2026-09-18, 13:57
Medlem
Kaenkelberries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liapunov13
Behövs inte nyval. Centern svänger högerut om samregerar med KD, M och L. SD kan ge stöd och få tandsvårdreform och sänkt bränsleskatt.

Man kan ju hoppas! Gör en deal med SD- de får gå i opposition som de trivs bäst med och kommer funka fint som blåslampa på de andra!
Citera
2026-09-18, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaenkelberrie
Man kan ju hoppas! Gör en deal med SD- de får gå i opposition som de trivs bäst med och kommer funka fint som blåslampa på de andra!

Så ska det vara för att undvika nyval.
KD och L kommer aldrig acceptera släppa fram en regering som S ingår i.
Just nu Ebba och Simona gick i pressträff.
De är starka och ärliga kvinnor som kommer jobba hård att övertyga Centern kom närmare Tidö.
Citera
2026-09-18, 13:59
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Du måste läsa nyheterna idag innan du skriver skräp.
Thand säger att C kommer inte släppa fram V och SD.
Dagostar säger att V håller sin linje fram till extraval.
Inte relevant för det jag skrev.
Citera
2026-09-18, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tobiaso
"Haha" på dig med.. De kommer inte förlora 89% av sitt väljarstöd pga av det (och därmed åka ur riksdagen). Varför kan S och SD inte samarbeta? Pga ideologi? Eller pga smutskastning av varandra?

Pga Socialdemokraterna fullkomligt hatar SD och hela deras identitet de senaste 20 åren går ut på att de inte är SD. "Rösta på oss så inte SD får makten". Samma för deras väljare.
Citera
2026-09-18, 14:01
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Kanonbra pressträff för Ebba

- Tidö är inte kört. Tidö är större än SVMP och SMPC
- Magdalena är inte vinnare eftersom kan inte samla en majoritet som kan vara i samma rum
- Blank nej till en regering som S ingår i
- Tidö och centern kan styra Sverige

Älskade Ebba krossade vänsterjournalister.
Bra! Det hade jag inte trott, trodde Ebba skulle dribbla mer kring regeringsfrågan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antidemokretin
sköna Ebba

Ja, hon imponerar. Hon är inte den som kroknar i första taget. Trots att hon är yngre än mig får jag mama issues. KD och S i regering med stöd av C och MP det du. Inte omöjligt. Ebba är fiesty!
Citera
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Man vill hellre ha Maggan än Ulf som statsminister.
Du skrev: "Vänsterpartiet viker ner sig till slut..."

Vi får se om V kallar till nytt kongressbeslut eller liknande för att upphäva det beslut V tagit.

Gör de det och upphäver sitt beslut så kan ingen lita på V mer.
Citera
2026-09-18, 14:02
Medlem
Senfärdighet är det här landets signum. Titta bara på den katastrofala hanteringen av Coronan. Sjukt. Kör alla talmansrundor i upptempo nu, det är ingen mening att vänta ett halvår på nyval för att det ska vara en massa talmansrundor. Nyval NUU!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Inte relevant för det jag skrev.

Vad S vill och gör är helt irrelevant om Center kommer närmare Tidö.
Förstår du detta eller inte?
SVMP är svag minoritet i riksdagen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrashcanSweden
Det här är ju rena popcorn 🍿 föreställningen. Lyckas Maggan sy ihop det här blir man imponerad. C och V kör chicken race, frågan är vem som väjer först? Man ska väl inte säga man är skadeglad. Men men

Vill ju inte tro att det här spektaklet är regisserat av de medlemmar inom C som egentligen vill regera med Tidö, men det hade varit intressant om de sätter hårt mot hårt så att de på sikt kan byta sida eftersom en vänsterregering inte var möjlig. Tror inte de är så taktiska dock. Tyvärr kanske man ska tillägga.
Citera
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Knappast. Så här var det förra gången de rödgröna vann valet också. Kärringarna behöver kivas lite med varandra först innan man går till förhandlingsbordet. Lite "cat-fight" först.
Hahaha, du har humor, sådant gillar jag.
Citera
2026-09-18, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bremerlyckan
Blir det omval är det precis så jag kommer göra efter att ha synat Tidö-regeringen och SD. Jag har varit en idiot känner jag nu när jag ser på de siffrorna i statsskulden som Tidö lämnar efter sig. Det är uppenbart inte politik de fört för så kallat vanligt folk utan kortsiktigt för de med som har och inte behöver pröjsa grisfesten. Och så SD som leker arbetarparti med bara en sak i skallen: invandring.

Blev lite nyfrälst sosse här tror jag när jag såg Maggans pressträff. Jag byter dock ideologi som andra byter underkläder, men men, fram med Maggan nu. Kristersson kan stanna fyra år i Riga!

Vi kör på det. Kanske. Jag röstade på Örebropartiet i riksdagen helt symboliskt pga hur Socialtjänsten och kommunen i Örebro behandlat olika barn och familjer, horribelt. Allard är den som tydligast sagt ifrån. Men kanske blir en S-röst för första gången bara för att man måste välja sida mellan blocken. Jag ska säga att jag gillar KD och L och hade helst sett S-KD-L men då behöver de tre fler mandat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in