Flashback bygger pepparkakshus!
2025-09-26, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inspirit81
Du har ju haft väldiga problem med erkänna sådant här är olagligt, du har ju tom hävdat, det alltid varit lagligt göra såhär.

Har du ändrat dig såhär radikalt på bara några timmar?
Om du äntligen svarar på vad du tycker om de i tråden som tycker att det ska vara lagligt för mig att stoppa mina smutsiga fingrar i den stackars utsatte Adams röv så ska jag svara på din fråga.
Citera
2025-09-26, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Så du anser alltså inte att ett tyst samtycke kan finnas även vid passivitet?
Har jag inte svarat tusen gånger på att man visst kan vara passiv och samtycka?
Citera
2025-09-26, 09:29
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Det är skillnad att stå vid sidan av och se den aggressive och starka attackera någon annan, då får man själv en annan form av kontroll. Som kan göra det lättare att agera.

Du kanske inte har varit med om en frys-situation och därmed har svårt att sätta dig in i detta tillstånd. Men försök ändå att lita på att det finns. Och försök att lita på att många kvinnor upplever detta när en större och starkare man plötsligt försöker ha sex med dem, mot deras vilja.

Tänk dig när du var en liten försvarslösa pojk. Och att du då skulle hamna med en äldre och starkare kille, som drar ner dina byxor och plötsligt gör saker mot dig. Du är redan rädd för honom, för han är starkare och större än dig. Förmodligen hade du fått en frysreaktion i den situationen och inte vågar kämpa emot. Då risken finns att du kommer få spö och bli hårt våldtagen.

Vad vet du om den kvinnans tidigare erfarenheter? Hon kan ju ha varit i en liknande situation tidigare, där hon blev utsatt för ett våldtäktsförsök och sa nej och försökte kämpa sig fri och därmed utsattes för massivt våld och ändå blev våldtagen. Så. När hon nu är i en liknande situation, där en större och starkare man än henne, försöker ha sex med henne och hon inte vill. Så blir hon passiv, låter det ske. Inte av samtycke, utan av rädsla att bli illa skadad och våldtagen ändå.

Jag förstår varför ni alltid tar till exempel på när någon rycker o sliter i kläder, överrumplar och tvingar sig på. Om du går tillbaka och läser så är det inte sådant jag opponerar mig emot.
Det är tämligen oärligt av dig och de andra att försöka ge skenet av att jag tycker sådant är OK. Tyder på personlighetsdrag hos er som är väldigt otrevliga.

Tänker du alltså att en kille/man ska behöva stå till svars för vad någon annan har utsatt den här tjejen/kvinnan för tidigare?
Om en kille har uppfattat att samtycke funnits och tjejen säger att hon inte förmådde sig att säga nej göra motstånd och anmäler detta och berättar att hennes oförmåga beror på tidigare trauman i livet. Ska det då drabba den här killen som är helt oskyldig till detta och har agerat i tron att allt är OK?
Menar du på allvar t.ex. att en kille alltid ska tänka tanken att anledningen till att tjejen ligger tillbakalutad och avslappnad istället för åla sig, stöna, tala om hur skönt det är, bönar o ber om att han ska fortsätta slicka henne, porrigt talar om vad hon vill att han ska göra med henne, gör detta på grund av ofrivillighet och att det nog beror på vad hon tidigare har varit med om i livet?
Citera
2025-09-26, 09:34
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pipsi
Har jag inte svarat tusen gånger på att man visst kan vara passiv och samtycka?

Förstår du då problematiken med hur lagstiftningen ser ut och att det här med passivitet tas som ett bevis för att det inte varit frivilligt?
Citera
2025-09-26, 09:38
Medlem
Citat:
Jag förstår varför ni alltid tar till exempel på när någon rycker o sliter i kläder, överrumplar och tvingar sig på. Om du går tillbaka och läser så är det inte sådant jag opponerar mig emot.
Det är tämligen oärligt av dig och de andra att försöka ge skenet av att jag tycker sådant är OK. Tyder på personlighetsdrag hos er som är väldigt otrevliga.

Tänker du alltså att en kille/man ska behöva stå till svars för vad någon annan har utsatt den här tjejen/kvinnan för tidigare?
Om en kille har uppfattat att samtycke funnits och tjejen säger att hon inte förmådde sig att säga nej göra motstånd och anmäler detta och berättar att hennes oförmåga beror på tidigare trauman i livet. Ska det då drabba den här killen som är helt oskyldig till detta och har agerat i tron att allt är OK?
Menar du på allvar t.ex. att en kille alltid ska tänka tanken att anledningen till att tjejen ligger tillbakalutad och avslappnad istället för åla sig, stöna, tala om hur skönt det är, bönar o ber om att han ska fortsätta slicka henne, porrigt talar om vad hon vill att han ska göra med henne, gör detta på grund av ofrivillighet och att det nog beror på vad hon tidigare har varit med om i livet?

Ja, men det är ju så en våldtäkt går till. Att tex mannen får ta av kvinnan kläderna, vilket blir ett litet kämpande när hon är ovillig. Hon kommer ju inte ta av sig kläderna själv. Det fattar du väl ändå?
Eller du kanske tänker att alla kvinnor går runt nakna?

