbara sluddrandet. Jag tror inte ens på rykterna att Jockiboi och Jonna använder DROG till vardagen. Men han sluddrar nå oerhört i den videon.
Citera
2026-05-23, 16:28
Medlem
Citat:
FAN va han sluddrar i den storyn! Droger? Lyssna själv
Personligen tycker jag inte att han "sluddrar", han låter som de flesta gör när de har fillers i läpparna. Nu skämtade jag förstås (blink blink), Joakim låter värre och ärligt talat låter det för j*vligt.

Joakim försöker troligtvis dölja den där udda överläppen han är född med (ärvd från hans pappa?). Slutresultatet blir ju dock inte bättre, nu har han istället en svullen överläpp (som fortfarande är udda) och läspar/pratar underligt.
Citera
2026-05-23, 16:38
Medlem
Ludans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SLUTSPEL1
Jag har inte lagt så stor vikt vid språkbruket då jag förstått att Jocke behövt göra till språket för att inte låta som sig själv. Du gav mig en ny uppenbarelse; Joakim försöker skriva som Anjo pratar.

https://youtu.be/O5HMedmMXUo?t=482

Det är stavat och formulerat så för att Jockiboi vill kunna skylla ifrån sig på Anjo för tilltaget i fallet att han blir påkommet. Uttryck som "han är död i mina ögon", "skiter i" istället för jag skiter i och just överanvändning av "och så vidare" i slutet av meningar är inte vanligt alls bland personer som använder wt-uttryck som "skiter i", sådana personer använder andra sätt att säga eller skriva det på, "och grejer" eller något annat. Det är Anjo Jocke försöker låta som när han skrivet det där, hur dum får man vara som inte begripit det direkt?

Förhörsledare:
Då ska du få höra då, utdrag från den här chatten. Och vi har ju valt att delge dig sa som då är riktat mot dig och för att få sammanhanget.

Så den här sändaren då som polisen påstår är C, han skriver:
Han jobbar ihop med Anjo och dom sitter och anmäler mig till socialen, polisen, skatteverket och så vidare.
Han är död i mina ögon.

Då svarar motparten:
Är det inte bättre att ta Anjo

Och då svarar sändaren som då polisen påstår är C:
Ta båda.

Då svarar motparten:
Bättre att lägga en tabbe i Anjos mun

Är det formulerat på det viset så är det inte Chrippa som skrivit det
Citera
2026-05-23, 16:53
Medlem
HudHertiginnans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UltraSlinky
Bra. Hoppas han tar itu med saken ASAP.
Jag hoppas verkligen inte att han offar sig själv. Tror heller inte att det kommer ske då han är alldeles för självkär! Men han kan nog hota om det. Skulle förvåna mig om han inte gör det nu när det stormar så mycket!
Citera
2026-05-23, 16:56
Avstängd
EnAnnanManniskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HudHertiginnan
Jag hoppas verkligen inte att han offar sig själv. Tror heller inte att det kommer ske då han är alldeles för självkär! Men han kan nog hota om det. Skulle förvåna mig om han inte gör det nu när det stormar så mycket!
Jag hade inte kunnat brytt mig mindre om Jockiboi hängde sig imorgon. Det hade tillochmed gjort gott för världen.
Citera
2026-05-23, 16:57
Medlem
Damien-s avatar
Citat:
Haha, ja det kan vara botox också Jag ger mig

Jockiboi ser ut som ett skräckexempel på vad som händer en dvärg gör en plastikoperation utan att någonsin titta i spegeln, ögonen har försvunnit bakom spänd hud.

Och så fortsätter dvärgen envisas med den där överblonderade kalufsen, som dessutom är resultatet av en hårtransplantation. Imponerande hur mycket pengar Jockiboi lägger på att se ut som en blandning mellan Eminem och Michael Jackson.
Citera
2026-05-23, 16:59
Medlem
HudHertiginnans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ludan
Det är själva texten i luren som är intressant. Hur allt är stavat och formulerat
Men dra på trissor!
Fy fan vad sjukt. Du har helt rätt i din analys. Han är redo att offra vem som helst. Spelar ingen roll om det är mor, bror eller bästa vän.

Jag har idag fått insikt i att han är så mycket sjukare än vad jag innan förstått. Han slår nya rekord i galenskaper! Men att skriva som Anjo för att kunna beskylla honom om han en dag skulle bli upptäckt är fan beyond allt hittills. Så kalkylerande och vidrigt gjort mot sin bästa vän!
Citera
2026-05-23, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chokladvanilj
Jocke har dessutom själv sagt att hans självmordsförsök mer var för att få uppmärksamhet för att han mådde dåligt? Sen använder han sitt självmordsförsök till att få sin bror att se elak ut?
"It was just a prank bro."

Hur kan media låta honom fortsätta ljuga om självmordsförsök, våldsbrott, sexuella övergrepp, sexköp, missfall och våldtäkt?
Citera
2026-05-23, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HudHertiginnan
Men dra på trissor!
Fy fan vad sjukt. Du har helt rätt i din analys. Han är redo att offra vem som helst. Spelar ingen roll om det är mor, bror eller bästa vän.

Jag har idag fått insikt i att han är så mycket sjukare än vad jag innan förstått. Han slår nya rekord i galenskaper! Men att skriva som Anjo för att kunna beskylla honom om han en dag skulle bli upptäckt är fan beyond allt hittills. Så kalkylerande och vidrigt gjort mot sin bästa vän!
Pusselbitarna börjar lägga sig på plats nu.

Hotet är snarlikt Anjos hot mot Cluue i chatten. Jocke är beräknande nog att spara klippet för att kunna ge det till polisen och spela upp det hos Jockibois framtida dramakanalsbästis som "bevis" för vad Anjo gjort mot honom när han mjölkat klart Anjo, bytt ut honom och ska cancellera honom.

Han är död i mina ögon.

Jag älskar för Jockiboi att han överskattar sin medelmåttiga intelligens. Förmodligen kände han sig som en mästermanipulatör i genomförandet av sin sjuka master plan.
Senast redigerad av SLUTSPEL1 2026-05-23 kl. 17:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in