2026-09-07, 20:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Uppskattningsvis anmäls 10-20% av alla våldtäkter.

Och hur har du kommit fram till detta?
Citera
2026-09-07, 20:11
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
Fast hotfulla eller utsatta situationer kan ju inte ha förekommit om inga fysiska skador kan påvisas.

Med andra ord har du dubbla måttstockar även där. Du kan inte bli våldtagen utan en hotfull eller utsatt situation föreligger. Men när andra (påvisade riktiga fall) blir våldtagna under en hotfull situation (inlåst med sin förövare) eller en usatt situation (däckad av berusning) så ursäktas det av dig.

Nej, jag tror inte de planerat i förväg att ikväll skall jag våldta någon. Men de har uppenbarligen inte brytt sig om att försäkra sig om samtycke. Alternarivt inte tagit ett verbalt eller fysiskt nej.

Återigen ett ytterst verklighetsfrånvänt scenario från dig. Relevans? Våld i nära relation bör staffas håt. Även våldtäkt bör straffas hårt.

Och ja, jag anser även att vi skall ha konsekutiva straff.

Jag kanske får ta tillbaka det jag skrev. Enligt er och lagens definition så skulle jag kunna bli våldtagen. Det skulle nog kunna hända att jag blir avsugen utan att jag egentligen vill och att jag inte sagt ifrån, att tjejen inte frågat och att jag är stilla och tyst (passiv). Då skulle jag ju faktiskt kunna anmäla att jag blivit våldtagen. Får inte glömma att ringa ett par kompisar bara.

Jag kan lova dig att jag inte skulle kunna bli påsatt mot min vilja om jag inte blivit hotad, slagen eller befunnit mig i en utsatt situation. Hur det ligger till med dig fick jag aldrig reda på? Skulle du kunna bli påsatt mot din vilja utan att det förekommit våld, hot eller utsatt situation?

Hur vet du ifall killarna upplevt att de haft samtycke eller inte? Skulle det tydliga klara fysiska nejet kunnat bestått i att de inte stönat eller varit aktiva hela tiden?
Citera
2026-09-07, 20:22
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Så, du vill frisera siffrorna? Du tycker alltså inte att om det skett 30 våldtäkter mellan samma två personer så skall det inte räknas? För att det låter värre för förövaren?

Nej jag anser inte att vi skall ändra sättet vi för statistik på. Varför skulle vi det?

Vari ligger relevansen i att upprätta en anmälan om våldtäkt (som räknas med i statistiken) om det framkommer att ingen våldtäkt har skett? Hur kommer du fram till att det blir rättvisande om man vill påvisa något med statistik? Frisera siffrorna. Du är riktigt hjärntvättad.

Tänk att du återigen inte kan svara på mina frågor. Du är sjukt slingrande.

Om du skriver att i Alebäcken (2900 invånare säger vi) begicks det 30 våldtäkter förra året eller så skriver du att i Alebäcken blev 1 person våldtagen under förra året så ser du ingen skillnad?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Jadu när man läst FUP:ar så undrar man ju. Det är därför jag frågat o frågat i tråden men får inga svar.

Du älskar ju Visbyfallet. Varför blev den tjejen plötsligt så rädd så att hon lät sig våldtas?

Tänk på att det du skriver som förklaring ska hålla när man läser FUP!!!!

Fawning triggas i princip av hotfulla situationer. Fawning kan beskrivad som en psykologisk försvarsmekanism där en person behagar, l
eller anpassar sig efter en förövare eller ett hot för att undvika konflikt och garantera sin egen säkerhet.

Tja, hon blev inlurad av en betydligt äldre man i ett trångt utrymme men liten möjlihet att fly. Trots att hon konstant avvisat flera av hans sexuella inviter börjar han tafsa på henne och föser in och låser in henne på en toalett. Alltså en ytterst hotfull obehaglig situation. Och GM har även erkänt att hon upprepat avvisat hans sexuella inviter.
Citera
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellefant775
Och hur har du kommit fram till detta?
Sök själv så får du se.

Tycker du att siffrorna verkar orimliga?

Det är många kvinnor, män och barn som våldtas som inte orkar med allt en anmälan medför.
Citera
2026-09-07, 20:23
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellefant775
25 % är en extremt hög siffra. Och det svartmarkerade exkluderar ''falska anmälningar'' om jag har förstått det rätt, så om man skulle räkna in det också, så blir siffran alltså ännu högre än 25 %.

