Citat:
Ursprungligen postat av
CenturyVoltaire
Jag blir lite matt av din fråga. Inte sedan WW2 har det rått öppet storkrig så nära oss samt vi blivit utsatta för regelbundna kärnvapenhot från ett land. Enligt vår militära underrättelsetjänst är hotet från Ryssland allvarligt och ökande. Ryssen bedriver sabotage och påverkan mot oss och andra länder i Europa, bl a har de nyligen i Tyskland försökt sig på att spränga flygplan med drönare. De kränker regelbundet vårt luftrum och utövar GPS-störningar i Östersjöområdet. De kräver inflytande över vår försvarspolitik och vill att vi ska lämna NATO. Jag stoppar här, om du inte redan visste allt detta kanske du inte vill veta?
Min, och vår försvarsmakts, uppfattning är att Sverige aldrig varit så utsatt sedan WW2. I denna extrema situation får man se mitt förslag om en "semi-samlingsregering". Min främsta förhoppning är dock att C ska minnas att de är ett borgerligt parti som tror på tillväxt och frihet, samt att de då "tolererar" en ny Tidö-period. Det tror jag är det allra bästa för Sverige. Men om C samt V agerar bråkiga sandlådeungar ser jag en "semi-samlingsregering" bestående av S + M som det minst skadliga för landet.
Inga partier vill gå ur NATO, V vill ha stärkt försvar osv. Att hotet mot Sverige skulle va så stort i nuläget att man kan skylla på det för att strypa vänsterpolitik, nja. Då använder man ryssen som förevändning. Och till slut behövs inga val alls?
Med det sagt, tror jag att det kommer att bli så om några år. Men man kan ju låtsas att det finns valfrihet ett tag till, va?