Tar du av en kvinna hennes kläder och sedan trycker dig mot henne och hon ligger som en död sill. Så är det faktiskt ditt ansvar att efterfråga samtycke. För du är ansvarig för dina egna handlingar mot kvinnan.
Citera
2025-09-26, 09:41
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ja, men det är ju så en våldtäkt går till. Att tex mannen får ta av kvinnan kläderna, vilket blir ett litet kämpande när hon är ovillig. Hon kommer ju inte ta av sig kläderna själv. Det fattar du väl ändå?

Tar du av en kvinna hennes kläder och sedan trycker dig mot henne och hon ligger som en död sill. Så är det faktiskt ditt ansvar att efterfråga samtycke. För du är ansvarig för dina egna handlingar mot kvinnan.

Är det här ett seriöst svar från dig?
Citera
2025-09-26, 09:42
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:

Är detta ett seriöst svar från dig så hoppas jag att du inser att du tycker att samtyckeslagen bör skrotas då den dömer folk till våldtäkt som enligt dig inte har begått våldtäkt.
Citera
2025-09-26, 09:43
Medlem
Citat:
Anser du att kvinnor är fysiskt starkare och fysiskt dominantare än män?

Eller kan du hålla med om att män i regel är starkare fysiskt än kvinnor och mer fysiskt dominanta än vad kvinnor är?

Du kanske också skulle vara ett "våp" som inte vågar säga nej om en större och starkare man la sig på dig och penetrerande dig mot din vilja. Att överleva blir i den stunden viktigare än att försöka slå sig fri, med risk att skadas av den fysiskt överlägsna.

Finns ju de som säger nej och råkar väldigt illa ut.

Ok så du väljer alltså alternativ 2: kvinnor är patetiska våp som inte kan säga nej och därför behöver en samtyckeslag. Got it.

Vad tycker dina kvinnliga vänner om din kvinnosyn?
Citera
2025-09-26, 09:44
Medlem
Citat:

Du menar att kvinnan är ett barn?
Citera
2025-09-26, 09:45
Medlem
Citat:
Förstår du då problematiken med hur lagstiftningen ser ut och att det här med passivitet tas som ett bevis för att det inte varit frivilligt?

Är personen passiv, är det ditt ansvar att fråga om samtycke föreligger. Gör du inte det och samtycke inte fanns, så blir det svårt för dig att hävda att du hade samtycke. Och du kan mycket väl dömas till fängelse för oaktsam våldtäkt.

Eller hur tänker du att du ska hävda samtycke? Hon ligger som en död sill. Stönar inte. Säger inget. Kysser dig inte. Ger inga motjuck. Och du har inte ens frågat om hon vill.

Är personen passiv, och du frågar om samtycke och hon säger "ja, jag vill". Så är det vad du sedan kan hävda vid en eventuell polisanmälan. Du har tagit ditt ansvar. Men med största sannolikhet blir det inte en polisanmälan, eftersom hon ju ville! Det sa hon ju tom!

Tänk på det.
Citera
Medlem
Citat:
Det är skillnad att stå vid sidan av och se den aggressive och starka attackera någon annan, då får man själv en annan form av kontroll. Som kan göra det lättare att agera.

Du kanske inte har varit med om en frys-situation och därmed har svårt att sätta dig in i detta tillstånd. Men försök ändå att lita på att det finns. Och försök att lita på att många kvinnor upplever detta när en större och starkare man plötsligt försöker ha sex med dem, mot deras vilja.

Tänk dig när du var en liten försvarslösa pojk. Och att du då skulle hamna med en äldre och starkare kille, som drar ner dina byxor och plötsligt gör saker mot dig. Du är redan rädd för honom, för han är starkare och större än dig. Förmodligen hade du fått en frysreaktion i den situationen och inte vågar kämpa emot. Då risken finns att du kommer få spö och bli hårt våldtagen.

Vad vet du om den kvinnans tidigare erfarenheter? Hon kan ju ha varit i en liknande situation tidigare, där hon blev utsatt för ett våldtäktsförsök och sa nej och försökte kämpa sig fri och därmed utsattes för massivt våld och ändå blev våldtagen. Så. När hon nu är i en liknande situation, där en större och starkare man än henne, försöker ha sex med henne och hon inte vill. Så blir hon passiv, låter det ske. Inte av samtycke, utan av rädsla att bli illa skadad och våldtagen ändå.

Ok så kvinnor är alltså att jämföra med små barn. Got it.

När tar vi bort deras rösträtt?
Citera
Avstängd
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pipsi
Ja precis som jag sagt 1000 gånger vid det här laget:

”Hon har frivilligt klätt av sig och hoppat i säng i syfte att ha sex. I sängen har hon inte visat ovilja eller motstånd – tvärtom. Hon är upphetsad och gör inget för att få honom att sluta.

Hon blir varken tvingad, hotad eller överrumplad. Hon blir inte utnyttjad och hon befinner sig inte i utsatt situation.

Det finns alltså inget som tyder på att hon inte deltog frivilligt, och därför inget som tyder på att han borde ha förstått att hon inte deltog frivilligt.

Hon har frivilligt deltagit i en fullt normal sexuell situation.

Följdaktligen ingen våldtäkt.”

Men då börjar du bara om.
Hur ser du på situationen om du byter plats på hon och han i ditt exempel?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in