Citat:
Ursprungligen postat av
JoaquinGuzman
Eftersom domarna i det här fallet av de advokater som jobbar med sådana här rättsfall uttrycker det som att det är ett lotteri hur utfallet ska bli så hade det kunnat bli friande dom.
Det jag frågade dig var om du skulle se annorlunda på de inblandades ansvar i situationen då? Då hade ju rätten kommit fram till att killens handlingar inte varit brottsliga och då är jag nyfiken på hur du skulle se på det hela?
Jadu en tjej ska få kunna vara naiv. Får killar i samma ålder också vara naiva?
Om jag säger att det i FUP framgår att tjejen förstod vad som var syftet med att gå in på toaletten innan de gick in. Skulle det ändra din syn på det hela då? Skulle det ändra på ditt sätt att se på tjejens handlande och uteblivna handlande?
Nja, Visbyfallet är 100% våldtäkt. Det förstår alla normalt funtade vuxna som ögnat igenom fallet.
Jag hade tänkt att han borde blivit dömd för våldtäkt och inte blivit friad.
Klart att både tjejer och killar i tonåren "får lov" att vara naiva. De ÄR naiva av förklarliga skäl.
Nej det skulle inte förändra något för min del. Vid det laget hade hon redan gett upp. Hon hade uttömt alla utvägar redan och tackat nej till sex med honom redan. Men han valde antagligen ut henne just för hennes oskuldsfullhet och naivitet och hade beslutat sig för att sätta på henne oavsett vad hon ville långt innan han fick in henne på toaletten.
När under kvällen tror du förresten att han bestämde sig för att sätta på henne oavsett vad? Jag tror han bestämde sig för det redan efter hennes första nekande till sex med honom.