Så tolkar jag det också. Det är ju en väldigt stor andel och ger tämligen missvisande statistik.
Jag vet inte om de andra förstår det eller om de bara låtsat att inte förstå.
Citera
2026-09-07, 20:26
Medlem
Citat:
Jag ljuger ingenting. Har aldrig skrivit att det funnits några skador. Jag har ju bett dig visa inlägget där jag skrivit att det fanns skador många gånger men du har inte visat det ännu.

Som sagt, du är uppenbart en lögnare.

Du förnekar alltså att du i inlägg #7011 skriver att: "Inga skador eftersom det inte förekommit våld, hot eller utsatt situation."?
Citera
2026-09-07, 20:26
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Varför tror du att det är just dina scenarion som alla måste svara på?

Varför försöker du inte ens att ge ett svar? Du vet att det kan bli våldtäkt om en kille upplevt att han har ett samtycke men tjejen säger att hon inte deltog frivilligt och detta ska hon ha "visat" genom passivitet.

Jag frågar dig igen hur ser tidsspannet ut från att gå från en OK kille till en oaktsam kille till våldtäktsman?
Hur lång tid tar det innan det blir en våldtäkt?
Citera
2026-09-07, 20:30
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Varför försöker du inte ens att ge ett svar? Du vet att det kan bli våldtäkt om en kille upplevt att han har ett samtycke men tjejen säger att hon inte deltog frivilligt och detta ska hon ha "visat" genom passivitet.

Jag frågar dig igen hur ser tidsspannet ut från att gå från en OK kille till en oaktsam kille till våldtäktsman?
Hur lång tid tar det innan det blir en våldtäkt?
Därför att du blir för mycket med alla dina scenarion som du kräver alla på svar på.

Men du besvarar sällan frågor som du själv får.
Citera
2026-09-07, 20:36
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Vad är utsatt situation enligt dig?

I en utsatt situation är en person ofta passiv men enligt dig/er så är passivitet detsamma som frivillighet.

Därför undrar jag hur just du definierar en utsatt situation.

Om jag skulle sova eller vara helt däckad av berusning eller droger.

Tänker du att jag skulle vara i en utsatt situation om jag följt med hem till en kille som är längre och starkare än mig? Det är bara jag och han där. Han börjar göra närmanden och visar att han är ute efter sex. Jag låter honom hållas när han börjar ta på min kropp. Jag försöker ta ngn bild med min telefon.
Är det tillräckligt utsatt situation för att jag skulle kunna åberopa det om han vill ta min anala oskuld och jag i förhör säger att jag inte förmådde att säga nej och min kropp inte lydde mig eftersom jag var rädd för att han skulle kunna bli våldsam, så han kunde obehindrat knäppa upp skärpet i mina byxor, dra av dem och jag du förstår nog resten. Jag ringer ett par kompisar och berättar om det jag utsattes för och jag lät enligt dem nedstämd.

Tycker du enligt din bedömning att det skulle vara en våldtäkt?
Tror du rätten skulle bedöma det som en våldtäkt?
Citera
2026-09-07, 20:38
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Därför att du blir för mycket med alla dina scenarion som du kräver alla på svar på.

Men du besvarar sällan frågor som du själv får.

Som sagt så uteblir återigen något svar.
Citera
2026-09-07, 20:44
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Som sagt, du är uppenbart en lögnare.

Du förnekar alltså att du i inlägg #7011 skriver att: "Inga skador eftersom det inte förekommit våld, hot eller utsatt situation."?

jag har ju redan svarat typ 10 gånger att det står inga skador. Inga skador. Inga skador. Inga skador. Inga skador. Inga skador. Inga skador. Inga skador. Inga skador. Inga skador. Inga skador. Inga skador. Inga skador. Inga skador. Inga skador. Inga skador. Inga skador. Inga skador. Inga skador. Inga skador. Inga skador. Inga skador. Inga skador. Inga skador. Inga skador. Inga skador. Inga skador. Inga skador. Inga skador. Inga skador. Inga skador. Inga skador. Inga skador. Inga skador. Inga skador. Inga skador. Inga skador.

Skulle inte du kunna formulera det på korrekt sätt då eftersom du är en mästare på korrekta formuleringar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in