2026-09-21, 21:00
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
Nej Jocke, den som är oärlig här är du.

Jag har länkat domen från hovrätten. Jag har citerat den och du menar att det är oärligt.

Hur är det oärligt att länka domen?

Är det för att det blottlägger dina påhitt?

Vad framkommer i domen då? Svara ärligt nu. Framkommer det att den åtalade han frågat vid upprepade tillfällen?
Säger även vittnen att det kan ha varit så?
Har tjejens kompis befunnit sig i samma säng när "våldtäkten" ska ha ägt rum?

Vilka delar anser du att det är som tjejen kommer ihåg och vilka delar anser du det är som hon inte minns?
Citera
2026-09-21, 21:02
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Jag har redan klargjort det.

Det är du som menar att en insändare (åsikt) från en discjockey/nattklubbschef/producent skulle vara en universell sanning.

Nej sluta att slingra dig nu. Om du nu påstår att det hon skriver bara är felaktig smörja så utveckla dina argument kring det istället. Tala om i vad och varför hon har fel?
Citera
2026-09-21, 21:07
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Så inget svar på ditt påstpende i vanlig ordning.

Hur många fall? Kan du länka en av dessa domar det kryllar av enligt dig?

Nej, det det har jag inte spekulerat kring. Du påstår att det är vanligt i domar. Så jag frågar dig Jocke, menar du att fawning uppkommer helt utan anledning?

Det är ju trots allt det du påstår. Då behöver du tydliggöra hur du menar att fawning uppstår helt utan anledning.

Jag har ju svårt att tro att fawning uppstår helt utan anledning så därför undrar jag hur ni så blint kan tro på tjejerna när de säger att deras passivitet beror på dessa tillstånd fastän inget våld, inget hot eller utsatt situation förelegat.
Jag har ju länkat material där du hade kunnat läsa dig till att i ungefär hälften av alla ord mot ord fall (bara tjejens berättelse som bevis) så är anledningen enligt målsägaren till att en "våldtäkt" skett en tjejs passivitet.
Andra hälften utgörs av fall där tjejen säger sig sagt nej men sedan till slut gett med sig och låtit det ske.
Citera
2026-09-21, 21:09
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Har du fått flertalet nej till att följa med hem för att ha sex är det tämligen klart att inget sexuellt intresse föreligger.

Hur menar du att flertalet nej signalerar frivillighet att bli våldtagen på toa?

Nej Jocke jag drar inte den slutsatsen enbart på att hon upprepat avvisat hans sexuella inviter. Förundersökningen är på 269 sidor och inget har framkommit som reser rimligt tvivel

Att GM dessutom ljuger flertalet gånger och ändrar sin utsaga stärker den bilden.

Vad menar du skulle resa rimligt tvivel?

Jag har säkert svarat 10 gånger på vad som kan resa rimligt tvivel. Du får kolla bakåt i tråden. Jag lovar dig att det nog finns minst 10 svar på detta.

Men du har aldrig svarat på vad hon mer säger nej till än att följa med hem?

Visa nu i FUP vad mer hon säger nej till???????????
Citera
2026-09-21, 21:12
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gum69mo
Frös hon? Det tror jag inte hon gjorde. Men enligt förhören blev hon jäkligt passiv och "lät det ske" sen hon nekat till sex med honom redan och uttömt alla sina utvägar.

Han var påstridig och bestämde sig antagligen för att "få" henne oavsett tidigt under kvällen.

När under kvällen tror du förresten han bestämde sig för att sätta på henne oavsett vad hon ville?

Jag har aldrig påstått att jag tror han bestämde sig för det så det är en väldigt konstig fråga från dig.
Lite pinsam faktiskt.
När började hennes passivitet då och varför blev hon passiv i ett så tidigt skede?
När uppfattar hon enligt dig att hon kommer att bli "våldtagen" inne på toaletten?
Citera
2026-09-21, 21:15
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Mitt scenario nedan är mycket jämförbart med Visbyfallet.

Anser du att det skulle vara en hotfull situation?

Om jag är stor som hulken och drar ner dina brallor och kör in min kuk i din röv så ska du se att du får uppleva både en jävligt hotfull situation och att du drabbas av freeze/fawning.

Om du står i kön utanför en toalett med en person som inte har varit våldsam, inte har hotat dig.
Det finns folk runtomkring dig. Är det en hotfull situation?

Du vet att du kommer att bli våldtagen om du går in på toaletten. Hur kan det komma sig att en sådan person väljer att låta sig bli våldtagen inne på toaletten istället för att se till att inte följa med in?
Citera
2026-09-21, 21:16
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Om du är däckad så kan du liksom vid annan medvetslöshet glida in och ut. Det medför att man kan minnas vagt av och till.

Oavsett vad så kör man inte in kuken i någon som är redlös/däckad/medvetslös/sover.

