2026-09-14, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inspirit81
Hon har dessutom anmält många män för våldtäkt och blivit fälld för falsk angivelse mer än en gång.

Hon har som strategi efter de haft sex börjat utpressa dem på pengar och dylikt för inte anmäla våldtäkt.

finns tråd oom henne här på forumet med, men nazifeministerna vågar inte skriva där

När ska många män lära sig att inte stoppa kuken i kriminella och galna borderline-brudar?

Har män inget eget ansvar?
Citera
2026-09-14, 21:04
Medlem
Citat:
Kan för egen del säga att brudar med borderline är de bästa liggen jag haft någonsin.

Men får man känslor för dem och får för sig man ska bilda en relation med dem är man körd direkt och hamnar nog i finkar för diverse saker framöver utöver våldtäkt kan jag tänka mig

Så varför sitter ni och gnäller efteråt då?
Citera
2026-09-14, 21:05
Avslutad
Citat:
(FB) Kvinnlig återfallsförbrytare dömd till fängelse - Örnsköldsvik (2026-04-18)

jag varnar den stämmer nog inte med din verklighetsbild, tråden har sk fel värdegrund, känsliga läsare varnas.

Du vet ingenting om min värdegrund eller verklighetsbild. Tack för att du länkade tråden i varje fall.
Citera
2026-09-14, 21:06
Medlem
Citat:
Finns det ingen tråd om fallet? om det finns så ska den diskussionen hållas där enligt forumets regler då

Nej, den diskussionen tillhör den tråden till 100% eftersom vi har diskuterat utifrån samtyckesaspekten.
Citera
2026-09-14, 21:10
Medlem
Citat:
?

Varför skriver ni om fallet med den galna borderline-bruden när du och andra män villigt involverar er i den typen av kvinnor? Varför sitta och gnälla om att hon anmäler män för våldtäkt på löpande band när man frivilligt trampat på den minan? Så svaga karaktärer dessa män verkar ha.

Gillar du inte när man lägger skuld på manliga offer såsom ni alltid gör med kvinnliga offer?
Senast redigerad av gum69mo 2026-09-14 kl. 21:18.
Citera
2026-09-14, 21:12
Medlem
Citat:
får nog någon moderator kolla på och bestämma och inte DU.

Det går inte diskutera alla fall här där samtyckeslagen varit avgörande förstår du väl, står inget om det i TS heller.

Här ska själva lagen debatteras inte fall som den tillämpats i för då blir tråden väldigt gigantisk förstår du.

Moderatorerna har inte reagerat eftersom den diskussionen är 100% relevant för tråden
Citera
2026-09-14, 22:20
Medlem
Citat:
får nog någon moderator kolla på och bestämma och inte DU.

Det går inte diskutera alla fall här där samtyckeslagen varit avgörande förstår du väl, står inget om det i TS heller.

Här ska själva lagen debatteras inte fall som den tillämpats i för då blir tråden väldigt gigantisk förstår du.

Så varför länkar du en tråd som handlar om misshandel, olaga hot, ocker och så vidare?

Helt ovidkommande och bara en manifestation av din kognitiva begränsning.

Visbyfallet är relevant då det handlar just om brist av samtycke samt våldtäkt.
Citera
2026-09-14, 22:43
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
Så varför länkar du en tråd som handlar om misshandel, olaga hot, ocker och så vidare?

Helt ovidkommande och bara en manifestation av din kognitiva begränsning.

Visbyfallet är relevant då det handlar just om brist av samtycke samt våldtäkt.
Jag gjorde det till en skribent som efterfrågade den, för han skulle läsa den och posta i rätt tråd, har redan skrivit det en gång.

Ska du envisas med kommentera är det ju bra om du lär dig läsa först, herregud efterblivna feministfruntimmer alltså.

Dessutom handlade den om falska angivelser av en kvinna som utnyttjar samtyckeslagen för egen vinningsskull, men det undvek du lite snyggt skriva i gopp om någon skulle tro på ditt skitsnack
Citera
2026-09-14, 23:48
Medlem
Citat:
Jag gjorde det till en skribent som efterfrågade den, för han skulle läsa den och posta i rätt tråd, har redan skrivit det en gång.

Ska du envisas med kommentera är det ju bra om du lär dig läsa först, herregud efterblivna feministfruntimmer alltså.

Dessutom handlade den om falska angivelser av en kvinna som utnyttjar samtyckeslagen för egen vinningsskull, men det undvek du lite snyggt skriva i gopp om någon skulle tro på ditt skitsnack

På vilket sätt korrelerar samtyckeslagen med falsk angivelse menar du?
Citera
2026-09-15, 05:12
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
På vilket sätt korrelerar samtyckeslagen med falsk angivelse menar du?
förstår du inte ens det är det ingen ide jag förklarar.

Men här visar du ju verkligen du är en mindre begåvad kvinna som valt bli nazifeminist om du inte ens förstår sambandet mellan ökade fall av falsk angivelse och den givmilda samtyckeslagen, jag tror många andra i tråden kan se den kopplingen
Citera
2026-09-15, 06:45
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Nej, jag tycker inte de brotten är jämförbara.

Tolkar jag rätt om jag tolkar dig som att du inte tycker att ett brott begåtts om en kille haft sex med en tjej med ett rimligt upplevt samtycke och utan uppsåt att våldta henne? (Hon har alltså anmält våldtäkt eftersom hon säger att en del av sexet inte var frivilligt från hennes sida, hon har varit passiv).
Citera
2026-09-15, 06:49
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Nej, jag tycker inte de brotten är jämförbara.

Jag tycker att det här med uppsåt är en diskussion som faller bort helt i diskussionen kring samtyckeslagen. Jag antar att det är på grund av det här med att lagstiftaren förstod att i dessa fall när det inte förekommer våld, hot eller utsatt situation skulle det bli väldigt svårt att påvisa ett uppsåt hon den åtalade och därför så drog man till med oaktsamhetsrekvisitet.

Det som ändå förvånar mig är att det ändå är ganska många fall av denna typ som rubriceras som våldtäkt och leder till fällande dom för våldtäkt. Alltså att det ska ha funnits ett uppsåt hos gärningsmannen att våldta.

Vad är ett uppsåt egentligen i dessa sammanhang?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in