Citat:
Ursprungligen postat av
JoaquinGuzman
Jag har ju försökt att svara dig att det går inte att svara hur ett samtycke kan ges/uppfattas eftersom det finns massor av olika sätt. Det är ju ingen svart/vit skiljelinje. Det finns inget enkelt svar.
Du tror fortfarande att dessa situationer uppstår ur intet. Att någon helt plötsligt ger sig på någon som inte har visat något intresse allt tidigare i situationen.
Du måste förstå att de allra flesta har frivillig sex med varandra utan att fråga om allting utan de utför de sexuella handlingarna i uppfattningen att det de gör är samtyckta och att den andra parten deltar frivilligt. Jag tror att en stor majoritet av den svenska befolkningen förväntar sig någon form av respons, muntligt eller tydligt fysiskt om den andra parten inte vill.
Skulle inte du förvänta dig att den person du "våldtar" skulle säga något, skrika, eller fysiskt försöka avvisa dig? Svara ärligt nu Cinmik. Skulle du inte förvänta dig det?
(Kom ihåg att vi talar om situationer där våld, hot eller utsatt situatin inte föreligger.)
"Hur kan man uppfatta att det sker frivilligt om man inte har samtycke och ett sexuellt aktivt deltagande?"
Man måste vara bra autistisk om man inte uppfattar att den man håller på att våldta inte deltar sexuellt aktivt
efter att man har skitit i att inhämta samtycke.
Något stort fel i skallen har man iaf.
Jag skulle aldrig ha sex med någon utan samtycke och om jag fått ett samtycke men personen inte deltar i sexet så hade jag ju slutat direkt.
Det hade visserligen inte lett till något "sex" då jag enbart har sex med kåta levande män. Jag är ingen jävla nekrofil.