2026-09-21, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Varför svarar du inte på frågorna gällande Ljusdalsfallet istället för att undvika att svara som du gör hela tiden? Du är så jävla oärlig.

Framgick det i Ljusdalsfallet att tjejen hade gett samtycke? Även av vittnen? Framgick det att tjejen även varit delvis aktiv i händelsen?

Vilken promillehalt mätte de upp i hennes blod?

Återigen ber jag dig att i Visbyfallet visa vad mer än att följa med honom hem som tjejen sagt nej till?

Du har fått chansen typ 50 gånger men konsekvent låtit bli att svara.

Nej Jocke, den som är oärlig här är du.

Jag har länkat domen från hovrätten. Jag har citerat den och du menar att det är oärligt.

Hur är det oärligt att länka domen?

Är det för att det blottlägger dina påhitt?
Citera
2026-09-21, 19:02
Medlem
Citat:
Länka till Tingsrättens dom istället.

Jag har länkat den slutliga domen från en högre instans.

Sluta vara så desperat.
Citera
2026-09-21, 19:05
Medlem
Citat:
Och FUP

Du har fått domen från hovrätten serverad.

Menar du att hovrätten rakt av bortser från vad som framkommit i förundersökningen?

Om du menar att hovrätten inte beaktat vad som framkommit i förundersökningen får du styrka det.
Citera
2026-09-21, 19:13
Medlem
Citat:
Här framgår det att den åtalade kan ha frågat flera gånger vilket även andra hörda har gett uttryck för.
Vad betyder det att även andra hörda har gett uttryck för det? Det framgår också att målsägaren själv kan ha varit drivande men att det spelar ingen roll.

Anser du att målsägaren varit fullare än den åtalade?
Anser du att målsägaren har gett en trovärdig berättelse? Först minns hon inget men sen när kompisarna berättar börjar hon minnas vissa delar men inte andra. Naturligtvis de delar som talar för hennes version.
Tolkar du det som att "våldtäkten" ägde rum när kompisen befann sig i samma säng?

Men Jocke, jag har redan tagit med det i citatet från domen. Att GM frågat en person i bilen om BO vill eller bara är berusad fritar inte honom från hans gärning. Det påvisar bara att BO var så berusad att hon inte uppfattade att GM smekte henne på låret.

Påståendet att BO skulle varit pådrivande kommer enbart från GM. Om du vill påskina något annat får du styrka det.

Du väljer även att ignorera att GM sagt till minst 2 personer att BO var så kraftigt berusad att han bar upp henne till bostaden.
Citera
2026-09-21, 19:17
Medlem
Citat:
Hoppas att du förstår att många döms till våldtäkt efter den nya samtyckeslagen. Våldtäkt fastän inget hot, inget våld och ingen utsatt situation förelegat. Inga vittnen, ingen teknisk bevisning. Bara ord mot ord. Våldtäkt. Eller tror du bara att de döms till oaktsam våldtäkt???????????

Ord mot ord räcker. Hon behöver bara ha berättat för ett par kompisar.

Men visa en sådan dom Jocke.

Om du inte kan göra det så vet vi med all önskvärd tydlighet vem det är som är en oärlig lögnare. Ett epitet som du kastar ur dig om andra debatörer i tid och otid.

Upp till bevis nu herr Guzman. Länka en dom på premisserna du upprepar om och om igen utan belägg.
Citera
2026-09-21, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Det är väl samma smörja som Alexander Bard och hans Mannaminne sprider.

Alexander Bard hyllade discjokeyns insändare. Och lämpligt nog gillades Bards hyllning av den dömde våldtäktsmannen i Visbyfallet.
Citera
2026-09-21, 19:25
Medlem
Citat:
Hoppas att du förstår att många döms till våldtäkt efter den nya samtyckeslagen. Våldtäkt fastän inget hot, inget våld och ingen utsatt situation förelegat. Inga vittnen, ingen teknisk bevisning. Bara ord mot ord. Våldtäkt. Eller tror du bara att de döms till oaktsam våldtäkt???????????

Ord mot ord räcker. Hon behöver bara ha berättat för ett par kompisar.

Självklart döms folk för våldtäkt även efter 1 juli 2018.

Det som tillkom den 1 juli 2018 var revisitet oaktsam. Redan innan tillämpades rekvisiten uppsåt och likgiltighetuppsåt.
Citera
2026-09-21, 19:38
Medlem
Citat:
Det är ju lägligt att hon säger sig minnas det som styrker hennes version men sen när det gäller saker som skulle kunna stärka hans version så minns hon inte

BO var så kraftigt berusad att GM bar upp henne till bosaden. Det är GMs eget påstående till minst 2 personer.

BO kommer till sans när GM sätter på henne.

Hur mycket brukar du minnas när du är däckad herr Guzman?

Tycker du att du deltagit frivillig och med samtycke om någon börjar sätta på dig då du är utslagen av berusning herr Guzman?
Citera
2026-09-21, 19:40
Medlem
Citat:
Du kan tydligen inte läsa. Hon minns vissa saker (saker som om de är sanna kan tala för hennes version) men minns inte saker (saker som om de är sanna kan tala för hans version).

Hon minns alltså vissa utvalda delar men inte annat. Är hon däckad kan hon ju inte minnas någonting.
Är det då kompisarna som sagt att hon blivit våldtagen? Hur kan de veta det?

Kan det vara så att "våldtäkten" ska ha skett i en säng där även en kompis befann sig? Tolkar du det som det?

Länka gärna FUP och styrk det du påstår att hon minns.

Det du påstår här är att hovrätten far med osanning i deras domskäl.
Citera
2026-09-21, 20:50
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
BO var så kraftigt berusad att GM bar upp henne till bosaden. Det är GMs eget påstående till minst 2 personer.

BO kommer till sans när GM sätter på henne.

Hur mycket brukar du minnas när du är däckad herr Guzman?

Tycker du att du deltagit frivillig och med samtycke om någon börjar sätta på dig då du är utslagen av berusning herr Guzman?
herr Humbug. Sist jag läste i domskälen står det att tjejen och hennes kompis kunde gå upp till lägenheten för egen maskin efter det att killen kissat. De stod utanför och väntade på honom när han kissade sedan kunde de gå upp för egen hand.

Det står att han säger att han slutade när han inte tyckte att hon var med riktigt längre. Stor stor skillnad mot vad du påstår.
Citera
2026-09-21, 20:52
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Självklart döms folk för våldtäkt även efter 1 juli 2018.

Det som tillkom den 1 juli 2018 var revisitet oaktsam. Redan innan tillämpades rekvisiten uppsåt och likgiltighetuppsåt.

Så då har jag rätt när jag säger att det döms killar för våldtäkt när ord står mot ord. Ingen teknisk bevisning finns och inga vittnen. Enbart målsägarens berättelse och att hon berättat ungefär samma berättelse för sina kompisar som inte har varit med och bevittnat situationen/händelsen.
Citera
2026-09-21, 20:57
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Men visa en sådan dom Jocke.

Om du inte kan göra det så vet vi med all önskvärd tydlighet vem det är som är en oärlig lögnare. Ett epitet som du kastar ur dig om andra debatörer i tid och otid.

Upp till bevis nu herr Guzman. Länka en dom på premisserna du upprepar om och om igen utan belägg.

I de allra flestas värld är det tillräckligt med bevisning när erfarna advokater som jobbar med dessa fall i praktiken säger att det är så. När sedan journalister som har granskat många domar även de säger samma sak så skulle jag skämmas om jag vore dig som inte kan ta till dig att det faktiskt är så.
Du är bara pinsam.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in