Sån tur för tjejen att hon gled in och mindes rätt saker och gled ur och mindes ej rätt saker
Citera
2026-09-21, 21:36
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
BO var så kraftigt berusad att GM bar upp henne till bosaden. Det är GMs eget påstående till minst 2 personer.
BO kommer till sans när GM sätter på henne.

Så bra att du hade länkat domen så en av dina lögner kan avslöjas. Du har ju massor av gånger påstått att jag tycker det är OK att han satte på henne fastän hon sov.
Du bör skämmas.

Citat:
Däremot anser inte tingsrätten att åklagaren bevisat att målsäganden befann sig i en särskilt utsatt situation på grund av sömn då ingen närmare berättat om sådana omständigheter.

Citat:
Han gick och kissa och då väntade de in honom vid hans port. Målsäganden och Leigha Mårtensson behövde ingen hjälp upp till lägenheten. Han vet inte med sig att han ska ha sagt att han fick bära upp målsäganden. De lade sig alla i hans säng varefter han somnade.
Citera
2026-09-21, 21:47
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Jag har länkat den slutliga domen från en högre instans.

Sluta vara så desperat.

Vad tycker du om den här soppan? Är det en tillförlitlig berättelse? Tycker du det verkar som att hon har klara bilder och berättar konsekvent och inte motsägelsefullt?

Först säger hon att hon och kompis A och åtalad ligger och pratar om gårdagsnatten och att åtalad då ska ha berättat att de haft samlag.
Senare när de lämnat åtalads lägenhet säger hon att kompis A frågar om de legat med varandra och då ska hon ha svarat att hon inte visste eftersom hon inte var säker.
Sedan i nästa andetag berättar hon om allt hon kom ihåg och då bland annat att hon och åtalad hade legat.

Kompis B som inte varit med vid händelsen blir arg när hon berättar. Inte kompis A som verkar ha varit med i samma säng när "våldtäkten" ska ha skett.

Citat:
Hon, kompis A och åtalad låg sen och pratade i
sängen på morgonen. Åtalad tog upp att de hade haft samlag
men att han hade slutat när hon sade att hon inte var säker på vad hon ville
göra. Hon förstod först inte riktigt att hon och åtalad hade haft
samlag, men när han tog upp det kom hon ihåg det.

Citat:
Hon och kompis A lämnade åtalads bostad omkring
kl. 09.00. De fick skjuts hem till kompis B. I bilen frågade kompis A om hon och åtalad hade legat och hon sade då att hon inte visste eftersom hon inte var säker. Senare talade hon mer om
händelsen med kompis A och kompis B. Hon berättade om allt
hon kunde komma ihåg och däribland att hon och åtalad hade
legat. Kompis B blev arg då hon inte tyckte det var okej att de hade legat
när hon var så full. Kompis B tyckte de skulle gå till
ungdomsmottagningen. Eftersom hon fortfarande var påverkad hade hon svårt
att ta in allvaret i händelsen. Hon, kompis A och kompis B gick
till ungdomsmottagningen och de tillfrågades om de ville anmäla händelsen
vilket hon ville.
Citera
2026-09-21, 21:50
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Jag har ju svårt att tro att fawning uppstår helt utan anledning så därför undrar jag hur ni så blint kan tro på tjejerna när de säger att deras passivitet beror på dessa tillstånd fastän inget våld, inget hot eller utsatt situation förelegat.
Jag har ju länkat material där du hade kunnat läsa dig till att i ungefär hälften av alla ord mot ord fall (bara tjejens berättelse som bevis) så är anledningen enligt målsägaren till att en "våldtäkt" skett en tjejs passivitet.
Andra hälften utgörs av fall där tjejen säger sig sagt nej men sedan till slut gett med sig och låtit det ske.
En våldtäkt är väl anledning nog för att fawning ska uppstå?

Varför skulle det anses som " helt utan anledning "?
Citera
2026-09-21, 21:51
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Jag har aldrig påstått att jag tror han bestämde sig för det så det är en väldigt konstig fråga från dig.
Lite pinsam faktiskt.
När började hennes passivitet då och varför blev hon passiv i ett så tidigt skede?
När uppfattar hon enligt dig att hon kommer att bli "våldtagen" inne på toaletten?
När skulle du uppfatta att du skulle bli våldtagen vid detta scenario?

Om jag är stor som hulken och drar ner dina brallor och kör in min kuk i din röv så ska du se att du får uppleva både en jävligt hotfull situation och att du drabbas av freeze/fawning.

Kommentera hur du tror att du skulle reagera.
Senast redigerad av cinmik 2026-09-21 kl. 21:58.
Citera
2026-09-21, 21:53
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Sån tur för tjejen att hon gled in och mindes rätt saker och gled ur och mindes ej rätt saker
Så inte nog med att du aldrig haft sex - du har aldrig heller blivit så full i ungdomen att du drabbats av en black out.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in